Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

 

Albo jeszcze jeden polski wynalazek do lin i łańcuhów: Normatek - smar o bardzo fajnych właściwościach, bo ciągnie sie jak nitka i przylega bardzo mocno. Też tani, bo za 21zł mamy puszkę 500ml.

 

o tym cudzie jeszcze nie słyszałem, bede musiał popytac w firmie

 

A Motip był by idealny gdyby nie był w spreju :) bo sie do tej formy nakładania pzekonac nie moge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym się was poradzić, czy Pilarol z Orlenu się jako tako nada do łańcucha. Mam pół litra tego specyfiku w garażu, a FL w połowie wiosny się skończy. Ew. może jeszcze jakieś opinie, kogoś kto używa? Ew. czegoś podobnego do Pilarolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Nie wiem jak w FL, ale w TF2+ (czyli praktycznie to samo) i właśnie zawsze po nim zostaje biała warstwa (teflon zapewne).

 

Teraz zacząłem używać Rohloffa, mam wrażenie, że napęd pracuje nieco ciszej, Rohloff jest znacznie gęstszy of w/w TF2+, przez co dość ciężko go się nakłada za pomocą strzykawki, mam też wrażenie, że zbiera nieco więcej syfu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helloł :) W zeszłym tygodniu kupiłem sobie do łańcucha Shimano PTFE (na suche warunki) i powiem Wam, że jest 100 razy lepszy niż czerwony FL. Po pierwsze nie leci jak woda, po drugie napęd jest cichszy i przede wszystkim dłużej się utrzymuje na łańcuchu. Oczywiście łańcuch się nie brudzi podobnie jak w czerwonym FL.

Edytowane przez Superleggera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

a Finish Line 1-Step ktoś używał? Bo wczoraj się mnie kumpel pytał co mogę polecić mu do roweru trekingowego, który służy mu głównie do okazjonalnych przejażdżek lub dojazdów.

Opis tego oleju brzmi jak jakieś WD-40 :D

Można poczekać, aż ktoś znów zamówi litr Rohloffa, wychodzi jakieś 100ml za 25 PLN, smarując łańcuch co 300km oleju powinno starczyć na 15kkm, czyli jakieś 3 sezony (z moich pomiarów wynika, ze do smarowania zuzywam nawet <2ml smaru), więc wychodzi chyba bardzo tanio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Btw używał ktoś tego ze złotą nakrętką ceramic ?

 

Ja używałem, dobry żeby zabrać na trasę i w razie doraźnej konieczności użyć, a po powrocie zmyć. Do normalnej eksploatacji/konserwacji zbuyt lepki.

Edytowane przez mrkura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceramic ze złotą nakrętką są dwa rodzaje: "Wet" i "Wax".

 

Mrkura pisze o "Wet", który kiedyś funkcjonował pod nazwą "ProRoad" i jest rzeczywiście gęsty, ja go używam na co dzień i jestem zadowolony. Mi jego lepkość odpowiada, jak się ubrudzi przecieram papierem toaletowym, starcza na długo, napęd pracuje cicho.

 

"Wax" kupiłem kiedyś przez pomyłkę, myśląc, ze kupuję ten drugi. niestety zupełna porażka wg mnie. Po 30 km asfaltu łańcuch mi skrzeczał, jak po 300 km gęstego. Leje się jak woda, więc nie starczy na długo, łańcuch jest czysty to jego jedyna zaleta wg mnie. Przy okazji mogę oddać buteleczkę komuś z okolic Katowic Ceramic Wax lube. Dobrze ponad połowa 120 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

FINISH LINE

 

Finish Line Teflon Plus

- starczy na max. 200km w suchych warunkach

- szybko się wypłukuje

- na suche warunki

- nazwa ładniejsza

- po 80km w suchych warunkach napęd zaczął być słyszalny

- duże zapylenie

- suchy teren bądź jednodniowy rajd po szosie - bo wtedy zawsze można przesmarować

- nie łapie brudu

- starcza na niezbyt długą odległość a jego właściwości smarujące po kilkunastu kilometrach są tragiczne

- rewelacji nie ma

- łapie piach

- co 4 wypady smarowanie

- słychać po 20-25km na maratonie

- po trzech wypadach trzeba nasmarować, ale przedtem błoga cisza

- nawet 100km nie wytrzyma

- starcza na dwa miesiące

- co 30km trzeba smarować jak się lubi ciszę

- szajs okrutny

 

Finish Line Cross Country

- na trudne warunki

- jak chcerz rzadko czyścić napęd, trzeba dokładnie wytrzeć po nasmarowaniu

- starcza na dłużej niż Teflon Plus - nawet do 700km

- w zimę się sprawdza

- na długo starcza

- napęd pracuje cicho w każdych warunkach

- dla osób lubiących często czyścić napęd

- wystarczy regularnie czyścić napęd (nie raz na rok) i wszystko będzie w porządku

- brudzi, ale naprawdę dobrze smaruje

- lepszy od oleju przekładniowego i wazeliny w płynie :)

- całkiem inne czucie w pedałach (na plus)

- co 200-300km przydałaby się kąpiel w benzynie

- nasmarować, odczekać godzinę, przejechać kilometr i wytrzeć, podobno wtedy się tak strasznie brud nie łapie

- średnio 150-300km wytrzymuje

- rewelacyjny także na suche warunki

- starcza przeważnie na rok

 

Zgadzam się co do opinni :

Finish Line Teflon nie polecam, ma słabą lepkośc. Nawet jak jest sucho długo nie wytrzymuje i nie ma takiej róznicy w płynnosci jak przy Cross Country Chociaż jest przeznaczony na cięzkie warunki, ale stosuję go na co dzień i bardzo dobrze sobie radzi. Jest oczywiście trochę czysczenia, bo łapie więcje brudu. Ale to chyba oczywiste że nalezy co 200-300 km czyścić łańcuch. Nawet jesli mogę więcej przejechać na nim to i tak korzystniej jest dla łańcucha go przeczyścić niż zajeżdzać dalej. :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem jakieś 150 km na Finish Line Teflon Plus i... jestem zawiedziony. Jedyny jego plus jest taki, że łańcuch jest czysty. Nie chodzi mi już o to, że trzeba go często aplikować. To, że jest rzadki też da się przeżyć. Jak dla mnie ten olej za "delikatny". Po smarowaniu, tylko przez 20-30 km łańcuch jest cichutko. Potem łańcuch wydaje się niepokojąco suchy i pracuje głośniej i z dziwnym wysiłkiem. Jutro śpieszę do sklepu po CC. Już wolę się trochę pomęczyć z czyszczeniem, ale przynajmniej łańcuch będzie mieć "soft" :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...