Skocz do zawartości

[Hydrauliki] Problem z zaciskiem Lx'a


KaJeTaN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam....

Mam problem z zaciskiem Lx'a, a mianowicie tłoczki nie chcą wychodzić z "gniazd" , po naciśnięciu klamki, wychodza tylko troszeczke nie wiem czy nawet z 1 mm... do tego powinny sie same ustawić do klocka, tzn zajac praktycznie cała wolna przestrzeń, a one ruszaja sie tylko delikatnie. Zauwazyłem jak by obok jednego zacisku troszkę płynu uciekało, czy ktoś wie co się stało;>? Da sie jeszcze uratować zacisk czy od razu do kosza:(?

 

Może troszke chaotyczny opis, ale starałem sie jak mogłem:)

 

Dziekuje i pozdrawiam:)

Napisano

Jeżeli posiadasz jakiekolwiek zdolności manualne to sam możesz je wymienić. W sumie to zadna filozofia. Trzeba tylko wyjąć tłoczki, wyjąć stare uszczelki, włożyć nowe uszczelki i włożyć tłoczki.

Napisano

Spytaj się w najbliższym rowerowym czy Ci nie sprowadzą, bo wątpie żeby od ręki mieli. Tak, trzeba odpowietrzyć, a w sumie to i zalać od nowa trzeba, nie jest to trudne, aczkolwiek trzeba wiedzieć jak to robić. Wałkowane już X razy na forum, szukać, szukać, szukać.

Napisano

Już czytałem ;) wsumie troche toskomplikowane :D Najgorzej bedzie zuszczelkami, moze w sumie najlepiej jendak do serwisu isc, pewnie krzykna z 50 zl ;/

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

podobny temat,

 

Panowie posiadający LX czy tłoczki (w stanie spoczynku) wystają z zacisku czy są równo z nim ...

 

W tylnym tłoki są ladnie schowane i nic nie wystaje, a w przednim oba wystają po 1,5 mm. Jak u was to wygląda ???

Napisano

aha czyli się nie przejmować i jeżdzić, myślalem że po każdym hamowaniu tłoczki muszą sie cofnąć do zacisku .. Toć jeszcze ktoś może mnie w tym utwierdzić :)

Napisano
podobny temat,

 

Panowie posiadający LX czy tłoczki (w stanie spoczynku) wystają z zacisku czy są równo z nim ...

 

W tylnym tłoki są ladnie schowane i nic nie wystaje, a w przednim oba wystają po 1,5 mm. Jak u was to wygląda ???

Mam XT, ale to praktycznie taka sama konstrukcja - jak tłoczki są czyste, to chowają się do końca, jak są brudne, to nie :) Póki nie zakładam nowych klocków, to nie chowanie się tłoczków do końca mi nie przeszkadza, przy nowych klockach trą one o tarczę, więc muszę wyczyścić tłoczki, zaczynają się całkowicie chować w zacisku i jest spokój na jakiś czas... Shimano tak ma i trzeba z tym żyć :P

Napisano

mam rozumieć przez to że jak będę chciał kupić nowe klocki to muszę wylać cały płyn, rozkręcić zacisk i wyczyścić tłoki :/ F**k to lipa yst

 

Czy masz jakiś magiczny sposób na czyszczenie tłoków ...

Napisano

W hamplach hydraulicznych wraz ze zużyciem klocków tłoki coraz mniej powracają po puszczeniu klamki. Dzięki temu odległośc od powierzchni klocka do tarczy pozostaje ta sama, niezaleznie od stopnia zużycia. Gdyby chowały się za każdym razem do końca, to z czasem powiększałby sie jałowy skok klamki. Przy wymianie klocków po prostu "resetuje" się tłoczki, czyli rozpycha do pierwotnego położenia. Nie rozbiera się zacisków, nie zalewa od nowa itp.

Napisano

Nic dodać nic ująć...

 

To jest podstawowa przyczyna dlaczego tłoczki z przodu bardziej wystają. Na przedni hamulec działają większe siły podczas hamowania, klocki się szybcie scierają, przez co stają się węższe. Zeby dalej mogły dochodzić do tarczy, tłoczki muszą bardziej wystawać z zacisku, przy tym samym skoku klamki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...