meXy Napisano 5 Września 2009 Udostępnij Napisano 5 Września 2009 Nie podchodziłbym do tego tak entuzjastycznie, bo czy jest to rzeczywiście pęknięcie, może okazać się najmniej oczekiwanym momencie. A to może okazać się tragiczne w skutkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Onio Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Profilaktycznie mozesz zalać ramę zywicą (czy czyms podobnym) - koledze tak robili gdy miał pęknięta meride. W serwisie rowerowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spaceman Napisano 6 Września 2009 Udostępnij Napisano 6 Września 2009 Nie lekceważyłbym tego problemu. Z postów nie wynika, abyś zweryfikował uszkodzenie. Nie wiadomo czy jest to pęknięcie lakieru czy ramy, a dalsza jazda (wcale nie deikatna) moim zdaniem nie jest najlepszym rozwiązaniem. Niestety, ale powinieneś poświęcić lakier w miejscu pęknięcia i go usunąć aby zweryfikować uszkodzenie, najprościej będzie go zmyć rozpuszczalnikiem. Myślę, że aceton da sobie z tym spokojnie radę. Póżniej dokładne oględziny, próba obciążenia ramy: ściskanie, skręcanie, wyginanie (aby wywołać jak największe siły w podejrzanym miejscu). Wtedy prawdopodobnie będzie wiadomo co i jak. Jest jeszcze druga możliwość. Dokładniejsza i nie wymagająca uszkodzenia lakieru. Prześwietlenie rentgenowskie ramy w miejscu pęknięcia. Jest to najskuteczniejsza metoda badań uszkodzeń i wad elementów metalowych, niestety pojęcia nie mam gdzie w chwili obecnej można takie coś wykonać i nie znam kosztów. Można spróbować w przychodniach itp., oczywiście odpłatnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Royalonzo21 Napisano 4 Października 2009 Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Wpadłem na taką myśl. Wydaję mi się, że jeżeli byłoby to pęknięcie to rama wydawała by jakieś dźwięki, w końcu jakieś naprężenia by występowały pomiędzy tą szczeliną. Pozatym to jest raczej nie typowe miejsce na pęknięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 4 Października 2009 Udostępnij Napisano 4 Października 2009 Aluminium ma to do siebie, że wcześniej nie daje żadnych oznak tylko pęka i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 A jak byście określili coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Być może przegrzanie rurki przy spawaniu albo zbytnio wysunięta sztyca (o ile to podsiodłówka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 pęknięcie, przerabiałem 2 razy ten temat. Dlatego wolę carbon.... łatwo naprawić, choć robi to z tego co wiem 1 osoba w polsce oficjalnie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 A jak byście określili coś takiego? Ano tak : Co do pierwszej ramy to mogę się zgodzić, ale sztyca była oryginalna, do znacznika było jeszcze ze 2 cm i rama poszła po 2 latach. W nowej kupiłem najdłuższą jaką mogłem dostać i sięgała 2cm poniżej dolnego spawu. A i tak rama zaczęła delikatnie pękać. Pozdrawiam Nie ma to jak Gary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 accent i mongoose w tym samym miejscu praktycznie a zawsze miałem sztycę poniżej spawu troszkę... w każdym razie polecam sztycę 400mm przynajmniej minimalizujesz ryzyko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Wracając do sprawdzenia czy to peknięcie , wydaje mi się że dobrym sposobem byłoby opuknie palcami/paznokciami miejsca rysy , jeśli dzwięk będzie głuchy/pusty to znaczy że rama ma kuku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 pospawaj i jeździj ile się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Popukać nie ma jak koło tego spawu zbytnio, żeby na dźwięk... Pod lupą szczerze też nie umiem ocenić - najlepiej ogląda się to chyba jednak na zdjęciu. Szkoda, że kolor srebny bo ciężko zrobić ładne zdjęcie. Jest to podsiodłówka i jestem bardzo ciekaw co to jest. Pęknięcie na pewno tylko pytanie lakieru czy ramy?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Spróbuj zajrzeć od środka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krezystof Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Patrzyłem i jak na złość nie widać, żeby odpowiedzieć twierdząco na pytanie a palucha tak głęboko nie wsadzę Ale mam dla Was 2 kolejne zdjęcia: Pierwsze ujmuje to samo: A drugie w innym miejscu - dolna rurka prowadząca od piaty do mufy (na wysokości 3 tarczy więc nie przy samej mufie. Wszystkie trzy zdjęcia z tej samej ramy - jakiś NONAME cały srebny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Czego niby nie widać, widać, że pękła rama, i wszystko na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Potwierdzam, pospawaj i jeździj ile się da, a najlepiej wyrzuć i kup nową innej firmy o numer większą albo z niższym "kominem" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elo78 Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Ewentualnie załóż redukcje sztycy która ci to usztywni i sztyce z mniejsza srednica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość R3surrection Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 praktycznie zawsze jest to pęknięcie materiału nie farby więc nie rób sobie nadziei. Po prostu to pospawaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.