Skocz do zawartości

[koła] DT 240s 6otw DT XR 4.2d comp


kacpi1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanko, czy do roweru startowego do maratonów w góry będa to wystarczająco wytrzymałe koła? Ważę 82kg w sezonie startowym. Prosze Was o opinie bo nie mam żadnego doświadczeni w temacie kół. Dodam, że obecnie jeżdzę na mavicach crossride.

A może macie jakieś inne propozycje w tym zakresie cenowym jak i wagowym (1650).

 

Pozdrawiam, poniżej specyfikacja!

 

Dane:

* piasty przód/tył dt240s centerlock lub 6otw

* Obręcze:

* DT swiss XR 4.2D czarne 32 otw.

Szprychy:

 

* DT swiss Competition cieniowane

Nyple

 

* DT swiss black PROLOCK

* lub DT swiss alu(srebrny,niebieski,zloty)

Napisano

Kółka spokojnie wytrzymają Twoją wagę, a nawet jeszcze większą :verymad:

Ale ja bym się na Twoim miejscu zastanowił nad mosiężnymi nyplami DT, niż aluminiowymi.

A jeśli zależy Ci na wadze jeszcze to zamiast obręczy DT wstaw obręcz Mavic'a XC 717 disc, jest kilka (bodajże 10) gram lżejsza i chyba nawet tańsza...

Napisano

Obręcz Mavica jest bardzo twarda, i przy małym pechu może być problem , lepsze będą bardziej miękkie DT - więcej wybaczą, a sztywność będzie ok.

Podany przez ciebie zestaw jest optymalny.

Inny zestaw, a owszem - Tricon XM 1550 , sam się na niego czaję :verymad: :

http://www.dtswiss.com/

Napisano

Bardzo fajne zestawienie, ale wprowadził bym kilka modyfikacji:

 

Szprychy przód - dt revo

Szprychy tył non-drive side - dt revo

Nyple tył drive side - mosiężne

 

Zysk wagowy będzie, a jeśli chcesz utrzymać cenę to możesz wziąć tańsza przednią piastę. Jednak nie wydaje mi się aby te kilkadziesiąt złotych było aż tak istotne skoro koło budowane jest na piastach pokroju dt 240.

Napisano

Zawsze można dać SuperCompetition...jedyny problem to ich dostępność :verymad:

 

Ale ja bym się na Twoim miejscu zastanowił nad mosiężnymi nyplami DT, niż aluminiowym

A ja bym został przy alu, 40g piechotą nie chodzi a w dodatku możesz wybrać kolor ;)

Napisano

Super. Dzięki wielkie za informacje bardzo mi pomogliście.

 

Mam jeszcze jedno malutkie pytanie:) Kolega namawia mnie na Crossmaxy ST. Jak sie mają Crossmaxy do proponowanego zestawu? Cenowo wychodzi generalnie drożej.

 

Pozdrawiam

Napisano

A ja bym został przy alu, 40g piechotą nie chodzi a w dodatku możesz wybrać kolor :D

Ale mosiężne się mniej wyrabiają, niż aluminiowe, a kolor w tym momencie aż taki ważny nie jest.

Napisano
Mam jeszcze jedno malutkie pytanie:) Kolega namawia mnie na Crossmaxy ST. Jak sie mają Crossmaxy do proponowanego zestawu?

Bardziej zawodne, trudniejsze w serwisowaniu.

Gość R3surrection
Napisano

ja mam revo 1.8-1.5-1.8 90kg i jeździ mi się świetnie :P

Napisano

mialem revo waze 75 kilo i nawet przy niezbyt agresywnej jezdzie magnes licznika zaczepial o czujnik. czy ma to znaczenie czy nie - ocena indywidualna.

Napisano

Dokładnie takie kółka (240/revo/717) oddałem synowi - 52 kg. , dla mnie przy 85 byłu stanowczo za wiotkie, i nie jeździło mi się świetnie :rolleyes:

Napisano

Jeździłem kiedyś na kółkach 340/revo/717 i niestety za sztywne to nie było przy moich 74 kg. Magnes przy skręcaniu z prędkością około 29 km/h uderzał mocno.

Lepiej dołożyć 90 gram na zestawie i nie martwić się o to.

Napisano

gdzie i za ile można dostać najtaniej 240 stki i gdzie są dostępne dt supercompy w długościach pod 29era czyli 290-300 mm około?

Gość R3surrection
Napisano

z tego co słyszałem liczy się dobry zaplot..... no ja nawet jak staram się krytycznie spojrzeć to wad póki co nie widzę za to niosą jak burza na podjazdach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...