Skocz do zawartości

[9059g] Kelly's Hacker by Rychlapl


Rychlapl

Rekomendowane odpowiedzi

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Avid SD7 -

Brake: (Rear) (Hamulec tylny) Avid SD7 - 368g

Brake Levers (Klamki): Avid sd5 - 172g

Cables (Pancerze i Linki): Shimano XTR - około 175g

Cassette (Kaseta): Deore XT 11-32 - 248g

Chain (Lancuch): Sram 990 - 288g

Crankset (Korby): Shimano XT - FC-M760 - 865g

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XTR - 110g

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XTR 199g

Fork (Widelec): RS Sid Team + manetka- 1430g

Frame (Rama): Kelly's Hacker + Hak + pivoty 1532g

Grips (Gripy): Ritchey WCS gąbki - 28g

Handlebar (Kierownica): Tioga Taskforce XC - 125g

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 292g.

Seat: (Siodlo): Selle Italia SLR XP - 181g

Seatpost (Sztyca): KCNC Ti Pro Lite-8000 - 162g.

Seatpost Clamp (Zacisk Sztycy): Kalloy - 16g

Shifters (Manetki): Shimano LX - 250g.

Stem (Mostek): Smica Race Lite 110mm 25,4 - 104g.

Headset (Stery): Accent Airplane - 90g

Tire (Front) (Opona Przednia): Schwalbe Rocket Ron 2.1 410g

Tire (Rear) (Opona Tylna): Schwalbe Rocket Ron 2.1 - 404g

Tubes (Detki): Maxxis ultralight - 250g

Wheels (Koła): DT Swiss XR 1480 - 1520 gra

Skewers (zaciski): Soul Kozak 64g

 

Suma: 9283 gramy.

 

Dodatki:

 

Koszyk Accent Calisto 23 gramy

Neopren 20 gramy

 

Rower wydaje mi się już całkiem przyzwoity, poluje na jakieś fajne rogi (patrz okazja). Docelowo chciałbym zejść poniżej 9 kilogramów, ale to dopiero w przyszłym sezonie. Nie chcę osiągnąć tego poprzez zakładanie opon typu Maxxis Maxxlite, a poprzez części. (gdybym się uparł to na siłę teraz to mogę zrobić, ale nie o to chodzi).

 

Póki co testuję ustawienia kokpitu.

 

Jeśli macie jakieś propozycje, zastrzeżenia to chętnie wysłucham :woot:

 

Mała galeria:

 

http://img190.imageshack.us/gal.php?g=pict0047k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tanich i nieryzykownych - czarne alu śruby do pivotów, kupić inne albo pomalować obecne podkładki pod mostek.

Skrócić tylni pancerz przy rurze podsiodłowej i przerzutce no i tyle :)

Możesz się jeszcze pobawić w tuning klamek - alu śruby / nawiercanie / bo na fr-5 nie ma sensu zmieniać a tu można z 15-20 oszczędzić :woot:

Fajny rowerek, a waga naprawde robi wrażenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Mam kilka dylematów apropo zmian na ten sezon, i liczę na waszą pomoc:)

 

1. Gdy staję na pedały to kierownica dosyć mocno trzeszczy...(Nacisk naturalnie się znacznie zwiększa). To tak sobie może być, czy lepiej wymienić? Bo wydaje mi się, że to chyba nic dobrego nie oznacza:P

 

2. Manetki, myślałem o gripsiftach ale nie wygodnie mi się ich używa, więc zostały XTR, ale czy jest sens wydawać 400zł? Waga jest defakto nie wiele mniejsza więc chodzi mi głównie o działanie. Osobiście inwestycja wydaje mi się wątpliwa.

 

3. Zalewać mlekiem rockety czy nie zalewać? Czytałem wątek tego dotyczący na forum ale opinie są maksymalnie skrajne...

 

4.Jakieś sugestie może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

1. Czasem tak się zdarza, że kierownica trzeszczy nie z powodu zużycia, ale z powodu tarcia i naprężeń pomiędzy mostkiem a kierownicą.

U mnie pomaga kawałek taśmy izolacyjnej owiniętej wokół kierownicy pod deklem mostka.

 

2. Moim zdaniem praca samych manetek będzie lepsza, bardziej zawodnicza można powiedzieć.

Jeśli masz kasę i odczuwasz potrzebę zmiany to na pewno się nie zawiedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeszczenie kierownicy/mostka może pojawiło się od złego dokręcenia lub tak jak w moim przypadku było wyczyścić połączenie kiera/mostek.

 

Jeśli nie nie zależy Ci aż tak na wadzę to może manetki XT(odkręcić telewizorki) i będzie według mnie dobrze a za połowę ceny.

 

RoRo podobno się trudno zalewa, ale możesz spróbować, zawsze mniejsze prawdopodobieństwo gumy...

 

Przedni hamulec waży coś?? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę głupio to zapisałem, podana jest łączna waga obu hamulców.

 

Z tymi manetkami to wiem, że dużo nie zyskam ale z drugiej stron jak je raz kupie porządne (i mam nadzieje nie rozwalę) to będę je miał na długo.

 

Sprawę kierownicy sprawdzę, bo nie uśmiecha mi się nic nowego kupować, jeśli chodzi o ten element.

 

Chciałbym też niby zejść poniżej tych 9 kg ale nie mam pomysłu za bardzo, żeby nie wydać na to stosunkowo dużych pieniędzy xD Znając życie pewnie po prostu nie widzę tych możliwości. Dlatego pytałem o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta sobie po prostu tyle waży. Topcap razem z tą "szyszką" zaliczone do wagi amortyzatora. Podkładki możliwe, że gdzieś mi uciekły. W finalnej opcji zostały dwie, więc prawdopodobnie 6 gramy brakuje w rozpisce.

 

Niech więc będzie tak, bo i tak przesiadłem się na łańcuch Shimano a nie chciałem gmatwać dla 10 gram.

 

Brake: (Front) (Hamulec Przedni): Avid SD7 -

Brake: (Rear) (Hamulec tylny) Avid SD7 - 368g

Brake Levers (Klamki): Avid sd5 - 172g

Cables (Pancerze i Linki): Shimano XTR - około 175g

Cassette (Kaseta): Deore XT 11-32 - 248g

Chain (Lancuch): Shimano XTR - 278g

Crankset (Korby): Shimano XT - FC-M770 - 865g

Derlr. (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XTR - 110g

Derlr. (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano XTR 199g

Fork (Widelec): RS Sid Team + manetka- 1430g

Frame (Rama): Kelly's Hacker + Hak + pivoty 1532g

Grips (Gripy): Ritchey WCS gąbki - 28g

Handlebar (Kierownica): Tioga Taskforce XC - 125g

Pedals: (Pedaly) - Crank Brothers Egg Beaters C - 292g.

Pads: (Podkładki) - Accent 6g.

Seat: (Siodlo): Selle Italia SLR XP - 181g

Seatpost (Sztyca): KCNC Ti Pro Lite-8000 - 162g.

Seatpost Clamp (Zacisk Sztycy): Kalloy - 16g

Shifters (Manetki): Shimano LX - 250g.

Stem (Mostek): Smica Race Lite 110mm 25,4 - 104g.

Headset (Stery): Accent Airplane - 90g

Tire (Front) (Opona Przednia): Schwalbe Rocket Ron 2.1 410g

Tire (Rear) (Opona Tylna): Schwalbe Rocket Ron 2.1 - 404g

Tubes (Detki): Maxxis ultralight - 250g

Wheels (Koła): DT Swiss XR 1480 - 1520 gra

Skewers (zaciski): Soul Kozak 64g

 

Suma: 9279 gramy.

 

Panowie, to jak z pomysłami na lightowaniem i reszta moich pytań?

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-> Szukaj jakiś lekkich klamek typu Rooka, extralite itp. Hample mają bardzo duży potencjał tuningowy, ew. można je wymienić je na Vuelty/Avidy Mag http://luckynino.blogspot.com/2009/03/marketplace-used-parts-for-sale.html

 

-> Dętki Flyweight, lub jak wspomniałeś przejście na mleczko. Ma to wiele zalet, a przy dobrym mleczku unikniesz problemów.

 

-> Tytanowe osie do Cranków, 60g zysku http://cgi.ebay.com/Ti-Spindle-Set-that-Fits-Crank-Brothers-Egg-Beater-SL_W0QQitemZ220563711291QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item335a9f253b lub http://cgi.ebay.com/For-Crank-Brothers-Egg-Beater-Titanium-Spindles-kit-Sil_W0QQitemZ280478350350QQcmdZViewItemQQptZCycling_Parts_Accessories?hash=item414dcffc0e

 

-> Manetki, odkręć wskaźniki, daj alu śruby a waga zejdzie poniżej 220g. XTR'y bajecznie chodzą ale są koszmarnie drogie...zastanów się jeszcze nad XT, dość duża różnica w działaniu porównując do LX.

 

-> I ew. siodło, ale to już koszty poważne (Speedneedle) albo strata wygody (karbonowe deski).

 

 

Lektura http://light-bike.com/forum/index.php na pewno Ci nie zaszkodzi :)

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Light bike czasem czytam, jak troszkę czasu jest. Tam jednak przeważnie starają się lecieć "po bandzie" a ja muszę oszczędzać środki xD

 

Poprzeglądam to wszystko, pomyślę, policzę. Zobaczymy czy warto. Manetki chyba kupie bo działanie tych LX mnie już drażni. Postaram się jednak najpierw spróbować porównać działanie XT i XTR organoleptycznie:)

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Od marca, kiedy zastanawiałem się nad obniżaniem masy poprzez wymianę klamek, czy jakiś hamulców V-brake typu KCNC, doszedłem w między czasie do wniosku, że nie ma to wszystko większego sensu a jedynie znacznie uszczupli stan konta. I tak pewnie w nie dalekiej przyszłości zdecyduje się na nową ramę, a przede wszystkim tarcze. Może tej zimy. Ale do rzeczy. W okolicach czerwca udało mi się powyginać pręty w mojej Selle Itali. Prętów nie sposób było wyprostować. Końcem końców udało się je wyciągnąć bez niszczenia siodełka i włożyłem razem z kolegą pręty z jakiegoś Scotta. Pomogła przy tym długa rura a wysiłek nie był mały. Sztyca KCNC jednak nie przyjęła siodełka ponieważ pręty nie pasują idealnie ponieważ ich rozstaw jest nieco większy. Udało mi się je zamontować do sztycy Kibixa i trafiło do zimówki. Niebo wygodniejsze od starego Kibixa.

Na ostatnim maratonie w Wieluniu popsuła się manetka LX-a, i jak mówiono na forum jej naprawa jest nie możliwa.

Efektem tego wszystkiego jest zakup siodła SLR Fibra. Oczywiście mój wieczny pech chciał że po 2 tygodniach musiałem oddać na gwarancję. I tutaj ciekawa sprawa. Pierwszy egzemplarz ważył 134 gramy (katlogowo 135) ale schodziło z niego lico. Nowa sztuka ma 144 gramy ale nawet po moim szlifie w Białymstoku wygląda jak nowe, a lico nie wygląda na takie które chce schodzić. Czy waga spowodowana jest innym rodzajem skóry? Moze jest jej więcej i dlatego jest wytrzymalsze? Jeśli źle rozumuje to jedyną możliwością jest jakiś feler tamtego modelu.

 

Manetki jak radzono to Shimano XT, bez sensu jak dla mnie dokładać do XTR jeśli fundusze są ograniczone mniej lub bardziej.

 

W ten sposób rowerek schudł o oszałamiające :) 46 gramów i waży teraz około 9233 gramy:)

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Nowy sezon, nowe zmiany, częściowo konieczne.

 

Jestem na etapie zakupu kierownicy, a być może (z konieczności) mostka. I tutaj pojawia się problem. Jak wiadomo chciałbym coś lekkiego ale nie mogę się zdecydować czy zostać przy 25,4 czy przejść na 31,8.

 

Póki co znalazłem jak dla mnie najlepszą opcję, w rozsądnych pieniądzach na 25,4 : http://allegro.pl/nowa-amoeba-scud-hb-m110-carbon-113-gram-xc-wys-0-i1533307789.html

 

W przypadku 31,8 jedyne co przychodzi mi na myśl to Ritchey Superlogic Flat Bar. Chciałem FSA K-Force ale niestety kiepsko z dostępnością...

 

Jakieś propozycje, sugestie z waszej strony:)

 

BTW,jeszcze kilka innych drobnych zmian na ten sezon, ale o tym jak już będzie gotowe wszystko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej jeden problem raczej z głowy. Pozostał więc już wybór tej kierownicy, najbardziej kusi mnie ta Amoeba. Ma może ktoś doświadczenia z tym produktem, lub może polecić coś innego w standardzie 25,4 i cenie poniżej 300 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej jeden problem raczej z głowy. Pozostał więc już wybór tej kierownicy, najbardziej kusi mnie ta Amoeba. Ma może ktoś doświadczenia z tym produktem, lub może polecić coś innego w standardzie 25,4 i cenie poniżej 300 zł?

 

Miałem tę Amoebę z rocznika 2009. Sztywna dzięki aluminiowemu rdzeniowi. Waga była nieznacznie wyższa od deklarowanej przez producenta (chyba o 5 gram). Jakość na przyzwoitym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kiere z NewUltimate? Ja wybrałem scandium, ale jest też carbon tylko trochę wykracza poza Twój budżet

http://www.jbg2-shop.pl/category.php?id_category=34

Jeśli chodzi o 25,4 czy 31,8 to zapraszam do projektu mojej Meridy. Trwała tam dość długa dyskusja na ten temat, razem z filmikiem demonstrującym. :thumbsup: z tą różnicą że chodziło o wylajtowane rurki typu KCNC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej jeden problem raczej z głowy. Pozostał więc już wybór tej kierownicy, najbardziej kusi mnie ta Amoeba. Ma może ktoś doświadczenia z tym produktem, lub może polecić coś innego w standardzie 25,4 i cenie poniżej 300 zł?

 

Mam taką kierownicę od ponad pół roku i jestem b. zadowolony, jakość bardzo dobra a jeździłem także w maratonach i nic złego nie mogę powiedzieć o niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosciczek, bardzo ciekawy temat, szkoda że nie trafiłem na niego wcześniej. Wnioskuję, że standard mocowania nie ma tutaj takiego znaczenia, a chodzi raczej o jakość konkretnych części. Kierownicy i mostka. Moim zdaniem nie warto w takim wypadku mocować np. kiery Syntace do mostku Smica ponieważ jest on zbyt mało sztywny w stosunku do kierownicy. Jeśli nie zdecyduję się na zmianę mostka to najlepszą opcją rzeczywiście jest ta Amoeba. W przypadku wymiany całego kokpitu można zdecydować się na zestaw New Ultimate z kompozytową kierownicą, lub jak pisałem wcześniej zestaw Ritcheya.

 

Kwestia teraz tylko, czy potrzebuję aż tak dużych zmian, skoro obecnie, jak się okazuje, b. wiodki zestaw Smica Lite Pro i Tioga Taskforce XC nie przeszkadzał mi w czasie jazdy.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak. Mimo moich obaw związanych z lekkim kokpitem zdecydowałem sie na zestaw mostek KCNC + kiera scandium NU w standardzie OS i nie widzę żadnej różnicy w stosunku do mojego poprzedniego zestawu (Ritchey WCS). Oczywiście oprócz różnicy wagowej :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wyszło tak, że kupiłem kierownice New Ultimate Carbon na 31,8 w okazyjnej cenie. Teraz pozostał więc wybór mostka. Wybór padnie chyba na Ritchey WCS, w kolorze białym. Wydaje mi się, ze zapewnia dobrą wagę względem sztywności. Cena za ten nowy mostek to 173zł. Macie może jakieś inne propozycje w okolicach 200zł?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko nie sposób się dodzwonić do tego sklepu... Gdyby nie to to pewnie byłby już zamówiony. Mam złe doświadczenia ze sklepami które nie odbierają/ nie odpisują;/ A lżej około 15 gram jest. Jak zaaplikuję seryjne tytanowe śruby w New Ultimate do WCS-a to będzie bardzo podobna waga:)

Ale klamka nie zapdała jeszcze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...