Skocz do zawartości

[obręcz] Alexrims ACE 18


sowix1

Rekomendowane odpowiedzi

Czy opłaca sie kupić obręcz Alexrims ACE 18 (nową) w wersji niekapslowanej za 30 zł.

Czy będzie dobra do jazdy turystycznej (gł. ścieżki i drogi, a czasem trochę polnej drogi) na moją wagę (75 kg)?

A jak wypada ACE 18 na tle Rigida ZAC 19 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia bo z rigida nie miałem styczności, musiałbyś poczytać o nich. Kiedyś kolega miał koła na obręczach rigidy zac 19 i gięły sie jak masło, ale wydaje mi się, że wina tkwiła w zaplocie kół. Co do ACE18 to dobra obręcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 30 zł?

Wzięłabym z 6 :unsure: .

Jeździłam na tych obręczach - co prawda w wersji kapslowanej - przez ponad 10000 km, terenowe XC (również po górach) oraz trekking z sakwami. Bardzo mocne, a przy tym lekkie (bez kapsli już wręcz bardzo lekkie) obręcze.

W twoim przypadku nawet bym się nie zastanawiała... bo ci sprzątną sprzed nosa :thumbsup:

Pozdrówko entuzjastyczne :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fifi: ale ja lubię jeździć bezstresowo, a nie trząść się i hamować przed każdym kamyczkiem (zwłaszcza na zjeździe), bo mi jeszcze obręcz pęknie...

Poza tym: pokaż mi obręcz w wadze 400 g za 30 zł :teehee:

Pozdrówko realistyczne :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 30zł to oczywiście, że nie znajdę. Ale nic nie mówiłem o obręczy 400g za 30zł. Mówiłem tylko o wadze.

Ja też lubię ostrą jazdę, nie hamuję tam gdzie nie trzeba i nie trzęsę się o swoje obręcze mimo, że nie ważą tych 460g tylko "troszkę" mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie mówię o stosunku waga/cena. Te obręcze są lekkie nawet biorąc pod uwagę ich cenę katalogową - porównując z konkurencją w tej samej cenie.

Ja jednak nie ufam przesadnie wylajtowanym komponentom - nawet pomimo faktu, ze sama mało ważę. Lekkie koła - tak, ale z umiarem (dopóki technologia obróbki metali nie pójdzie do przodu tak, że 400 gramowe obręcze staną się normą, podobnie, jak dziś obręcze ok. 500 g).

Pozdrówko zachowawcze :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie mówię o stosunku waga/cena. Te obręcze są lekkie nawet biorąc pod uwagę ich cenę katalogową - porównując z konkurencją w tej samej cenie.

Ja jednak nie ufam przesadnie wylajtowanym komponentom - nawet pomimo faktu, ze sama mało ważę. Lekkie koła - tak, ale z umiarem (dopóki technologia obróbki metali nie pójdzie do przodu tak, że 400 gramowe obręcze staną się normą, podobnie, jak dziś obręcze ok. 500 g).

Pozdrówko zachowawcze ;)

Sądzę, że 400 gramowe obręcze to już norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie norma będzie wtedy, gdy ceny zejdą do poziomu obecnych budżetowych 500 gramówek, a i dostępność będzie analogiczna. I kiedy technologia ich wyrobu oraz zastosowane materiały spowodują, że ludzie nie będą się zastanawiali, czy taka obręcz pożyje 7, czy 10 tys. km, a może (aż!) 15 tys., jak to obecnie ma miejsce choćby w przypadku wylajtowanych DT.

Pozdrówko przyszłościowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej w kwestii ACE18 (miałem to wiem :wub: ):

 

plusy:

- bardzo niska cena w stosunku do jakości

- bardzo dobra sztywność - jedną swoją nawet ponawiercałem i nadal służy jak służyła :P

 

minusy:

- jest wąska, opony powyżej ok. 1,9 trochę ciężko jest równo ustawić i mogą przez to się "bujać" i łapać snejki - sam przybiłem Kendę 1,95 2 razy do obręczy,

- waga realna ok. 460-470g jednak nie powala, choć dla nieliczących gramów jest naprawdę dobra :)

 

W tej chwili mam DH19 niekapslowaną na tyle (musiałem coś założyć i tak wyszło) nie odczuwam większej różnicy w wytrzymałości między kapslowaną. Może jak zacznę szaleć albo przejadę parę tysiaków coś się stanie, ale chwilowo bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystając z okazji spytam się o co następuje - czy lepiej kupić wspomnianą ACE 18 czy DH 18? Kawałek chłopa ze mnie (9 dych) i potrzebuję zamiennika dla skasowanej obręczy tylnej (pójdzie cały wheelset razem z piastami Deore DSC). Zastanawiam się właśnie nad tym DH, ale widze, że zachwalacie tą ACE - jak się ma jedna do drugiej? Będę wdzięczny za opinie użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DM18 ujeżdżam już od 16tys km i trzymają się dobrze, więc polecam. Waga trochę duża, bo 600g, ale przy Twojej wadze, nie brałbym nic specjalnie lżejszego. Obręcz jest bardzo mocna, po tylu kilometrach, dopiero jakiś czas temu wystąpiło lekkie bicie, tak więc jak dla mnie to bardzo dobrze. Mam ją na tyle i na przodzie, komplet. Więc z tych dwóch zwracając uwagę na Twoja wagę wybrałbym DM18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...