Skocz do zawartości
  • 0

MTB NA SZOSE


Gość Adus

Pytanie

Witam posiadam krossa level a6 , chciałbym go trochę przerobić , aby był szybszy na szosie. Kolega kupił sobie kolarzówkę , ale on mówi , aby tylko zmienił oponki i zembatke z przodu na 48 zębów bo mam 44... oponki na 1,5 z przodu i z tylu 1,0 maxxxisa co wy na to ? dużo da czy nie ? czy coś innego polecacie ??

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Przede wszystkim zmień sobie opony na jakieś slicki, od razu poczujesz różnicę jazdy po asfalcie, o wiele większe osiągi będą. A jeśli chodzi o zębatkę to po zmianie na większą będziesz miał jeszcze twardsze przełożenia, chociaż nie wiem czy przednia przerzutka Ci obsłuży tak dużą zębatkę. Albo będziesz musiał się pobawić z jej regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będzie. Zwłaszcza przy >60km/h. Jeśli zależy Ci na ciśnięciu v-maxów to przy 48z będzie zdecydowanie łatwiej, oraz szybciej.

 

No widze sami mocarze na forum, ciekawe ile będzie medali w Londynie.. :sorcerer:

 

Jeśli komuś 44x11 to mało, to ja jestem jakiś dziwny że wykręciłem nie raz po 70 km/h na 52x14, a na rowerze górskim przy 65 km/h przełożeń miałem pod dostatkiem, brakło raczej drogi niż zębów w korbie...

I nie liczyłbym też na to że będzie łatwiej, bo te 4 zęby w korbie więcej nikomu nie zastąpią mocnej nogi, na 44 trzeba umieć utrzymać kadencję, na 48 trzeba mieć siłę rozkręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że rzadko jeździ się z takimi prędkościami >50km/h. Po prostu podałem przykład jeśli chodzi o prędkości maksymalne. Na 44x11 można wykręcić też 80km/h, ale jest to nie lada wyczyn, ponieważ młynek jest niesamowity.

Przy normalnej jeździe nie widzę zbytnio sensu zmiany największej zębatki w korbie z 44z na 48z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góral to góral, nigdy nie zrobimy z niego szosowego roweru. Ale możemy go uszosowić. Polecam opony Panaracer Roadracer o balonie 1.7 (bezpieczny rozmiar, dobre prędkości), a jeśli chodzi o korby to niestety zębatka minimum 48 zębów (może będzie trzeba zmienić przednią przerzutkę), z tyłu obecne minimum czyli 11 ząbków (można nawet założyć szosową kasetę, ale to się wiąże ze zmianą łańcucha na dłuższy).

 

PZDR Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...