Skocz do zawartości

[napęd] dziwna sprawa


tomgda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hey.Od któtkiego czasu (nie nod samego początku) irytuje mnie przeskakiwanie łańcucha co jakiś w miare systematyczny czas.Powstaje przy normalnej jeździe chyba że zjeżdzam z górki i kręce korbą to wtedy nie.

Sprawa jest o tyle dziwna że cały napęd jest nowy:

-kaseta sram PG-850

-łańcuch sram PC-38 o ile dobrze pamiętam

-przerzutka przerzutka tył sram 5.0

-korba deore m530

 

Przeskok jest wyczuwalny z tyłu więc korbe wykluczam.

Przerzutke raczej też bo wszystko jest ładnie prosto włącznie z hakiem od ramy i nic sie nie działo.

Zostaje kaseta i łańcuch.

Ale co może być nie tak skoro sprzęt jest nowy, nie zjechany,i niby kompatybilny :/

Może jakieś ogniwo w łańcuchu jest skrzywione albo nie wiem

Napisano
A nie rozkuwałeś łancucha??

jak sie go za słabo zepnie to tak potem sie dzieje.

 

właśnie musiałem raz rozpinać spinke bo źle przełożyłem łańcuch ale potem ponownie spieła sie ładnie i mocno.

 

Więc spinka do wymiany ?

Napisano

nie skracałem łańcucha bo był przeznaczony do kaset 8 rzędowych. Tym bardziej że z przodu mam 48T.

Mimo wszystko na jakim kolwiek przełożeniu jade dalej występuje przeskok.przerzutke przerzutkę regulowałem nawet w trakcie jazdy pokrętełkiem regulującym naciąg i nic

 

Chopie! Przeczytoj posta nim wyślysz i poprow błędy :D

Odi

Napisano

Sprawdź czy z masz napięty łańcuch. Z przodu i z tyłu wrzuc na najwiekszą zębatke. Jeżeli przerzutku nie jest rozciągnięta do końca mozesz skrócic o 2-3 ogniwa. Mi przeskakiwało tyle ze w starym napędzie i skrócenie pomogło. Koledze w nowym tes skrócenie pomogło. Wiesz... mój łańcuch jak był nowy też był przeznaczony pod 7 biegów z tyłu a był i tak za długi :D.

Napisano

łańcuch jest dosyć naciągnięty jak na mój gust. Próbowałem na różnych kombinacjach ułożenia łańcucha jechać i dalej to samo.Dodam jeszcze że wcześniej nic sie nie działo.Dopiero od jakiegoś czasu.Może to jednak spinka

Napisano

Brdzo wątpie zeby to była spina. Spróbuj jednak skrócic ten łańcuch o 1-2 ogniwa i zobaczysz jak wtedy będzie chodził. Skoro mówisz, że wszystkie komponenty są kompatybilne i że tak ci się nie działo wczoeśniej to wskazuje na łańcuch. Jak mozesz to wrzuc flotke wtedy gdy łańcuch jest na najwyzszych zębatkach :D

Napisano

znaczy z przodu na największej i z tyłu na największej ? :wink: Teraz jestem w pracy to wrzuce fote jak wróce do domu :wink: Wydaje mi sie jdnak jak tak patrze teraz nie wisi tak luźno ten łańcuch.Jest dosyć naciągnięt.Mimo wsztko skróce o dwa ogniwa jak wróce.

 

(hmm tylko będzie problem z rozkuciem bo nie mam przyżądów do tego :D )

Napisano

Tak z przedu na najwieksze j na najwiekszej z tyłu. Teoretycznie tak nie mozna, ale tak mozna sprawdzic naciag łańcucha. U mnie sprawa wyglda tak. Na upartego mógłbym jeszcze skrócic ale po co. Do skróceia wystarczy Ci młotek i gwóźdź. Najlepiej rozepnij spinke i od niej rozkuwaj :D.

post-105870-1181291787_thumb.jpg

Napisano

tomqda,

na moje oko któreś ogniwko jest za mocno ściśnięte. Weź łańcuch w łapki, i powoli ogniwko po ogniwku posprawdzej czy nie haczy. Jak znajdziesz, to powyginaj lewo/prawo, przesmaruj. I zwróciłbym uwagę na okolice spinki :D.

 

M

Napisano
Tak z przedu na najwieksze j na najwiekszej z tyłu. Teoretycznie tak nie mozna, ale tak mozna sprawdzic naciag łańcucha. U mnie sprawa wyglda tak. Na upartego mógłbym jeszcze skrócic ale po co. Do skróceia wystarczy Ci młotek i gwóźdź. Najlepiej rozepnij spinke i od niej rozkuwaj :D .

 

ocho tak to ja nie mam :eek: Widze że u Ciebie przerzutka prawie dotyka widełek.U mnie minimalnie sie tylko odgina.Jednak masz racje.Łańcuch jest za słabo naciągnięty.

 

Trzebe będzie skrócić :D Tylko pewnie ze 3 albo 4 ogniwa odjąć

Napisano

Wg. mnie gdyby ogniwko było za mocno ściśnięte to by nie przeskakiwało na wszystkich przełożeniach. U mnie pocztkowo łańcuch miał 114 ogniw teraz ma 104. Tyle w sumie skróciłem przez 1 sezon. Najpierw skróć o najmniej jak sie da(chyba 2) a jak nadal bedzie przeskakiwac to skróć o 4 a nawet 6.

Napisano

a zastanawiałeś się czy to nie wina ramy?

 

może jest mało sztywna bocznie na łożyskach (są po dwa łożyska z każdej strony w tylnych widełkach na dole) i przez to zmienia się linia łańcucha? może niska (względnie) cena ramy przekłada się na jakość łożysk, albo całości?

 

chyba trudno to ocenić.

Napisano

Wrzuć z przodu na średnią tarczę, z tyłu mniej więcej na środeczek kręć korbą do tyłu i słuchaj czy nie pojawia się "cyknięcie", jeżeli coś takiego usłyszysz to na pewno coś z łańcuchem (albo za mocno znitowany, albo któraś boczna blaszka się tobie rozpina:-)

Napisano

że przez rame to dosyć oryginalny pogląd :wink: Już po sprawie skróciłem łańcuch o 3 ogniwa i działa ładnie.Pozdrowienia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...