Skocz do zawartości

[koła i opony] Koła i opony crossowe "dla grubych"


pawelek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Szanownych Forumowiczów!

 

Od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem Kellys Stylus (ten szary z zółtymi lamówkami - to chyba model 2005).

 

W każdym razie rower kupiony wcześniej mimo problemów z nylonowymi kółkami wiernie mi służył i robiłem nim czasem do pracy i 50 km dziennie (w obie strony). Centrowanie kół co 2-3 miesiące i wszystko grało. Teraz niestety trochę się rozrosłem. Potrzebuję do tego rowerku nowych kół, opon i dętek chyba, które wytrzymają mój ciężar bagatela 140 kg. Mam również 2 metry wzrostu i zastanawiam się czy ten rowerek nie jest na mnie za mały czasem :P no ale jeździło się ok...

 

Jestem totalnym amatorem i nie znam się na rowerach ani trochę. Liczby które odczytałem z obecnych kół to 700/38C, 622/19, Kellys :P są tam jeszcze numerki dot. ciśnienia w kole, ale myślę, że przy wymianie nie są istotne. Jak w temacie proszę o pomoc w dopasowaniu mi do tego rowerku takich kół abym mógł w miarę komfortowo jeździć po asfalcie/lesie. Nie wykonuję żadnych wyczynowych zagrywek, prosta - dość szybka jazda. Najmilej widziany jakiś link do kół lub dokładne dane, które po przekazaniu w serwisie umożliwią mi zamianę kół i opon na nowe.

Maksymalna cena jaką chciałbym dać za oba koła to 200 zł, z drobną negocjacją do góry...

 

Pozdrawiam

P.

Napisano

Za 200zł to starczy ew na szprychy i ich zaplecenie. i to bym proponował. Przepleć koła na szprychy Dt Champion u osoby, która zna się na rzeczy. Nowe mocne koła to wydatek rzędu kilkuset zł.

 

A opony i dętki. Zwyczajne uzywaj, tylko pompuj na górną granicę ciśnienia.

Napisano

Witam!

 

Opony pompuje na maksa :) Trochę mnie przerażacie, bo rower kosztował coś cirka 1000 zł :), czyli za chwilę koła będą warte więcej niż cały rower.

To może z innej beczki, bo nie znalazłęm takiego tematu na forum, jaki polecacie warsztat w okolicach: Częstochowa, Wieluń, Radomsko ? gdzie dobrze doradzą i zrobią?

 

Pozdrawiam

P.

Napisano

w Radomsku, na drodze krajowej 91, w stronę Piotrkowa Tryb. jest sklep rowerowy i ciekawy serwis

przeplatałem tam 2 szprychy, po małym wypadku, jak testowałem po Polsce extrawheela

nie są szybcy, ale przynajmniej dokładni

 

jeśli się mylę co do lokalizacja to niech mnie "miejscowi" poprawią :)

Napisano
Opony pompuje na maksa :D Trochę mnie przerażacie, bo rower kosztował coś cirka 1000 zł :blink:, czyli za chwilę koła będą warte więcej niż cały rower.

Rower z części zawsze będzie droższy niż cały. Po prostu koła za 200zł nie będą nic lepsze od tych co masz teraz. Jak już kupować to warto porządne na lata, a w rowerach już tak jest, że im dalej tym o klasę lepsze jest dwa razy drozsze.

Napisano

No tak 200zł za oba to tandeta ale za jedno to już niezłe będzie.

Ja bym wziął Zac2000 albo DH19, szprychy dartmoor albo zwykłe CN, A.C.I., piasta alivio lub deore powinna wystarczyć. Lepiej złożyć/kupić jedno koło na tył w tym guście niż mieć dwa badziewne

Napisano

Czyli wychodzi mi na to, że koło tył za ok 200 zł + przeplot przedniego ? Przednie chyba jest mniej narażone, zawsze centrowałem tylne. Rower kupiłem w GO Sport (wiem, że market :)) szprychy chyba są słabo naciągnięte (do tej pory centrowałem u nich bo na gwarancji) bo jakby się gną, ale jak mówiłem, to nylon, więc może taki materiał po prostu?

 

Pozdr.

P.

Napisano

przede wszystkim kup sobie piasty na 36 szprych są dużo lepsze od 32 a koszt ten sam (np deore - dobry stosunek jakość/cena i wystarczą na początek, do 10 000 km spokojnie dadzą rade jak będziesz o nie dbał), szprychy DT, i jakieś obręcze Accent co najmniej dwukomorowe :) w 200zł się nie zmieścisz ale taki zestaw będzie dobry ;)

do tego oczywiście oponki jakieś 2 calowe lub większe :) jak lubisz asfalty to polecam jakieś semislicki

Napisano
przede wszystkim kup sobie piasty na 36 szprych są dużo lepsze od 32 a koszt ten sam (np deore - dobry stosunek jakość/cena i wystarczą na początek, do 10 000 km spokojnie dadzą rade jak będziesz o nie dbał), szprychy DT, i jakieś obręcze Accent co najmniej dwukomorowe :) w 200zł się nie zmieścisz ale taki zestaw będzie dobry :blink:

do tego oczywiście oponki jakieś 2 calowe lub większe :P jak lubisz asfalty to polecam jakieś semislicki

Spojrzałeś jaki rower ma autor tematu, ze proponujesz dwucalowe opony.

 

Wytrzymałośc kół z 32 szprychami jest prawie identyczna ja tych z 36. Pawelek ma po prostu bardzo słabe koła i nawet 100 szprych by nie poprawiło ich wytrzymałości. A rower jeżdżony jest bez szaleństw.

Napisano

heh... :-) mój rowerek też kupiłem w makrokeszu (bez kryptoreklamy) za całe 800 zł i myślałem ,że mam niewiadomo jak dobry rower. A teraz kupiłem tylko piastę tylną za 250 zł. To tak a propo kosztów ,które trzeba ponosić :-) doskonaląc swój pojazd

Co więcej moge dodać -zgadzam się z większością- zainwestuj w dobre, solidne koło z tyłu i nie szczędź kasy - przy Twojej wadze to ważne mieć dobry sprzęt ,żeby co chwila nie kupować tańszego i sumie nie ponieść większych kosztów niż jednorazowo 200-300 zł.

Jednak przy kołach 28" (a takie wydaje mi się ,że masz) wybór solidniejszych obręczy jest mocno ograniczony - ale jest. spojrz na "Alexrims" przykładowo

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam

 

Przejechałem 4000 km moim authorem i w tylnym kole obręcz zaczyna pękać. W związku z tym proszę o pomoc w wyborze zastawu kół.

 

Rower: Author Stratos

Koła: 700C (28 cali)

Hamulce: V-brake

 

Szukam kół dla faceta 100 kilogramowego do jazdy trekingowej.

 

(proszę o linki do sklepów)

 

Pozdrawiam

Napisano

Jaki budżet ? Osobiście na Twoją wagę polecam Mavic A719. Znam tą obręcz z praktyki, podobnie jak 26" calowy odpowiednik X719. Obręcz nie tania, choć bardzo wytrzymała. Ja po zapleceniu kółek na tych Mavicach, w zasadzie zapomniałem o centrowaniu kół.

Napisano

do 300 zł za oba koła. Sam nie mam czasu składać. Tego mavica kupie w następnym sezonie. Czekam na propozycje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...