Skocz do zawartości

[10138g] Specialized Epic FSR by worms


worms

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak jak Lookas zacytował moje słowa. Mam teraz porównanie do mega sztywnych a zarazem ciężkich Crossride'ów, których używam treningowo. FRMy w porównaniu do Maviców są duuuużo mniej sztywne... Przez chwilę siedziałem na rowerze kumpla na kołach ZTR Olympic i szprychach CX-Ray i w sztywności między FRMami jest różnica na korzyść tych pierwszych... Ogólnie jeśli masz zamiar ciągle jeździć na tych kołach to wolę Ci odradzić, żebyś nie miał problemów.

Po przedniej obręczy przyszedł teraz czas na tył i tu mam dylemat, czy kupić znowu FRM (teraz powinny dłużej wytrzymać bo używane tylko na zawody i trening przed nimi) czy kupić ZTR Olympic, niby nieco cięższe ale jest możliwość zrobienia bezdętki, a w FRMach podobno ni ma ;/

Dajcie znać jak będziecie skądś zamawiać ZTRy :thumbsup:( w szczególności z zagranicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile ważysz jeżeli można wiedzieć, FRM miały być tymi z dopuszczalną masą 85kg. Olympic są sztywniejsze, wiesz może jaką mają dopuszczalną masę?

Moje DT SWISS 400g ważą, nie wiem jaką mają dopuszczalną masę, ale chciałbym jeżeli się zdecyduję je podmienić coś równie wytrzymałego i sztywnego, oczywiście do jazdy na co dzień, bez zwracania uwagi na podłoże.

KosteQ zdecydowane odradzasz do takich celów ZTR-y, jako ich użytkownik?

Edytowane przez worms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory źle sformułowałem zdanie, odradzam FRMy przy szprychach DT Revo bo trzeba je ciągle centrować;/ Niestety nie wiem jaką dopuszczalną masę mają Olympici. Ważę ~60kg, więc jeszcze mam trochę do max. wagi na FRM... a i chyba istotna wiadomość mam 28 szprych w kołach, więc może to też być przyczyną centr itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że właśnie te 28 szprych były przyczyną.

 

Właśnie dostałem odpowiedź z BS:

,,Sprawdziłem stronę producenta- one faktycznie ważą 240g/ parę. Poręba ma zły opis.

http://www.lookcycle.com/en/uk/vtt/pedales/quartz-carbon-ti.html

Jeśli chodzi o koła - realna waga kół na obręczach notubes mmx podium wyniesie ok 1270-1290g. Niestety aktualnie nie ma tych obręczy u przedstawiciela. Szprychy- najlepszy wybór to sapim cx-ray, nyple aluminiowe oczywiście. Aktualnie mam złożone koła na cx-ray, piasty dt 190cl, obręcze frm 309( pod szytki), waga kół 1280g. ( obręcz- 322g/szt), mmx podium ważą ok 290g/szt.''

 

Chyba na spokojnie uzbieram kasę i po długiej rozmowie z sprzedającym zdecyduję się na Podium, Sapim cx-ray i piasty DT 190cl. Twierdzi że na spokojnie nie będę miał z nimi żadnych problemów, użytkując 24/7, hehe.

Wybór jeszcze nie jest ostateczny, ale chciałbym dostać tam gdzie kupie koła gotowe do jazdy zaplecione, by później dodatkowo nie kombinować, no chyba że kolega zgodzi mi się zapleść, to kupie bez piast i swoje przełożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ścigać się nie ścigam, ale mam ogromną ochotę w maratonie wziąć udział, jednak nie mam możliwości jeszcze teraz. Może w przyszłym roku się uda. A to wszystko robię dla własnej satysfakcji.

Oczywiście to są tylko plany i wcale nie muszą wejść w życie, zawsze może się coś bardziej priorytetowego przytrafić.

 

Teraz idę z kolegą śmignąć na Bielański, spotkanie około 18 pomnik przy rondzie jazdy polskiej P.M. Może ktoś się też wybierze na spokojną jazdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190s to chyba jeden z gorszych pomysłów jakie tu się pojawiły :) Kosmicznie drogie, pod centerlock, mniejsze łożyska niż w 240s ale wagowo są naprawdę godne...

 

Za połowę ich ceny są już wspomniane Macki, bardzo zbliżone masą ale za to pod 6 śrub! A i zapewne wytrzymałość jest na bardzo zbliżonym poziomie.

 

 

Ale tak jak ktoś wyżej powiedział, nie ma co się spieszyć, ja jestem za zestawem Mack/Alpine/Cxray LUB (co by było najrozsądniejszym rozwiązaniem) wymiana tylko obręczy i szprych.

 

 

Jeszcze co do szytek, rozwiązanie świetne na 20km XC, na co dzień zupełnie bezsensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RFI, nie zrozumiałem do końca Twojej wypowiedzi: "że jesteś gotów tak poświęcać wytrzymałość, sztywność, użyteczność?"

Jak to poświęcić, nowych kół, czy starych? Przecież się nie zmarnują będę tygodniowo na luzaku robił 200km, mają służyć długi czas przynajmniej dwa sezony, a może i dłużej 5kkm w sezonie jak będą siły.

A o górach myślę bardzo intensywnie, jak tylko uda mi się z kimś zabrać, zgrać czasowo.

miskov17, napisałem o 190s, bo przynajmniej ja tak mam że jak coś już jest mega drogie to wydaje mi się że mega wypasione nie do zajechania, ale zawsze mogę na Was koledzy liczyć byście mnie skutecznie od tego odwiedli.

Mało prawdopodobne bym uzbierał takie pieniądze na te piasty więc raczej nie ma się co martwic o to że je kupie.

Co do Mack, to czas oczekiwania chyba by mnie zabił, pewnie sezon by się skończył, więc odpada.

Też jestem za rozwiązaniem wymiany obręczy , szprych , nypli, najtaniej mnie wyjdzie, choć ból zaplecenia koła zostaje i pewnie na kilka dni się pozbędę roweru, a na to nie mogę sobie pozwolić.

Trochę też ma obawy jak długo moja piasta jeszcze pożyje, nic niepokojącego nie zauważyłem ale niedługo stuknie na nich 7kkm.

Kasę odkładam i czekam aż przyjadą obręcze, mmx podium, zobaczę ile wtedy będzie kasy i wziąłbym gotowe koła z 240s, koszt 2550zł.

Ile tak naprawdę warte są moje aktualne koła? Powyżej 1000zł można spokojnie za nie krzyczeć?

Sprzedawca jeszcze mi mówił że zabieg piast na 6 śrub jest bezsensowny bo takie piasty są cięższe i to co na tarczach odejmę to na piastach dodam.

Długo nie mogłem wyjść na rower 4dni i po wczorajszej wyprawie do bielańskiego tyłek mi pękał, przez chwile zapragnąłem zakupić sobie jakieś super wygodne siodełko o rozsądnej wadze, już zacząłem przeglądać allegro za jakimś C2, ale waga wzrośnie, choroba z tą manią lekkości.

Edytowane przez worms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedawca jeszcze mi mówił że zabieg piast na 6 śrub jest bezsensowny bo takie piasty są cięższe i to co na tarczach odejmę to na piastach dodam.

Widac ze chce ci te CL za wszelka cene opchnac :thumbsup:

 

Nawet gdyby tak bylo jak mowi, to i tak wybor piast na sruby jest rozsadniejszy, chociazby ze wzgledu, jak juz tu bylo mowione, na duzo wiekszy wybor tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A różnica jest na poziomie błędu wagi :]

 

http://www.allegro.pl/item987928882_mavic_slr_disc_2009.html

 

http://www.allegro.pl/item990933416_nowosc_2009_kola_mavic_crossmax_slr_disc.html

 

Ja bym jeszcze zrozumiał doszukiwanie się tych gramów gdybyś walczył faktycznie o każdy gram i sekunde na maratonie ...

 

Porównanie na przykładzie piasty dt 240

http://www.dtswiss.com/Products/Components/Hubs/240s.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nigdy nie pisałem że się na Tym znam, jakbym wiedział co kupić to bym się nawet nie pytał. Dodatkowo jeszcze jestem bardzo niezdecydowany, gorzej jak kobieta. W każdym razie trochę ochłonąłem przestało mi się spieszyć, sprawa nie jest prosta, a ja mało posiadam wiedzy na ten temat.

 

Oczywiście złościć się na mnie możecie, sam się na siebie wściekam, ale niestety jednomyślnie też wspólnie nie potrafimy wybrać numeru 1, niezaprzeczalnie z którym każdy by się zgodził.

 

Najwięcej głosów padło na piasty Mack 6ś.( poprosiłbym o jakiś kontakt, jak się domyślam do P. Maćka)

Obręcze ZTR Alpina, oraz CX-Ray. A ja nie mogę sobie wybić z głowy Podium, jak zaczynam o tym myśleć (waga) np : teraz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Powiem ak nie ma czego zazdrościć, jakbym jeszcze raz miał tą kasę to pewnie już w braina bym nie wszedł i po 5 latach wybrał bym coś z możliwością podmiany dampera, blokadą na kierownicy, lub żeby był blisko pod ręką.
Serwisu sam nie mogę przeprowadzić, przy czym jest bardzo drogi, mimo tego że robię go średnio co roku, teraz wyjątkowo jeszcze nie robiłem, to i tak jak mam wydać 400zł na to, to mnie krew zalewa.
Wolałbym sam się do tego zabrać i przynajmniej damper prze serwisować, miesiąc temu mi olej w lesie wypluł po ostrzejszej jeździe, teraz muszę większe ciśnienie pompować by działał poprawnie, a brain bujać tez potrafi.

Może w Warszawie jest jakiś kolega który potrafi się dobrać do dampera i systemu?

Edytowane przez worms
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...