Skocz do zawartości

[amortyzator]Do ramy Rockrider 5.2


Rekomendowane odpowiedzi

Mam dwa pytania, po pierwsze amortyzator z jamim skokiem by był najodpowiedniejszy do ramy Rockrider 5.2? Obecnie jest tam wstawiony Spinner z 70mm skoku ale jako, że obecnie mam zbyt mocno pochyloną pozycję porządane by było gdyby kierownica poszła nieco do góry. Sam zastanawiam się nad czymś miedzy 80-100mm skoku.

 

I pytanie zasadnicze:

Jaki amortyzator byście polecili do umiarkowanego XC? Jeżdżę sporo po szosie (dlatego przydała by się blokada skoku), zależy mi raczej na komforcie: wybieranie poprzecznych nierówności, również tych mniejszych ale również aby nie dobijał przy zjazdach i większych dziurach. Do tego wszystkiego chciałbym się zmieścić w kwocie 300-400zł ;) Wiem, że takie rzeczy to tylko w Erze ale może możecie poradzić mi jakiś amorek, który będzie tutaj kompromisem?

 

Po tym co przejrzałem opinie na forum wstępnie biorę pod uwagę:

- Suntour XCR LO - cena ok. 250zł - wstępnie był to mój faworyt ze względu na cenę oraz raczej pozytywne opinie...

- RS Dart 2 lub 3 - cena 300/400zł, tutaj jednak trochę odstrasza mnie waga.

- Suntour Raidon LO - mniej niz 400zł. Najmniej wiem o tym amortyzatorze..

- ewentualnie Duro - ale 130mm skoku to chyba stanowczo za wiele?

- RS Tora 302 - tutaj cena jest nieco wyższa (ok 600zł na Allegro) ale może warto dopłacić? Nie wiem jak będzie sie on spisywał przy takim zastosowaniu?

-może jakieś inne propozycje? Budżet taki jak podałem wyżej ale jeśli rzeczywiście by było warto, mogę dopłacić do tych 600zł.

 

Osobiście najbardziej biorę pod uwagę XCR oraz Torę, ale tutaj ze względu na cenę decyzna musiała by być bardzo przemyślana...

Używanego raczej bym nie chciał, gdyż zupełnie się na tym nie znam i bym nie potrafił ocenić ani stanu technicznego ani ile amor jest warty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę się zagalopowałeś , skoro jeździsz dużopo szosie , to po co wogóle bierzesz pod uwagę amory o skoku powyżej 100 mm , wq tym wypadku 80 mm skoku jest optymalne.

Tora to zbędny wydatek, który w takim zastosowaniu się nie sprawdzi.

Suntour XCR ma lepsze opinie niż Dart 2 (porównywalny z Dart 3), i w wersji 80 mm skoku (max 100 mm), byłby optymalnym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą szosą to jest tak, że sam nie mieszkam w zbyt "outdoorowej okolicy" ;) i przez to muszę się jakoś w takową przemieścić. Kiedy tylko mogę staram się jeździć właśnie w terenie. Ale jeśli mówicie, że Tora to przesada to może faktycznie wezmę XCR (zastanowie się jeszcze czy 80 czy 100, ale chyba raczej 100). Zwłaszcza, że cena jest bardzo zachecająca.

Powiedzcie mi jeszcze, czy po przesiadce z mojego Spinnera poczuję jakąś wyraźną poprawę komfortu? Wolałbym uniknąć takiej "sztuki dla sztuki".

I czym się charakteryzują wersje TA i DA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...