susi33 Napisano 4 Kwietnia 2008 Napisano 4 Kwietnia 2008 Dzisiaj próbowałem zdemontować pivoty i jakoś nie mogłem. Albo mam zjechane klucze albo po prostu robię to źle. Mógłby ktoś wytłumaczyć?
Kubolt Napisano 4 Kwietnia 2008 Napisano 4 Kwietnia 2008 Ja swoje odkrecałem kluczem nastawnym i wyszły bez problemu, próbowales nastawnym łapac ?
susi33 Napisano 4 Kwietnia 2008 Autor Napisano 4 Kwietnia 2008 Nie próbowałem. Mam jeszcze taka wielką żabkę to może nią mi się uda. jutro rano sproboje
Dornif Napisano 4 Kwietnia 2008 Napisano 4 Kwietnia 2008 A stosujecie jakieś zaślepki? Czy olanie tego może mieć jakieś negatywne skutki? Błoto z opon tam się nie dostaje, nic nie zardzewieje, bo to alu, więc chyba nie ma potrzeby?
siwy84 Napisano 5 Kwietnia 2008 Napisano 5 Kwietnia 2008 Wykręca się normalnie. Ja to robiłem niedawno kluczem nastawnym. Nie wiem czy francuz czy żabka bo mi się mylą te klucze W każdym razie dało radę bez problemu. Gwint jest normalny więc odkręcasz jak każdą inną śrubę. Po prostu, siła razy gwałt jak to mówi mój kolega i da radę
Mod Team bogus Napisano 5 Kwietnia 2008 Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2008 Ja mam zaślepki po piwotach. A tymi zaślepkami są mocowania do tapicerki chyba w Renault.
maratonczyk Napisano 5 Kwietnia 2008 Napisano 5 Kwietnia 2008 Piwoty są bardzo mocno dokręcane. Poza tym przed wkręceniem ich stosuje się na gwint specjalny specyfik, który zapobiega samowykręceniu. Od nich zależy nasze bezpieczeństwo w czasie hamowania. Jak odkręcić ? Sprawę pogarsza fakt, że przeważnie są na kluczyk o rozmiarze 8. To dość mały kluczyk i wszelkie niedokładności w wykonaniu piwota lub kluczyka kończą się zniszczeniem jednego lub drugiego. Trzeba dobrze dopasować kluczyk lub zastosować nastawny, ale trzeba wykonać to dość precyzyjnie. Siła odkręcania musi być dość duża. Otwory radzę zaślepić, bo może być kłopot gdybyś chciał je kiedyś wkręcić z powrotem. Pozdrawiam.
saucio Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 Wykręcałem ostatnio piwoty w suntourze axon czymś takim: http://www.neo-tools.com/index.php?id=cata...amp;product=218. Piwoty do śmieci, a to dlatego że syf się na zbierał i gwint się zapiekł. Kluczem 8mm nawet profesjonalnym by nie dało rady. A ja tam zadnego kleju na gwincie nie miałem
Mod Team bogus Napisano 6 Kwietnia 2008 Mod Team Napisano 6 Kwietnia 2008 Tego kleju często nie widać. Wykręcałem nie jedne piwoty i nawet nie jeżdżone. Często trzeba się napocić zanim się wykręcą.
ulvgar Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 I to nieźle napocić. Wczoraj mój serwisant wykręcał z mojej ramy przód i tył. Naklął się co nie miara ale wykręcił Z z zaślepkami gorej to wygląda, lepiej się trochę pomęczyć
Mod Team bogus Napisano 6 Kwietnia 2008 Mod Team Napisano 6 Kwietnia 2008 Tak, ale chodzi mi o zaślepki na otwory po piwotach, a nie na same piwoty.
ulvgar Napisano 6 Kwietnia 2008 Napisano 6 Kwietnia 2008 U brata chyba je po prostu wyciągnąłem, ale może są różne typy zaślepek
.PaVLo. Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 najłatwiej piwoty wykręca sie w ramkach Kelly`s i w amorkach Rock Shox, najgorzej w ramach Merida, tam to chyba poxipol jest b o nie udało mi się z ramki wykręcić, jeśli chodzi o metode to klucz francuski lub żabka
krawiec91 Napisano 7 Kwietnia 2008 Napisano 7 Kwietnia 2008 Jeżeli chodzi o wykręcenie piwotów z amortyzatora, to dobrym patentem jest zdjecie amortyzatora, wsadzenie piwota w imadlo i kreceniu amortyzatorem. Przy takim ramieniu nie ma opcji zeby sie nie odkrecilo
ulvgar Napisano 8 Kwietnia 2008 Napisano 8 Kwietnia 2008 Wczoraj brat wykręcał z ramy i amora. Musiał użyć żabki z długim ramieniem by je ruszyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.