Skocz do zawartości

[rower] gary fisher merlin 11.3kg


Rmk_90

Rekomendowane odpowiedzi

witam

na początek trochę szczegółów

 

Bar Ends -- (rogi) -- BOPlight

Brake (Front) -- (hamulec przedni) -- Avid SD7 + Avid FR 5

Brake (Rear) -- (hamulec tylny) -- Avid SD7 + Avid FR 5

Cables -- (linki i pancerze) -- clarksy

Cassette -- (kaseta) -- Shimano XT 2007

Chain -- (lancuch) -- shimano XT 2007

Crank Set -- (mechanizm korbowy) -- Shimano XT 07'

Derlr (Front) -- (przerzutka przod) -- Shimano Deore xt shadow 08'

Derlr (Rear) -- (przerzutka tyl) -- Shimano Deore xt shadow 08'

Fork -- (amortyzator) -- Marzocchi Bomber Gran Fondo 3

Frame -- (rama) -- Gary Fisher Merlin

Grips -- (gripy) -- Author gąbki

Handlebar -- (kierownica) -- Kbix pro race

Headset -- (stery) -- Noname

Pedals -- (pedaly) -- shimano 520

Seat -- (siodlo) -- Kbix pro race

Seatpost -- (sztyca) -- Amoea borla 400mm 27.2

Seatpost clamp -- (zacisk sztycy) -- BBB

Shifters -- (manetki) -- Shimano LX 06'(chyba) bez wizjerów

Skewers -- (zaciski kol) -- tył XT przód Noname

Starnut -- (gwiazdka)-- No name

Stem -- (mostek) -- Kbix pro race

Tire (Front) -- (opona przednia) -- Geax Barro Race kevlar (382g)

Tire (Rear) -- (opona tylna) -- Geax Barro Race kevlar (389g)

Top Cap -- (top cap) -- Cane creek

Tubes -- (detki) -- Geax Titanium

Wheel front -- (kolo przednie) -- 1000g

- Hub -- (piasta) -- noname

- Rim -- (obrecz) -- bontrager camino

- Spokes -- (szprychy) -- mach 1

- Nipples -- (nyple) -- noname

- Rim tape -- (opaska na obrecz) -- tasma izolacyjna

Wheel Rear -- (kolo tylne) -- brak wagi

- Hub -- (piasta) -- Shimano XT 07'

- Rim -- (obrecz) -- Bontrager camino

- Spokes -- (szprychy) -- mach 1

- Nipples -- (nyple) -- noname

- Rim tape -- (opaska na obrecz) -- tasma izolacyjna

 

bez wag, ponieważ większości nie znam - podałem tylko opon, ponieważ uważam ze są super - lekkie a zarazem z bieżnikiem(nie jak flajłejti czy makslajty)

 

rowerekfk2.jpg

 

przenaczenie XC-enduro lekkie

 

pytanko - na czym małym kosztem mogę jeszcze urwać?

 

ps. ładny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie z innej beczki: co znaczy dla ciebie enduro? lekkie enduro?

lekkie enduro, to dla mnie zjeżdżanie z toru DH wąwóz w olsztynie(superliga i te sprawy) (korzenie, kamienie, gaszenie hopek ziemnych gdzie jest to w miarę bezpieczne, bandy i wszytsko co tylko mozna zrobić nie niszcząc przy tym sprzętu) przy duzej prędkości nie latając hopek-duzych(ponad pół metra - duza hopa:), to zjazdy stromizn, po brutalnych korzeniach przy prędkości rzędu 20km/h a nie jak to bywa zwykle przy xc/maraton ze palce na wciśniętych heblach, i techniczny zjazd:) ja "cisnę na pałę":) znaczy się jak jest zjazd ze "schodami" o spadku np. po pół metra kazdy schodek to wiadomo ze heble są wskazane:)

pomijając definicje lekkiego enduro pojmowanego przeze mnie to jednak rower służy mi głównie do XC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowe xc bez chociazby cienia wskazania na enduro

 

rowerek służy mi głównie do XC a moje "wygłupy" nazywam lekkim endurem :P

co do amora, to zakupiłem 2 lata temu, i na razie nie zmieniam, bo nie przeszkadza mi jakoś straszliwie a co do kół, to dalej nie moge znaleźć kół które przy w miare dobrej wadze(do 1800g) wytrzymają też te moje "wygłupy"

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...

Mój był ładniejszy;) - miałam GF Big Sur, też w tym kwadracikowym malowaniu, z tym, że matowego i z karbonowym trójkątem.

Była to moja druga rama GF. Pierwszą był GF Tassajara.

 

Stąd mam dla Ciebie małą radę - uważaj. Niestety ramy te, zwłaszcza przy tak wyciągniętej sztycy, jak Twoja (ech, ja swoją ustawiałam podobnie), mają tendencje do pękania (pęka ta rura w którą wchodzi sztyca, tuż nad poprzeczną). Wiem coś o tym, bo niestety miałam dwie ramy GF, nówki, i obie pękły właśnie w taki sposób (jedna po 18 miesiącach, druga po 9). A nie jeżdżę specjalnie agresywnie.

 

I nie ma tu znaczenia, jaką długość sztycy zastosujesz. Niestety Gary Fisher wymyślił sobie, że właśnie rura, w którą wchodzi sztyca, nie ma równego przekroju na całej długości. Z góry wewnętrzna średnica to 27,2, z dołu, pod poprzeczną rurą ramy to już 31,6. Całość pracuje, długa sztyca w żaden sposób nie wzmacnia konstrukcji i w końcu pojawiają się pęknięcia. Nie gwałtownie - rama może trzeszczeć sobie nawet miesiąc lub dwa, ale w końcu się poddaje.

 

Jeżeli i w przypadku Twojej ramy dojdzie do takiego pęknięcia, nie baw się już w markę Gary Fisher. Skorzystaj z tego, że ich właścicielem jest Trek. Po drugiej złamanej ramie (GF Big Sur), zażądałam od nich Treka 8500 i dostałam:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...