Skocz do zawartości

[korba] Oporne kręcenie


Polon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Nie będę się rozpisywał. Kupiłem wczoraj Krossa Level A6 i jak kręcę korbą (ręką) to czuje wyraźny opór (w moim makro tak nie jest ;) ).

 

Korba to: Truvativ Firex SL 44/32/22

Wkład suportu: Truvativ Hovitzer

 

Tyle wiem...

Ten suport jest na maszynach?

Może po prostu jest za mocno skręcony :)

Czy w tej korbie powinna być tylko jedna śrubka (po lewo)? Bo jak macam od prawej w środku to nie ma nagwintowania...

 

A, jeszcze pedały mi się opornie kręcą, ale to pewnie dlatego, że to zwykłe no-name aluminiowe :/

  • Mod Team
Napisano

Firex ma zintegrowana oś z ramieniem korby. Sa tam 2 łozyska maszynowe. Powodem ciezkiego krecenia moze byc zatarte jedno lub oba łzoyska ale skoro jest nowy to raczej watpliwe. MOze byc tez tak w co tez watpie ze jedna z misek suportu została nieudolnie krzywo wkrecona i to tez by mogło powodowac ciezki obrot. Wiecej chyba nie mozliwości. Ale sprawdz krecenie sie koorby bez łańcucha bo moze cos w bebenku sie dzieje albo albo z tylnym kołem.

Napisano

A muszę do tego rozkuwać łańcuch czy wystarczy tylko zrzucić obok? W stronę drugiej korby...

Bo jak trzeba użyć rozkuwacza to nie fajnie, bo mam jakiś katar, a nie mam w domu... ;/

 

Co powiecie o serwisie, w którym kazali mi nie czyścić łańcucha tylko psikać sobie WD40 ? Bo jak dla mnie to "żal.pl".

A mój krossik jest z 2008 roku (chyba), ale coś mi się zdaje że był używany (klamki wyglądają jak po otb (są porysowane)).

Jeszcze zauważyłem trochę piasku w suporcie (na smarze, bo jakiś zielony widać), a nie jechałem w terenie (tylko 25km po szosie ze sklepu).

 

Coś mi się zdaje, że powinienem ten rower rozebrać, wyczyścić i nasmarować.

 

Sorry za post pod postem, ale nie mogę edytować. Dobrze by było jak można edytować post pod warunkiem, że jest ostatni, a nie te 5min... (EDIT: ;) dodało się)

 

Więc tak:

- korba bez łańcucha kręci się identycznie

- może to coś co jest tam wsmarowane jest za gęste?

- co z tymi pedałami?

 

EDIT:

Czy to normalne, że korba kosztuje, więcej niż reszta napędu (bez przerzutek)?

Napisano
Firex ma zintegrowana oś z ramieniem korby. Sa tam 2 łozyska maszynowe. Powodem ciezkiego krecenia moze byc zatarte jedno lub oba łzoyska ale skoro jest nowy to raczej watpliwe. MOze byc tez tak w co tez watpie ze jedna z misek suportu została nieudolnie krzywo wkrecona i to tez by mogło powodowac ciezki obrot. Wiecej chyba nie mozliwości. Ale sprawdz krecenie sie koorby bez łańcucha bo moze cos w bebenku sie dzieje albo albo z tylnym kołem.

Google po wpisaniu Hovitzer wypluwa obrazki zarówno z korbą ze zintegrowną osią, jak i ISIS. Przy zintegrowanej osi opory przy obracaniu są normalne, przy ISIS nie (prosty test - po zakręceniu korbą przy zdjętym łańcuchu ISIS wykona znacznie więcej obrotów).

Możliwość druga - duża ilość smaru, nie ma sensu go usuwać, po pewnym czasie opory przy kręceniu się zmniejszą.

Napisano

Daję fotkę: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...fd493c9e3e.html, ale to na 100% jest zintegrowane... Zobaczę jak będzie po powiedzmy 50km :P

 

Tylko moje zdrowie, bo raczej jak jestem przeziębiony nie ma sensu wychodzić na rower. Na razie macam sobie gripy :) .

 

A co z tymi pedałami zrobić? Jakieś chwilowe rozwiązanie (po bożym narodzeniu zainwestuje w spd).

 

Jeszcze jedno pytanie: Jak sprawdzić ile mam atmosfer? Mój wentyl to taki dziwny z takim czymś zakręcanym (koleś w sklepie mówi że to włoski)...

  • Mod Team
Napisano

Tak to prawda ze łzoyska maszynowe na poczatku sie troszke ciezkawo kreca ale zalezy kto co rozumie pod pojeciem ciezko :P

 

Dlatego pwoedizałem zeby sciagną łańcuch ( wystarczy go sciągnąć z zebatek np. do wewnatrz na rame i zakrecic korba jak zrobi kilkanaście obrotów to spoko jak jeden lub poł to nie dobrze i znaczy ze cos jest nie tak.

 

Z tego co ja wiedze na tej fotce to nie jest korba ze zintegrowana osią. Zrobiles zdjecie nie z tej strony co trzaba ale raczej nie.

  • Mod Team
Napisano

No fakt zintegrowany patent. Co do wd 40 mowimy NIE. Serwisant tak zawsze powie bo jak sie szybciej łancuch zuzyje to szybciej sie "u niego" kupi nowy. A to nie tak. Zaopatrz sie w spinke ale nie jakąs byle jaka np. srama albo inna taka co pasuje, sa watki w tym temacie.

 

Co do centrowania koła to normalne. Jedne sie nie centruja bo nyple sie zapiekaja a inne sie centruja bo nyple nie sa zapieczone i sie mog delikatnie obracac od drgan. tym sie nie nalezy przejmowac tylko dociagnac szprychy i wyrównac koło co jest w sumie prosta rzecza.

Napisano

Jeszcze jedno pytanie, chyba ostatnie...

Czy opony powinny być założone odwrotnie? Bo ja mam tak. Słyszałem, że tył - tak, przód - nie.

Czy to mogło zmniejszyć mój "osiąg" na pewnym odcinku o jakieś 10km/h (na makro leciałem 50km/h jak się wysiliłem, a na krossie - "d**a zbita"). Czy to raczej mój stan pochorobowy (jeszcze mam trochę kataru)...?

Napisano

Co do ciężko obracających się korb, może ramiona zbyt ściskają łożyska , można je minimalnie poluźnić i sprawdzić efekt, jeli go kupiłeś w sklepie, to niech to naprawią.

Spadek prędkości to może być efekt terenowego bieżnika + opory korby.

Koło nie powinno się rozcentrowywać i nie ma tu nic do rzeczy zapieczenie nypli.

Obawiam się, że ten rower został niedbale poskładany.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam

 

 

Jakis czas temu (2 tygodnie ) dokonałem wymiany korby .... z braku czasu skorzystalem z serwisu

 

sami zobaczcie ich efekty <_<

 

HPIM1577.jpg

 

HPIM1578.jpg

 

 

Ehh powiedzieli ze przy korbie za 360zł montaż gratis bo 10 przejechanych KM cos zaczęło brzeczeć, a w pozniejszym etapie pojawił sie luz na korbie spowodowany brakiem podkładki dystansowej z lewej strony. Za to z prawej było ich dwie ..... :icon_wink:

 

Teraz pytanko jakim torx-em jest przykręcona korba (nie mam kompletu by przymierzyć wiec pytam bo poprostu kupie konkretny) jest to właśnie Truvativ Firex stąt tez postanowiłem sie podłączyc pod ten wątek

 

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...