Maniek83 Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Chciałem kupić korbę. Mam jednak dylemat którą wybrać czy XT 2008 czy XTR 2006? Pod względem wagi przewaga XTR około 80gram, jeśli chodzi o mechanizm w to jest chyba bardzo podobny jak nie identyczny, nie wiem jak jest z wytrzymałością. Którą według Was wybrać? Dodam że różnica cenowa między nimi to około 180zł. Jeśli chodzi o mnie to jeżdzę XC amatorsko, czasami biorę udział w różnych okolicznych wyścigach, średnio w sezonie robie około 3-4 tyś kilometrów. Chodzi o te dwie korby
Kathar Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Myślę, że spokojnie powinna wystarczyć XT'08. Przy okazji zrobisz test sprzętu.
Rulez Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Ja tez bym brał XT 08 , zawsze można wrzucić tarcze z XTR 970 XTR 06 przechodzi do krainy dinozaurów .....
Wilku89 Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 xtr bo jest piekny i najwyzsza polka, po co sie pakowac w cos nowego a ciezszego? za rok, juz bedzie stare i ci przeminia podnieta korba ja bym bral bez zastanowienia tego xtra. zreszta obie korby to ten sam system hollowtech II.
Rulez Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 xtr bo jest piekny i najwyzsza polka Bzdura - stary model 06 ma rozstaw śrub który odszedł do lamusa ... niedługo trudno będzie kupić tarcze na wymianę nowe XTR 07 ma rozstaw śrub w zębatkach kompatybilny z pozostałymi korbami (spokojnie podejdą do XT 08) które i tak jest wystarczające ...
DOMAN Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Więc w tak dużej różnicy zdań ideałem wydaje się być xtr 07. Albo truvativ noir hehe
Wilku89 Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Bzdura - stary model 06 ma rozstaw śrub który odszedł do lamusa ... niedługo trudno będzie kupić tarcze na wymianę dlatego w pewnym sensie jest wyjatkowo piekny
Kathar Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Chciałem kupić korbę. (...) Chodzi o te dwie korby Doman! Maniek wybiera z posród tych dwóch korb. A skoro wybiera z tych dwóch, to prawdopodobnie inne nie spełniają jego oczekiwać wagowych, cenowych czy jakichkolwiek innych.
Rulez Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Wilku89 Stuknij się porządnie w czoło i nie pieprnicz głupot , widzę , że chcesz go na siłę wsadzić na minę XT 08 spokojnie mu wystarczy !!!
Wilku89 Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 hehe, ja mowie o moich odczuciach estetycznych a co do funkcjonalnosci - czyli taki rozstaw srub, to masz racje...
nabial Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 rozsadek podpowiada xt, serce xtr jezeli lubisz lans i wierzysz w niezawodnosc na kilka lat, bo troche km robisz rocznie to xtr natomiast xt bedzie latwiej serwisowac, dokupic blat itp, poza tym technologia moze byc ta sama ale 2 lata to przepasc, wiec uwazam ze ten xt bedzie lepszy
Maniek83 Napisano 13 Sierpnia 2007 Autor Napisano 13 Sierpnia 2007 Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Prosiłbym jednak o konkretne wypowiedzi od strony technicznej, a nie która ładniej wygląda itp Wracając do Waszych wypowiedzi to widze że większość brałoby XT 2008. Dalej jednak nie wiem na co sie zdecydować, bardzo prosze o Wasze opinie! Myślałem że ta korba XTR była produkowana w 2005/6 roku a teraz patrzyłem na stronie shimano.com i tam jest rok 2003 :/
Rulez Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 wierzysz w niezawodnosc na kilka lat, bo troche km robisz rocznie to xtr Żarty, według jego słów :dzę XC amatorsko, czasami biorę udział w różnych okolicznych wyścigach, średnio w sezonie robie około 3-4 tyś kilometrów. Tarcze w XTR nie wytrzymają jednego sezonu , a co potem ??? Poprostu , jak zajeździsz tego XTR 06 (a faktycznie 2003) , to będziesz miał problem z zakupem tarcz. XT 08 jest sztywniejsze niż poprzedni model , ponadto jak zajeździsz tarcze to spokojnie kupisz nowe , będziesz mógł założyć nawet te z XTR 07 . To chyba konkretna wypowiedź
mjack Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 XT 2008 bo nowsza, wg mnie ładniejsza, no i tańsza. Miałem zamiar kupić ale brakło funduszy, zdecydowałem się na LX 580.
Misiek^^ Napisano 13 Sierpnia 2007 Napisano 13 Sierpnia 2007 Dlaczego ludzie kupują teraz XT2008? Cena kosmos! Nie lepiej 2007? Albo 2008 ale w zimie? Na pewno będzie taniej. A sklepy tylko z tego łatwą kasę mają bo nowe to i drogie... Z resztą - wasza kasa, wasze decyzje Ja na pewno bym tej korby nie kupił. XT 08 jest sztywniejsze niż poprzedni model Skąd to wiesz? Robiłeś testy na sztywność materiału? Jakieś komputerowe mierniki, pod dużym obciążeniem? BeZedura!
Kviki Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Ja bym brał w takim razie XT i sie nie zastanawiał. Ma sporo ładniejszy wygląd niż XTR i będziesz miał mniejsze problemy z dokupieniem blatów i serwisem.
Rulez Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Misiek^^ Czytałem testy i opis w kilku różnych pismach , i to mi wystarczy A co do starej XT to akurat mam i nie polecam miękkie tarcze które mało wytrzymują , ponieważ środkowa tarcza w nowym modelu ma koronkę stalową a resztę z kompozytu na pewno będzie wytrzymalsza niż stara Sam zmieniłem środkową tarczę w starej XC na stalową (bo orginał to gówno) http://img489.imageshack.us/img489/3784/200708140001by2.jpg To tyle o moich testach , jak nie jesteś w temacie XT - to nie wprowadzaj zamętu
Misiek^^ Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Nie zarzucaj mi że nie jestem w temacie XT bo jestem jak najbardziej. Kilku moich znajomych jeździ na tej korbie i sam się również nad nią zastanawiałem. Nie kupiłem jej jednak ze względu na nietrwałość blatów. W starej korbie FSA miałem środkowy blat XT i zachwycony nie byłem. Teraz miałem do wyboru miałem XT i Truvativ Stylo 3.3 i wybór padł na Truvativ'a. A co do testów w pismach to nie brałbym ich zbytnio pod uwagę Ale skoro tobie to wystarczy żeby żyć w przekonaniu, że odczujesz różnice w sztywności korb (nie blatów) między 07 a 08 to twoja sprawa...
Rulez Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Sam sobie przeczysz , albo jesteś złośliwy i chcesz innych wpakować na minę Skoro wiesz , że tarcze w starej XT są mało trwałe to po co ją polecasz Dla twojej informacji - tylko największa tarcza w korbie nazywa się blat
Misiek^^ Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Zwał jak zwał. Kiedy ja ją poleciłem ? Napisałem tylko że bardziej opłacalnym będzie zakup 2007 za lekko ponad 400zł (a będzie jeszcze taniej), przejeżdżenie na niej sezonu i wymiana tarcz ( ) niż 2008 za 600zł :| Nie przesadzajmy znowu... Przecież te blaty nie są tragiczne. Są tylko mniej sztywne (trwałe?) niż wg. mnie Truvativ. Co do wprowadzania na minę... Spójrz na siebie - polecasz korbę o której czytałeś w pisemkach, która kosztuje kosmicznie dużo i nie jest wcale sprawdzona. Zastanów się
sebekfireman Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Skoro wiesz , że tarcze w starej XT są mało trwałe to po co ją polecasz Tarcze można wymontować i sprzedać jako nowe i kupić jakieś trwalsze i tym sposobem rezygnując z korby XT'08 mamy ze 150 zł dodatkowo w kieszeni.
Lukasz1306 Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 Bez gadania XT `08 XTR z 2006 nawet nie ma na allegro... z częściami będą faktycznie kłopoty...
Misiek^^ Napisano 14 Sierpnia 2007 Napisano 14 Sierpnia 2007 http://allegro.pl/item223721405_korba_xtr_...umrowerowe.html
Maniek83 Napisano 14 Sierpnia 2007 Autor Napisano 14 Sierpnia 2007 Chyba przekonaliście mnie do korby XT, szczególnie argumentem braku części zamiennych. Jeśli chodzi o cenę to mam możliwość kupienia jej za około 550zł. Myśle że to dobra cena,a wątpie żeby do następnego lata cena spadła poniżej dużo poniżej 500zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.