Skocz do zawartości

[kaseta] Wymienić? Czy zajeżdzać?


g3rman

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Strzela mi napęd i stwierdziłem ze to łancuch i w jakimś stopniu kaseta. Wymieniłem łanuch i już tego dżwięku nie ma ale na 4,5,6,7 przeskakuje bo te zebatki sa bardziej wyrobione na innych jest ok takze jak zmienie przełożenie na korbie jest ok tylko 4,5,6,7 kasety nowej jeszcze nie mam. I teraz pytanie moje takie czy wymieniać kasete, czy założyc stary łańcuch i dojechać to wszystko a potem wymienic?

 

Korbe mam ISO flow, kaseta srama (nie wiem jaki model ) lańcuch kms ( model nie wiem jaki) przerzutka tył sram x.7

Korba jeszcze by była bo na nowym nie przeskakuje, łańcuch nowy to Lx , przerzutka jest w bardzo dobrym stanie.

 

Problem w tym ze troch teraz z kasa cienko. Jak mozecie to poradzcie coś czy zajeżdzać to czy wymienic kasete i jak wymienic to na jaka? no max cos deore bo kasy wiecej nie mam

Napisano

niestety te dwa elementy trzeba wymieniać jednocześnie <chyba że stosujesz metodę 3łańcuchów> miałem taki sam problem i po prostu do katowałem stary napęd i do zbierałem w między czasie na nową kasetę, łańcuch też już miałem, szkoda nowego łańcucha i twoich nerwów, załóż stary i za każdym razem jak CI będzie strzelać myśl skąd wziąć pieniądze na nową kasetę, deorka CI powinna w zupełności wystarczyć;) Pozdrawiam

Napisano

no tak ale czy jak teraz do katuje stary napęd to potem bede musiał wymieniac wszystko. A teraz bym tylko musial kupic kasete, bo przerzutka jest ok korba również a łańcuch mam?? i jęśli kasetę kupować to bedzie różnica w wytrzymałości jakaś większa miedzy deore a LX?? Trenuje kolarstwo górskie i sprzęt sie troche zajeżdża na maratonach czy wyścigach a tamte częsci zostały z seryjnego levela a4.

Napisano

Ja też bym był za skatowaniem tej kasety do końca i wymienie całośći (kaseta+ łancuch). Jeżeli ząbki na zębatkach korby nie będą zużyte to korbę możesz sobie zostawić, z reguły jest ona trwalsza niż kaseta. Łańcuch też polecałbym wymienić, bo dopasowuje się on do kasety, wiec przez stary łańcuch mimo nowej kasety też możesz mieć przeskoki. Ewentualnie włóż jeszcze ten stary łancuch i dokatuj napęd do końca, a później wymień komplet.

Napisano

No ale takie katowanie kasety nie służy niestety korbie. Zużyty, naciągnięty łańcuch ściera tarcze w korbie a wymiana korby to już większy wydatek.

Napisano

postanowiłem ze wymienie kasete, łancuch mam dowy a przerzutka tył prawie nowa, suport cos mi sie wali wiec wymienie już i korbe i kupie korbe XT lub Truvativ firex lub stylo zalezy jak z kasa bedzie

Napisano

Może mjack masz rację, nie mniej ja wyliczyłem sobie porównując metodę trzech łańcuchów i tą na zajeżdżanie napędu, że mimo wszystko zajeżdżanie napędu będzie mnie wychodziło taniej, nawet w przypadku wymiany koby. Chociaż ja dużo kręcę na środkowej i najwięksej zębatce, a mam odkręcane, więc myślę, że nie będe musiał wymieniać całej korby, a tylko te dwie zębatki, co już nie jest takim wielkim kosztem jak wymiana całej korby. Nie mniej co kto lubi. Ja przedstawiłem tylko swój punkt widzenia.

Napisano

no to jak masz możliwość wymiany nawet korby to sprawa jasna, katuj i katuj na starym napędzie < łańcuch+kaseta>, a potem jak złożysz nowy to nie będziesz chciał z bika schodzić ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam podobny problem w moim levelku, lancuch przeskakuje z najszybszego przelozenia na kasecie oraz na 4i5 , ale gdy pokrece barylkami od naprezenia linki to przestaje, ale za to wtedy wcale nie wskakuje na najszybsze przelozenie. Wymiana lancucha nie pomogla -zalozylem lx. Kaseta wydaje mi sie ze, jeszcze jest dobra gdyz zabki nie sa w ksztalcie haczykow ( gdzies wyczytalem, ze to oznaka jej zuzycia ). Wiec mam pytanie do bardziej doswiadczonych bikerow, czy to kwestia regulacji czy konieczna jednak bedzie wymiana kasety? Z gory dziekuje.

Napisano

Zajeżdżaj obecny napęd. Korba wytrzyma i nie pogryzie się z nową kasetą i łańcuchem. Mój Five-D wytrzymał i nie było problemy. Korby są generalnie dużo odporniejsze na wszelkie wyciąganie i niszczenie i co twardsze (a tarcze truvativa za takie uważam, przynajmniej te Cro-mo) wytrzymują dwie, albo i trzy komplety kasety i łańcucha.

Napisano

Hm... Wiec jutro smigam do serwisu po nowa kasetke, kupie raczej deorke albo cos lepszego. Zobacze po wymianie jak sie jezdzi i napisze o skutkach.

Napisano

Łańcuch też zobacz, bo z reguły zmienia się całe zestawy (łańcuch + kaseta), no chyba że łańcuch masz nowy, ewentualnie ma bardzo mały przebieg.

Napisano

Czy ktoś sie orientuje czy SRAM sprzedaje najmniejsze zębatki na sztuki,

970 ka składa sie z dziewięciu osobnych zębatek i tylk dwie najmniejsze zaczynają przepuszczać,

Napisano

Niestety dostanie zębatek do kaset Srama jest praktycznie niemożliwe.

Łatwo dostać zębatki Shimano do kaset z wyższej grupy (LX, XT)

Napisano

roswell, a widziałeś żeby je gdzieś sprzedawali? Bo ja szukałem na Allegro i nic z tego. Jeżeli masz jakieś namiary na zębatki do kasety LX to będę dźwięczny i melodyjny B) Potrzebowałbym ostatnie 3 zębatki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...