Skocz do zawartości

[stery] Rama GT - pomoc w ustaleniu rozmiaru sterów


IWANEQ11

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zmienić stery na ahead, nie mam suwaniarki i nie wiem czy te klasyczne to są 1'. Może coś na oko powiecie czy da radę wsadzić tutaj stery 1 i 1/8'.

Rower to GT arrowhead rocznik ok 2002 chyba.

 

9276b15159529165m.jpg

 

4498f4932d9ed02cm.jpg

 

34016a7b20524f22m.jpg

 

A o to mój rower, dopiero co go kupiłem i nie chce się z nim rozstawać z powodu nie daj Boże barku możliwości wymian sterów :)

a169662d4e334930m.jpg

 

Dodam, że udało mi się zmierzyć metodą prowizoryczną średnicę zewnętrzną główki ramy jest to ok 42mm - wejdą tam stery 1i 1/8 cala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak wygląda. Ale na allegro są i zakręcane stery na 1-1/8 cala, aczkolwiek nie twierdzę, że moje nie są 1' bo najpewniej są. Zestaw z ta przejscówka wazy chyba 2 razy tle niż normalne ahead :)

 

Na pewno tam nie zmieszczę 1 i 1/8 cala sterów? jaką średnicę musi mieć główka, żeby takie weszły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że udało mi się zmierzyć metodą prowizoryczną średnicę zewnętrzną główki ramy jest to ok 42mm - wejdą tam stery 1i 1/8 cala?

Z tej strony wynika http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/stery.html że wewnętrzna średnica pod miski klasycznych sterów a-head to 34mm. Jeżeli zewnętrzna średnica główki twojej ramy to około 42mm, to są duże szanse, że takie stery tam zmieścisz. Ale żeby mieć 100% pewność należało by wybić stare miski i pomierzyć albo popytać się w jakimś dobrym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak wynika z tego obrazka, średnica rury wspornika kierownicy ze sterów klasycznych na 1' powinna mieć 22-22.2mm a w 1i1/8' jeden cal czyli 25,4mm. Dobrze to rozumuję?

 

67f897fd835b5ab2.jpg

 

Bo znów mierzą metodą prowizoryczną wspornik kierownicy wchodzący w stery ma właśnie ok 1'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnijmy pewne rzeczy: w stery klasyczne z gwintem są nakręcane na rurę amortyzatora, która też posiada gwint, a wspornik kierownicy jest wpuszczany w rurę amortyzatora. Również stery klasyczne typu a-head są zakładane na rurę amora, ale już bez gwintu. Tutaj również wspornik kierownicy, który jest zakładany na rurę amortyzatora.

Najważniejsze jest jaką masz średnice wewnętrzną pod miski sterów w główce w główce ramy. Jeśli będzie to 34mm to spokojnie takie stery założysz, ale pamiętaj że wtedy będziesz musiał zmienić oprócz sterów również amor i wspornik kierownicy.

 

Można jeszcze tak:

Najlepiej jakbyś zmierzył dolną część twojego wspornika, ta która wchodzi w rurę amora, ale dokładnie przy użyciu suwmiarki. Jeżeli wyjdzie ten 1 cal to znaczy ze masz stery gwintowane oversize czyli pod 1-1/8 cala. Wtedy klasyczne a-heady też wejdą, ale będziesz musiał wymienić te części o których pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego chce stery wymienić, żeby zmienić kokpit i amora. Dzięki za pomoc, skombinuję suwmiarkę i zmierzę.

Wszystko wydaję się być na dobrej drodze. Mimo prowizorki mierzenia (3 ekierki poszły w ruch :blink: ).

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ślepe oczy mówią, że na drugim zdjęciu na nakrętce sterów jest napisane 25,4 a to oznacza wewnętrzną średnicę nakrętki. W przypadku sterów na 1" ten wymiar ma 22,2, więc to by znaczyło, że na zdjęciu są stery 1-1/8", ale suwmiarki nic nie zastąpi :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj ja też ślepy, że się nie przyjrzałem wcześniej, rzeczywście jest tam znaczek średnicy i napis 25,4, więc jest 1' ,z tego wynika ze mam stery klasyczne 1 i 1/8' i zamontuję stery ahead o tej samej średnicy. proszę tylko o potwierdzenie i będzie po sprawie i suwmiarka też nie będzie potrzebna :o .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...