Skocz do zawartości

[dętka] Jakie wolicie dętki?


seker1995

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałem aby ktoś kto co nie co wie to tym zeby sie wypowiedzial an temat tych nowych detek z tymi smiesznymi waskimi zaworami co sa tez do tego nowe pompi. Jakie sa ich ady, zalety czy sa lepsze czy gorsze i jakie preferujecie.Czekam na odpoweidzi.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Pewnie chodzi Ci o zawory presta? Ja ogólnie tego ustrojstwa nie polecam i się cholernie nadenerwowałem, bo podczas pompowania trzeba odkręcić taką śrubkę blokującą zaworek no i jak ją odkręcisz i zaczniesz pompować ręczną małą pompką to się trzęsie rowerem i zawór chodzi przód tył i tak w kółko i po nastu (u mnie kilku) pompowaniach dętka do wymiany - ułamany wentyl. Tak ze 3 dętki straciłem, raz pompowałem i mi rower spadł i wentyl został w pompce. Tragedia. Teraz przerzuciłem się na ultralighty samochodowe schreader i jest git majonez ;)

Napisano

podczas pompowania trzeba odkręcić taką śrubkę blokującą zaworek

 

Ta śrubka jest po to, aby powietrze trzymało się dłużej. I spełnia to swoje zadanie. Moje zwykłe dętki po 8 zł za 2 sztuki trzymają powietrze już od 2 miesięcy i ręką nie czuć różnicy... Natomiast siostra, która ma wentylki samochodowe straciła już sporą część powietrza.

 

jak ją odkręcisz i zaczniesz pompować ręczną małą pompką to się trzęsie rowerem i zawór chodzi przód tył i tak w kółko i po nastu (u mnie kilku) pompowaniach dętka do wymiany - ułamany wentyl. Tak ze 3 dętki straciłem, raz pompowałem i mi rower spadł i wentyl został w pompce.

 

Nie wiem jak to robisz, że rower się cały trzęsie i wyrywają się wentylki. Jestem pewien, że problem nie leży po stronie dętki, bo jestem użytkownikiem takiej dętki i nie mam z nią najmniejszych problemów.

Napisano

Po to właśnie presta ma metalową nakrętkę (nie osłonkę tylko pierścień). Dokręcamy i wentyl nie rusza się względem obręczy, nie działamy siłą na łączenie zaworka i gumy. Poza tym chcąc napompować pustą dętkę wentyl nie chowa się w oponie. Ogólnie to wolę prestę, jej rzekome wady są jakieś takie wyimaginowane.

Napisano

Ja uzywam aktualnie samochodowych i po ostatniej gumie kupilem jakas pierwszaq lepsza dedke za 10 zl w rowerowym pompuje ja do 3 atmosfer do semislickow bo jezdza raczej po twardym terenie. I po 2 tyg. juz by sie przydalo dopompowac a po trzech mam z 3 atmosfer 1,5 atmosfery. Dlatego mysle czy sie nie przerzucic na te presta. Aha to jesli sie przerzuce na presta to musze kupic tez pompe. W jajkiej cenie sa pompki do presta???

Napisano

Nie musisz kupować pompki do presty - są sprzecjalne przejściówki plastikowe lub metalowe, które nakręca się na zawór presta i można pompować pompką schrader (samochodowy). Takie coś kosztuje ok 5 zł ;)

Napisano

Pewnie chodzi Ci o zawory presta? Ja ogólnie tego ustrojstwa nie polecam i się cholernie nadenerwowałem, bo podczas pompowania trzeba odkręcić taką śrubkę blokującą zaworek no i jak ją odkręcisz i zaczniesz pompować ręczną małą pompką to się trzęsie rowerem i zawór chodzi przód tył i tak w kółko i po nastu (u mnie kilku) pompowaniach dętka do wymiany - ułamany wentyl. Tak ze 3 dętki straciłem, raz pompowałem i mi rower spadł i wentyl został w pompce. Tragedia. Teraz przerzuciłem się na ultralighty samochodowe schreader i jest git majonez ;)

 

To moze naucz sie pompowac a nie za przeproszeniem napieprzac w pompke? Jezeli bys umiejetnie chwycil detke i pompke i postawil odpowiednio rower to na pewno nie urwiesz wentyla.

  • Mod Team
Napisano

Używam dętek z zaworami presta od kilku ładnych lat i nigdy nic się z nimi nie działo.

Przeszedłem przez wielu producentów dętek i jest ok.

Presta o wiele lepiej trzyma powietrze i nie rusza się w otworze w obręczy tak jak schrader.

Napisano

Po to właśnie presta ma metalową nakrętkę (nie osłonkę tylko pierścień). Dokręcamy i wentyl nie rusza się względem obręczy, nie działamy siłą na łączenie zaworka i gumy. Poza tym chcąc napompować pustą dętkę wentyl nie chowa się w oponie. Ogólnie to wolę prestę, jej rzekome wady są jakieś takie wyimaginowane.

 

Przecież są i wentyle samochodowe z taką nakrętką np CONTINENTAL

 

A wg mnie jedną z zalet wentyli schreder'a jest fakt że są one znacznie bardziej powszechne (stosuje się je w samochodach, motocyklach itp) i zawsze łatwiej w trasie pożyczyć taką pompkę lub dopompować na CPN'ie :devil:

Napisano

Nie widziałem wentyli samochodowych z taką nakrętką, ale jeśli są to ok. Co do pożyczania pompki to przecież i tak każdy wozi swoją B) Miałeś na myśli pożyczanie komuś? No cóż, jak ktoś bez pompki jeździ to powinien spodziewać się tego, że może mieć problem :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam! Obecnie na kole mam zestaw detka+opona ale chce to wymienic na opone bezdetkowa i teraz nie wiem jak taka opone napompowac Czy kupuje sie osobno wentyl i przykreca do kola czy sa one juz w zestawie z kupiona opona A moze nie da sie zrobic takiej zamiany?

  • Mod Team
Napisano

Wypadało by mieć odpowiednią obrecz przystosowana do tego jak i opone. Kupuje sie przykrecany "wentyl" do obreczy. do tego uszczelnienie w postaci np. mleczka i dobrze by było miec kompresor zeby taka opone napompowac bo potrzeba tzw. strzał cisnienia bo zwykła pompka to sie nameczysz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...