Skocz do zawartości

[hamululce] shimano m485


Albert16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Czy ma ktos z Was hydrauliczny hamulec shimano m485(nowe ailvio) jesli tak interesuje mnie jaka jest jego siła hamowania ,modulacja,jakosc i ogólne działanie.Hamulec ten moge jkupic za 320 zła za komplet czy warto?Czy hamulec ten jest gorszy od deore?POZDRAWIAM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plusy dawnych deore a wiec wlasciwie nowych alivio:

1. bardzo tanie klocki - jesli sa takie same w deore jak w alivio to cena wynosi niecale 30 zl. zadne inne markowe okladziny nie kosztuja tyle.

2. bardzo prosty serwis ktory praktycznie i tak nie jest konieczny bo hamulec wcale go nie wymaga. rowniez stary olej nie wplywa na prace hamulca. po zmianie dwuletniego oleju na nowy nie odczulem tego na plus.

3. dobra ale nie rewelacyjna sila hamowania. przy zywicznych klockach hamulec wyraznie slabnie gdy zmoknie.

4. dobrze zdefiniowany twardy punkt docisku - jedni go lubia inni nie. ja lubie. choc niektorzy uskarzali sie ze hamulec dziala przez to z kiepską modulacja.

 

minusy:

- wymienione powyzej slabniecie w mokrych warunkach, z nieseryjnymi klockami innych firm jest jednak lepiej

- luz na klamce - powieksza sie do pewnego momentu by pozniej juz nie rosnac. klamki potrafia stukac w trakcie jazdy w terenie.

- masa. konstrukcja zacisku nie jest finezyjna i przez to duza waga.

 

w czasach deore 525 byly to chyba najtansze a bardzo dobre hamulce hydrauliczne. teraz mysle ze przy tej ceni rowniez tak bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm myślę że jak za 300pln za parę, cudów od nich wymagać nie mogę. Ale i tak w błocie powinny być znacznie lepsze od v'ek. Zamówiłem dwie tarcze 160mm, ale teraz po namyśle zastanawiam się że mogłem wziąć 180mm. Jak porównałbyś te hample z zwykłymi vkami (tzn 525 powiedzmy)?

No i mowisze ze przez 2 lata prawie nic z nimi nie robiłeś? A czy wymiana okładziny jest trudna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porownac do v-brake? to bardzo bardzo trudne bo nie mam takich hamulcow od hm 7 lat :)

to co mi sie zawsze w linkowych hamulcach nie podobalo to tarcie linki o pancerz. to ze skrzypią i ze potrzeba sporej sily by z nich korzystac. zadnego z tych minusow nie maja hydrauliki. do tego ustawianie klockow, zuzycie obreczy itd itp....

 

spokojnie mogles wziac i 203. dlaczego - plusow duzych tarcz bylo tu opisanych sporo i sporo razy. dla mnie jedynym minusem jest wzrost wagi - choc nie bezposrednio dla mnie jako uzytkownika bo ja na to nie zwracam uwagi.

 

jak dla mnie tylko avid pracuje na tyle dobrze zeby mozna bylo go porownywac z tarczowkami. przy dobrych pancerzach pracuja plynnie i lekko. moj kolega mial tak ustawione i wyregulowane w trialowce avidy ze zazdroscilem mu lekkosci i precyzji ich pracy :D

 

wymiana klockow... w tych alivio system jest taki jak w deore - czyli wyciagniecie zawleczki (drucik z uchem zagiety po przeciwnej stronie zacisku (najpierw sciskasz jego konce bo drucik/zawleczka jest rozgiety by zapobiec wypadnieciu klockow)

klocki demontujesz od dolu - w nowszych modelach shimano odbywa sie to w ulatwiony sposob od gory.

niektorzy montuja nowe klocki bez demontazu kola ja jednak wolalem najpierw je zdjac. rozpychasz klocki do polozenia wyjsciowego najlepiej plaskim srubokretem - deliktaniie ale zdecydowanie. wypychasz klocki na dol i zakladasz nowe. wsadzasz zawleczke i rozginasz jej konce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem. gregorio za odpowietrzanie przy zakupie po skroceniu przewodow bierze 25 zl.

potrzebujesz strzykawke o pojemnosci 20 ml, wezyk pasuajcy srednica na koncowke tej strzykawki i klucz plaski 6 mm lub 8 bo nie pamietam. do tego plyn hamulcowy - olej shimano lub lhm + do zawieszeeni citroena. buteleczka oleju shimano to 30 zl a litr lhma to 20 zl :)

 

a cos zrobil i w jakim celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cel - ciekawosc

uszkodzenie - rozkrecenie zacisku :)

przewidywana naprawa - jak ja biorac do reki potrafie spieprzyc czesc, to wole sie nie bawic w nic wiecej :D tutaj tylko wylalo sie odrobinka pynu,. na oko 5ml wiec licze ze mi dopełnią i odpowietrzą. Zrobie to w serwisie gdzie bede składał rower to moze 15 - 20pln sobie policzą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hample hydrauliczne chodza albo na plynie hamulcowym dot (formula, avid) lub na oleju mineralnym (tektro, magura, shimano). firmowy olej mineralny shimano jest okrutnie drogi - za taka cene mozna kupic dwa litry dota. i nie mozna zamieniac plynow hydraulicznych miedzy hamulcami - moze to spowodowac zniszczenie uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...