Skocz do zawartości

[amortyzator] 500-600pln do ramy giant atx


tomuch

Rekomendowane odpowiedzi

mam rame giant atx (2001r), obecnie amortyzator suntour mg91 75 mm(moze ktos wie ile on wazy?) , jego wyskosc to 460 mm (od oski do miski sterowej)

chcialbym zakupic nowy amortyzator, myslalem nad suntour epicon (100mm), manitou sliver(80mm)

moze ktos ma inne propozycje w tym zakresie cenowym?

nie chce zeby okazalo sie ze gorzej bedzie mi sie podjezdac na amortyzatorze 100mm

moge skrocic rure sterowa i przez to obnizy mi sie kokpit jesli zaloze wyzszy amorek

czy to jednak nie zmini znaczaco geometrii?

jak to bedzie dzialac?

pozdarwiam i czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam to główka jest na 1 i 1/8". A jeśli by była jakimś cudem na 1" to na ebay'u ostatnio widziałem na sprzedaż Marcoka MXa PRO ETA z rurą 1".

Jeśli chodzi o skrócenie rury... Generalnie da Ci to mało. Chyba że jeździłeś z nie wiadomo iloma podkładkami pod mostkiem do tej pory. Ale tu chodzi o uniesienie główki ramy. Będziesz miał mniej miejsca nad górną rurą jak staniesz nad nią, zmieni się kąt główki (będzie bardziej płaski) co powinno zmienić trochę prowadzenie roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiec geometria ramy jak zaloze 100mm amortyzator zmieni sie znazcaco ? do tej ramy moge zalozyc jedynie amortyzator 80 mm o wysokosci oikolo 460 mm? zaden wyzszy nie wchodzi w gre. czytalme ze epicon ma ponoc 485 mm . czyli jak dobrze rozumiem jestem skazany na max 80mm przy tej ramie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja może powiem tak: mam Raidona w wersji 100 mm i podają że ma 500 mm wysokości,

a Epicona z tym samym skokiem 485 mm, według mnie ich wysokości powinny być takie same,

bo to przecież bliźniacze konstrukcje, ich baza jest taka sama, różnica tkwi w rurze sterowej.

 

P.S. Teraz mierzyłem swojego raidona i zależnie od sposobu pomiary wychodzi 485 mm lub 500 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jeździłem na Bomberze 105mm, a miałem Rincona 06' i nie pękałem. Oryginalnie w tej ramie był SR Suntour XC-60 75mm skoku...więc geo się zmieniła i to mocno.

Zdjęcie :

 

http://www.pinkbike.com/photo/1968936/

 

Myślę że 100mm możesz pakować wtedy gdy na 80mm nic konkretnego i zadowalającego nie znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zależy jaki z ciebie biker jest. Niektórzy czują różnicę zakładając większe stery (po założeniu sterów ze sporo większą miską na dole u mnie się dało wyczuć różnicę w prowadzeniu). Inni zakładaja widelec ze skokiem dwa razy większym niż mieli i twierdzą że się dobrze jeździ i nie czują różnicy mimo że ich rower to coś bardziej w stylu choppera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze cos w rodzaju xc, troche szosy, troche terenu, zdarza sie pzrejechac ponad 100km dziennie. dlatego odpada wlasnie chopper, mysle ze ciezko by bylo na podjazdach i dluzsza jazda bylaby meczaca. zdarza mi sie jezdzic rowniez po gorach i tam moj amortyzator niedomaga, kamienie i korzenie to nie jest to co on lubi najbardziej. nie wiem wlasnie czy 80 mm starczyloby ? upatrzylem cos takiego , wyglada na dosyc wiotki http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=1136

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W tej kwocie ciężko znaleźć coś lekkiego i dobrze pracującego.

 

Ja stawiałbym na lekko używane R7,

skoro takie masz wymagania.

 

P.S. W moim Raidonie wraz ze zmniejszeniem ciśnienia w komorze amorek nieco się zapada.

Np. teraz mam 55 psi i golenie wystają na 10,5 cm, a przy trzy razy większym ciśnieniu było to 11,5 cm.

Ale to tylko taka mała dygresja. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale taki raidon/epicon jest bardzo zly? z uzywanym to tez tzreba znalezc z odpowiednia dlugoscia rury sterowej, zeby nei byla za krotka. nie wiem czy manitou robi dobrej klasy amorki, a reba jest dosyc droga. tzreba znalezc jakis kompromis

 

ale taki raidon/epicon jest bardzo zly? z uzywanym to tez tzreba znalezc z odpowiednia dlugoscia rury sterowej, zeby nei byla za krotka. nie wiem czy manitou robi dobrej klasy amorki, a reba jest dosyc droga. tzreba znalezc jakis kompromis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej pożycz od kogoś amor z setką skoku, czy po prostu wyższy i zobacz, czy odczujesz znaczną różnicę.

Zmiana z 460mm na 485mm to o około 5%, więc kąty zmienią się o porównywalną wartość. W teorii to dosyć sporo, bo np z 71* na 74,5*, ale musisz to sprawdzić empirycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety jak chcesz być pewien na 100% czy 100 czy 80mm to trzeba trochę poświęcić czasu i energii.

Myślę, że przełożenie amortyzatora to góra 15 min...także bez przesady.

 

Pomyśl też o tym że do głowy Ci przyjdzie zmiana ramy, a teraz w XC standardem jest raczej 100 niż 80mm i nie mówię że ta druga wielkość nie występuje...

 

Poszukaj, pogadaj, przełóż i się dowiesz i na pewno nie będziesz potem żałował że czegoś w tym kierunku nie zrobiłeś.

Powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...