Skocz do zawartości

[napęd] 42,46,48?


MasterLukasz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Musze wymienić zarówno korbowód(przód) i tylnie zębatki w moim napędzie.

Znalazłem sobie juz pasujacy napęd(oczywiście shimano)

Ale okazało sie że te napędy się różnią,i trzeba dobrac taki żeby była taka sama ilosc ząbków co w poprzednim bo inaczej trzebało by wymieniac ośke ,regulować itp

Niestety te wieksze korbowody mi sie nie podobaja,juz dzisiaj pojade do kolejnych sklepów zeby znalesc porządny (jeśli chodzi o materiały i wykonanie) ale i żeby mi sie estetycznie podobał.

I chciałem sie zapytać kogoś kto sie na tym zna,bo mi w sklepie powiedzieli ze jak cos to musze miec 48 ząbkowy,ale facet ze sklepu wyszedł na dwór nawet niepodszedł blisko i juz wiedział ze to muszą bgyć 48(a unich w sklepie akurat te były najdroższe)a co dziwne podjechałem do innego sklepu i tamten sprzedawca oglądnoł dokładnie zajeło mu to ze 2,3 min \i po iwedział ze chyba fachowcy w tamtym sklepie dobrze stwierdzili.Czy moge w jakiś łątwy sposób sam sprawdzić jaki korbowód bedzie mi na pewno podchodził żeby tylko zakupic częsci ije dac do serwisu?

Napisano

A teraz masz 48? Ja po zmianie z 44 na 48 stwierdziłem, że w terenie 48 niepotrzebne. Rolę grają przy twojej wymianie przerzutka przednia i oś korby, bo może się zdarzyć, że będzie za długa do nowej korby i nie będzie 3 biegu. Niby przerzutka musi też obsługiwać zębatki 48, ale ja ze swoją (a obsługuje max 44) pokombinowałem i działa. Zapewne na te 2 rzeczy patrzyli w sklepach w których byłeś. Napisz co masz teraz, jaka przerzutka, korba i oś , to coś więcej będzie wiadomo ;) Może rzeczywiście lepiej się zdać na mechanika, ja już przechodziłem swoje problemy ze zbyt długą osią (zmiana biegów była bardzo upośledzona, człowiek uczy się na błędach hehe :) ) i nie polecam bez wiedzy samemu dobierać komponentów.

Napisano

48 w terenie niepotrzebne, ale też nie przeszkadza ;). No chyba, że ktoś chce móc używać jak największej liczby biegów. Za to przy jeździe asfaltem z prędkością 30km/h na korbach 42/44 już się jeździ na ostatnim/przedostatnim przełożeniu, a na 48 masz jeszcze 2-3 zębatki do wykorzystania (przydatne z górki).

Napisano
48 w terenie niepotrzebne, ale też nie przeszkadza ;). No chyba, że ktoś chce móc używać jak największej liczby biegów. Za to przy jeździe asfaltem z prędkością 30km/h na korbach 42/44 już się jeździ na ostatnim/przedostatnim przełożeniu, a na 48 masz jeszcze 2-3 zębatki do wykorzystania (przydatne z górki).

 

Nom to że ośke bede musiałzmienić na krótszą to już mi w tym sklepie odrazu powiedzieli ,ale nowa oska to z 10zł kosztuje wiec to nieproblem tylko żeby wszystko mi hulało :) ale widze ze pan w sklepie mial racje bo znudów nawet policzyłem te ząbki i okazalo sie ze rzeczywiscie maja 48 :D niepowiem facet musi dł siedziec w tym :P , no ok jade zakupic jakis porzadny korbowód i dam znac jak juz wszystko bedzie zrobione,ths i pozdro dla wszystkich

Napisano

wg mnie patrzenie, mierzenie, ocenianie nie ma nic do tego, jaka ilosc zebow na blacie byc powinna ...

 

zalezy to od tego, jak i gdzie uzytkujesz rower, czy masz zatrzaski i zasuwasz z wysoka kadencja, czy tez na zwyklych pedalach i tak moznaby wymieniac bez konca

 

a to, ze ktos ma treking, czy tez xc, to nie ma nic do tego - mnostwo ludzi uzywa rowery niezgodnie z ich scisle okreslonym przeznaczeniem

Napisano

Ciekawostka: Christoph Sauser testował ostatnio 2x9 z blatami rotor q rings z przodu. Blat miał 40z - Sauser powiedział że tyle w XC spokojnie wystarczy, w maratonie już nie.

Gdzieś na jakimś kalkulatorze liczyłem że przy 44x11 i kadencji 100 mamy 70km/h na liczniku. Jak dla mnie wystarczy na zawody :)

Napisano

Andrej to coś lipny był ten kalkulator bo przy kadencji 100 i 44x11 mamy zawrotne 50km/h (liczę opony MTB 26x2.0"). Żeby dojechać do tych 70km/h byś musiał kręcić 140obr/min, raczej mało prawdopodobne na dłuższą metę.

 

MasterLukasz pokaz co to za rower, bo jak jakiś cross czy miejski to 48T będzie lepsze, jak MTB to 44T.

Napisano

26 inches = 66.04 centimeters

66.04 cm * 3.14*2 = zaokraglając w dół 4m - obwód koła

kadencja 100 rpm = 6000 razy na godzine

przełożenie 44x11=4 razy szybciej niż korba kręci się koło co daje

6000*4=24000 razy na godzine

24 000 * 4m = 96 km/h

 

Gdzie mam błąd?

 

ah już racja, zwracam honor 26" to średnica nie promień :)

wychodzi więc 48km/h

Napisano

To ja mam Cię matematyki uczyć? Ja jestem z zamiłowania humanistą :)

 

Ale policzyłeś 2 razy promień, ja bym podzielił te 66cm przez 2 i dopiero podstawił do 2pi*r

 

 

EDIT: no widzisz, tu był błąd

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...