Skocz do zawartości

[napęd] 11-32 a 11-34 jaka jest róznica.


13kisiel13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kupiłem zębatkę XT 11-32 a wcześniej założoną Deore 11-34. Wszystko będzie tak jak byc powinno ? Jeśli dobrze rozumiem to to 11-32 i 11-34 różnią się tylko ilością zębów na ostatniej zębatce Tak?

Napisano

W 11-32 zęby są ciaśniej ustopniowane niż w 11-34. Ogólnie 11-32 uchodzi za kasetę "szybszą", a 11-34 za kasetę do trudniejszego terenu.

Jeśli natomiast chodzi o kompatybilność, nie będzie żadnego problemu.

Napisano

W 11-32 zęby są ciaśniej ustopniowane niż w 11-34. Ogólnie 11-32 uchodzi za kasetę "szybszą", a 11-34 za kasetę do trudniejszego terenu.

 

Jest zupełnie na odwrót :rolleyes: w zębatce 34 są zęby ciaśniej niż w 32 (mają mniejsze odległości) i dlatego 32 jest bardziej w teren, a 34 w szybszą trasę ;)

Napisano

Jest zupełnie na odwrót :P w zębatce 34 są zęby ciaśniej niż w 32 (mają mniejsze odległości) i dlatego 32 jest bardziej w teren, a 34 w szybszą trasę :rolleyes:

Wg tego rozumowania zębatki typu megarange byłyby przeznaczone do rowerów szosowych...

 

coś chyba Ci się pomyliło :D Im więcej ząbków na tylnej zębatce tym "lżej" jechać :) Dlatego na najmniejszej jedziesz najszybciej a na największej wolno, ale z wysoką kadencją, oczywiście w zależności od nachylenia i nawierzchni.

 

A czy mniejsze odległości między zębatkami... nie wiem, ale do tej pory wydawało mi się, że różnica polega na ilości zębatek: 8-ka szeroki rozstaw, 9-ka wąski rozstaw :) Ale 11-32 a 11-34 to raczej tylko ilość ząbków na poszczególnych zębatkach, jednak mogę się mylić.

 

PS chyba, że właśnie 11-32 to 8-ka, a 11-34 to 9-ka ;) ale tego nie wiem, bo autor o tym nie wspomniał

  • Mod Team
Napisano

Jeśli mówimy o dwóch kasetach na 9 rzędów to odstępy pomiędzy zębatkami są w obu przypadkach takie same.

Kasety różnią się stopniowaniem 11-34 przeznaczona jest w trudniejszy teren niż 11-32, choć kto gdzie i na jakiej kasecie jeździ zależy głównie od użytkownika.

Jedni wolą "twardo" jeździć w górach a inni na młynku, czyli do wyboru do koloru.

 

Kaseta 11-34 ma nieco większe przeskoki w ilości zębów niż 11-32.

Napisano

A już się przeraziłem, że mój dotychczasowy światopogląd się zawalił. :)

 

Precyzując, chodziło mi o kasety 9-rzędowe, o podanych zakresach. 11-34 na tereny bardziej strome, większe różnice w zębach pomiędzy poszczególnymi zębatkami, ale większe możliwości podjazdu (młynka). 11-32 na bardziej płaskie, z większą możliwością dopasowania kadencji (mniejsze różnice w ilościach zębów pomiędzy kolejnymi zębatkami).

 

Powracając do pytania w temacie, różnica jest jeszcze w wadze. Mniejsze zębatki, mniejsza waga, np. kaseta XT (M770) w wersji 11-32 ma czteroramienny pająk, a 11-34 już pięcio. Rożnica w sztywności? Tego niestety już nie wiem. :)

  • Mod Team
Napisano

Ale jednak 4 zęby to dużo przy podjeżdżaniu.

Sam zastanawiam się czy dla obniżenia masy roweru o około 120 gram nie popełnić tego błędu.

Choć może rozsądek weźmie górę i kupię po zimie kasetę 11-32.

  • Mod Team
Napisano

Szczerze mówiąc to nijak na tym wyjdę. Obecnie mam 11-32 (kaseta 8 biegowa). Na kasecie zysk to 120 gram a na małej tarczy korby znacznie mniej. Ale na zastanawianie się nad tym mam jeszcze czas. Poza tym doszedłby jeszcze zakup tarczy korby o 29 zębach, a że wolę raczej klasyczne rozwiązania to nie będę z tym cudował tak samo jak z kasetą 11-34.

Napisano

Moim zdaniem kaseta 11-34 to rozwiazanie dobre tylko dla systemow z dwiema tarczami z przodu, albo do ciezkich rowerow enduro. W maratonie przydaje sie max 32t, wiec nie ma co obciazac sobie roweru. Przelozenie 22-32 to juz i tak szybkosc na podjezdzie rzedu 6km/h i pieszego odleglego o 100m goni sie 10 minut ;). Przydaje sie, przynajmniej mi, ale lzejszego przelozenia juz bym nie bral, tylko predkosc by spadla do 5,5km/h (to sa juz konkretne minuty opoznienia na km) i bylyby wieksze problemy z uslizgiem tylnego kola.

Kiedys jak jezdzilem tylko w wielkopolsce to powaznie rozwazalem kasete Tiagry 12-27, ale pierwszy maraton w gorach wybil mi ten pomysl z glowy ;).

Napisano

Ale to zawsze sie bedzie sprowadzalo do okolicznosci w jakich jezdzimy.

Moje wzniesienia gdyby byly nieco ostrzejsze to chyba bym sie nie decydowal na 2x. A tak tracac 4 lub 5 zebow, jeszcze nie jestem zdecydowany, przy 11-34, bede mial problemy z bardzo ostrymi podjazdami ale ze jest ich 4-5 i sa bardzo krotkie to mozna je zawsze z buta pocisnac, bedzie szybciej niz mielenie na 22-34 :P

No i lzej ok jakies 70g, przy wymianie zebatek.

  • Mod Team
Napisano

Wszystko ładnie pięknie, ale różnica 4 zębów na kasecie to już sporo, nie to co na korbie (tu czuć troche mniej). Jak uważacie czy kaseta 11-28 na pagórkowatych terenach śląska spokojnie sobie poradzi? Zważając na to, że nie jeżdżę z bardzo wysoką kadencją i moje nogi są w stanie wiele uciągnąć?

  • Mod Team
Napisano

32 używam bardzo rzadko, tylko czy warto rezygnować z lekkiego przełożenia? Gdyby była 11-30 to byłbym pewien że to jest to, a tak mam dylemat.

Napisano

bogus92 dobra mysl, tez sie nad tym zastanawialem, caly czas mam dylemat jakie tarcze zapodac

Czy zmiane przodu da sie tak prosto przelozyc np 42/11 to bedzie to samo co 44/13 i 26/34 to 22/30?

Napisano

Dobrze kombinujesz, ale podane przez Ciebie kombinacje nie są identyczne:

42/11 = 3,(81)

44/13 = 3,(384615)

26/34 = 0,(7647058823529411)

22/30 = 0,7(3)

 

Już bliżej do 42/11 jest 44/12.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...