Skocz do zawartości

[opony] Race King 2.2 Continental Supersonic


Pulse

Rekomendowane odpowiedzi

Opony kupilem po tym jak zapoznalem sie z jej swietnymi opiniami na

forum.mtbr.com.

 

!!! Uwaga!!! wiele opini mowi, ze duza czesc pozytwow

odnosnie Race King tyczy sie wersji 2.2, wersja 2.0 nie jest juz tak

chwalona. Prosze miec to na uwadze.

Wydawaloby sie ze w koncu to ta sama opona. Nie mniej jednak wielu

ktorzy jezdzili zarowno na 2.2 jak i 2.0 twierdzi ze 2.2 jest

zdecydowanie lepsza.

 

Opony: Continental Race King SuperSonic 2.2 miszanka gumy Black Chili

Masa: 470g

Przebieg: ~2200km

Styl jazdy: raczej agresywna

Zawody: 1x XC, 2x maraton

Przyczepność na suchym: 9/10

Przyczepność na mokrym: 7/10

Przyczepność w błocie: 4/10

Odporność na scieranie: 6,5/10

 

Zastosowanie: suche warunki, wg mnie uniwersalna opona na każde

warunki. Dobrze trzyma w zimie na sniegu i plytkim blocie. Na duze

bloto z glina sie nie nadaja. Latwo sie zapychaja traca trakcje. W

suchych i nie ekstremalnie blotnych warunkach jak najbardziej ok!

 

Plusy: ekstremalnie wygodna (naprawde taki balon bardzo amortyzuje),

latwa w prowadzeniu, wybacza bledy. Przez piachy idzie jak czolg.

Wizualnie poprawi wyglad kazdego roweru :(

Team Topeak Ergon na nich jezdzi.

Minusy: cena, odpornosc na scieranie moglaby byc lepsza.

 

Jezdze na nich od grudnia. Skusily mnie opinie o niskich

oporach i uniwersalnosci oraz swietne opinie. Generalnie to sie sprawdza.

 

Na suchym opona idzie jak burza. Najlepiej radzi sobie na ubitych szutrach, lesne

sciezki i piach tez nie stanowia duzego oporu.

 

Na asfalcie ida zaskakujaco lekko, nie czuc tej szerokosci zupelnie. Ida gladko jak

opony 2.0. Sa dosyc ciche (oczywiscie jak na terenowe 2.2), wyraznie cichsze niz np. Hutchinson Python

2.0

 

Ku mojemu zaskoczeniu calkiem niezle radza sobie w blocie. Cudow nie

oczekiwalem bo to nie jest opona na more warunki, ale na mokrym tez

daje sobie rade.

 

Opony wypadaja szersze niz Racing Ralph 2.25 2009 i sa tak samo

szerokie jak stary Racing Ralph 2.25.

Od Ralphow wydaja mi szybsze.

 

Jak sie zuzyja to kupuje znowu Race Kingi 2.2!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, ja wiem czym się różni opona drutowana od zwijanej :)

Chodzi mi głównie o to, czy drutówka też tak dobrze amortyzuje jak supersonic.

A i tak przy okazji, mógłbyś zmierzyć jej szerokość (od skrajów bocznych klocków) ? Wynalazłem na mtbr, że 54 mm czy to się zgadza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Quattro: Niestety jezdzilem tylko na wersji zwijanej - SS, nie wiem czy na drutowej jezdzi sie tak samo. Zadalem takie pytanie, ale bez echa. Wersja drutowa weszla pozniej i jak na razie malo osob mialo przyjemnosc jezdzic na dwoch wersjach. Rozmiar od skrajnych klockow bocznych bedzie taki jak piszesz ~54mm

 

Nie wiem ile na niej jeszcze zrobie mysle ze 5k km lub wiecej. Moge dac zdjecia nowej oraz teraz po ~2400km

 

Co do wariantow ta zwijana za 79zl to wersja protection wzmacniana, bardziej wytrzymala (grubsze scianki boczne) ale przez to tez ciezsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulse

 

Bardzo ciekawie piszesz o tych oponkach - powiem szczerze że jestem nimi mocno zainteresowany. mam jednak prośbę co byś napisał dokładnie jak jest z ich oporami toczenia na asfalcie i jakie ciśnienia w nich stosujesz.

Przyznam ze zależy mi na oponkach do lesnych ściezek, czasami lekkich kamyków, wąskich ubitych polanek i leśnej ściółki - tu zależy na komforcie przy wybieraniu korzeni - wsparcie amora - chodzi mi o to by nawet kosztem przyczepności uzyskać komfort i bardzo dobre przyspieszenie na twardym - obawiam się jednak tego ze przy 2.2 kupie kloce które zniwelują efekt szybkości.

Wiem ze czytałeś szereg pochlebnych opini ale co ty jako użytkownik możesz powiedzieć o jeździe właśnie na 2.2 w powyższych tematach>

Aha i jeszcze z tą szerokością 54 mm w skrajnych klockach ?? to ile ma sam balon ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z tylu RK 2,2 w wersji tubeless. realna szerokosc to 2,0. napompowane do 2,7bara na asfalcie male opory powietrza opona bardzo wrazliwa na cisnienia. i genialnie tlumi drgania i wyoje duzo lepiej od RoRo. na przod zdecytowalem sie na Moutian kinga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulse

 

Przyznam ze zależy mi na oponkach do lesnych ściezek, czasami lekkich kamyków, wąskich ubitych polanek i leśnej ściółki - tu zależy na komforcie przy wybieraniu korzeni - wsparcie amora - chodzi mi o to by nawet kosztem przyczepności uzyskać komfort i bardzo dobre przyspieszenie na twardym - obawiam się jednak tego ze przy 2.2 kupie kloce które zniwelują efekt szybkości.

Wiem ze czytałeś szereg pochlebnych opini ale co ty jako użytkownik możesz powiedzieć o jeździe właśnie na 2.2 w powyższych tematach>

Aha i jeszcze z tą szerokością 54 mm w skrajnych klockach ?? to ile ma sam balon ??

54mm mierzone w balonie. O przyspieszenie na twardym sie nie martw. Ida lepiej niz niejedne opony 2.0. Komfort ponad przecietny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale RoRo to mega traktor - jest sen w ogóle je porównywać ?? Z tak gęstym bieżnikiem jaki ma Conti to chyba szybciej mu do jakichś semi slicków??

 

wiadome ze RoRo trozeczke maja wieksze opory. RK to opona do scigania a nie zaden semi slick.

 

PS umnie szerokosc RK maja 51mm. tyle samo co maja RoRo z klockami w najszerszym miejscu. duzo zalzy tez od szerokosci obreczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A macie może porównanie z Hutchinsonem Pythonem, Cobrą albo Racing Ralphem - chodzi mi o szybkośc i opory toczenia na ubitym ?

Subiektywne odczucie - szybsze niz Python i Ralph (poprzednia wersja) jezdzilem na nich w poprzednich sezonach. Niskie opory toczenia na suchym i ubitym i nie tylko. O jaka Cobre chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cobry nie uzywalem wiec nie bede porownywal. Z pozostalych na ubita i sucha trasa, wiazl bym race kingi. Nizsze

opory niz python i nieco nizsze niz ralph.

 

tu masz o oporach

http://www.mtb-forum.eu/der-rollwiderstand-von-mountainbike-reifen-t-1343-1.html

 

im nizsza moc tym lepiej.

Ralph 2.25 2007 - 26,2W

Hutchinson Python ng mrc medium 2.25 - 36,4W jest to ciezsza wersja

MRC i dodatkowo szerokosc 2.25

Race king 2.2 -23.9W

 

Jeszcze jeden link http://img228.imageshack.us/img228/4830/rollwiderstand08.jpg

Edytowane przez Pulse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"balon" robi swoje, na RR 2008 nie jezdzilem. Jezdzielm na wersji 2007 2.25 w piachu radzily sobie niezle. Z tego co sie orientuje wersja 2008 w rozmiarze 2.25 jest realnie nieco wezsza niz RR 2007 2.25 oraz RK 2.2 (mierzone zdaje sie balon ma 3mm mniej w RR 2008 niz RK 2.2). Jedynym z powodow dla ktorych zdecydowalem sie na RK 2.2 byla chec szybkiej i bezproblemowej jazdy przez piach.

Generalnie wywiazuja sie z tego zadania wzorowo, aczkolwiek przy duzej predkosci w naprawde glebokim piachu - cos jak na plazy moze zarzucic, ale to normalne.

Edytowane przez Pulse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki w wersji drutowej o szerokości 2.0 ma moja zona założone.

 

Wybrane zostały jako opony o niskich oporach toczenia, tanie i w miarę lekkie zamiast fabrycznych Kend montowanych w Giancie.

 

Póki co przy jeździe w suchym i raczej twardym terenie opony spisuja sie bez zarzutu, a średnie przelotowe na płaskim świadczą, ze faktycznie maja niskie opory toczenia.

 

Myślę, że cięzko jest znaleźć równie fajne opony za 100zł komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam na moich 4.3k km, 9 maratonow jedno xc. Jedynie na jedym ekstremalnie blotnym maratonie nie byly dobrym wyborem.

Zuzycie jak na ten przebieg w normie. 2.0 jest male ;-) polecam 2.2 opory niewiele wieksze, waga tez a na piachu roznice czuc. W komforcie tez.

Edytowane przez Pulse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I ja sobie sprawiłem Race Kinga 2.2, tyle pozytywnych opinii jest, że aż trudno nie spróbować :)

 

No i rzeczywiście, na szosie są bardzo szybkie, co ważne ciche. Podobnie na szutrze, przyczepność na suchym bez zastrzeżeń. Jednak w błotku to się nie sprawdzają, szybko się zapychają i nie szybkie oczyszczają. Ślizgają się na mokrych korzeniach więc na mokrych skałach szczerze mówiąc bałbym się jeździć. No i ten komfort, soft-tail niepotrzebny :) Dodam, że mam druciaka, założony z tyłu, jakoś z przodu niezbyt mi się widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...