Skocz do zawartości

[koło tył] do 250zł, dość lekkie


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ponieważ wczoraj pękła mi wysłużona obręcz Matrix 750 postanowiłem złożyć nowe koło na hamulce V-brake. Mam na to ok 250zł. Ważę 62kg, jeżdżę czyste XC, żadnego skakania czy jazdy po schodach. Jednak chciałbym, żeby koło było w miarę wytrzymałe. Zdarza się że zaczepie o krawężnik, albo jakiś kamień w lesie. Po prostu nie chcę aby sie za szybko poddało. Chciałbym, aby było możliwie lekkie. Moje propozycje:

 

XM317 440g 79,00

novatec NT-802 463g 79,00

Nyple 10g 11,00

dt champion 224g 32,00

 

1137g 201 zł

 

 

 

XM317 440g 79,00

novatec NT-802 463g 79,00

Nyple 10g 11,00

dt comp 224g 64zł

 

1097g 233 zł

 

 

XM317 440g 79,00

XT FH-M760 430g 120zł

Nyple 10g 11,00

dt champion 224g 32,00

 

1105g 241 zł

 

 

 

Może macie jakieś propozycję, co lepiej piastę XT i DT Champion, czy Novatec i szprychy DT Competition. Może macie jakieś inne propozycję? Chetnie posłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie z obręczy wchodzi jeszcze w grę:

AlexRims Ace 18, ale wydaje mi się ze XM317 bedzie lepsze, znacie coś jeszcze?

Piasty to chyba tylko NOVATEC, ew ta XT, ale wydaje mi się, że łożyska maszynowe są lepsze od kulkowych nie?

Co do szprych to zobaczymy jak wyjdzie z funduszami, ale dt revo na pewno je przekroczą więc albo champion albo competition

 

Jakie sklepy internetowe polecacie? Czy jeśli złożę całe koło dostanę darmowe zaplatanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta BOPLIGHT TEAM R 405gram 99 zł

Obręcz Sun Rims Mach 4 410gram 89 zł

Nyple 10g 11zł

dt comp 224g 34zł

 

 

1049 gram 233 zł

 

odnośnie tego koła

 

XM317 440g 79,00

novatec NT-802 463g 79,00

Nyple 10g 11,00

dt comp 224g 64zł

 

1097g 233 zł

 

waga to 1137 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie katujesz koła to nie ma sensu zarzucać maszynowego łożyska , ja bym wziął xt ,na pewno kreci się gładko i sie domyślam ze jest lżejsze od novateca , do tego obadaj szprychy mach , czytalem ze są takie same dobre jak dt champion a przy tym tańsze :) .

A to ze łozyska maszynowe są lepsze od kulkowych to nieprawda , oba są kulkowe z tym że maszyny są zamknięte w pakiecie a xt nie , ponadto konstrukcja xt i ich jakość -moim zdaniem -wypada lepiej przy novatecu .Już od lx poczynając te piasty mają lepszą konstrukcje (cos tam skosne bieżnie ,polerowane ...bla bla bla ) , wiec ja bym polecał xt .Maszyny to sie sprawdzają jak ostro nawalasz koło w zjazdach itd bo mogą wytrzymać ponoć większe obciążenia , natomiast mają gorsze sprzęgło .W moim kręgu :D wszyscy polecali mi lx albo xt .Ja mam lx ,dh 22 , szprychy mach i nie oszczedzam koła , jak dotąd nie ma zadnego sladu zuzycia .Waże 85 kg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to chyba chodziło o to ze nie o same łozyska tylko o sposób ich montowania, w tradycyjnych Shimanowskich kulkach jakby nie patrzec musisz czasami zajrzec do piasty czy luzu nie ma, czy bierznie sie nie wycieraja itd, a maszynowe to jeździsz i jeździsz, łozysko pada, wymieniasz i dalej jeździsz nie musisz sie przejmować stanem bieżni czy konusów :(

 

ja od roku jeżdże na maszynach i nie zamieniłbym Novateców nawet na XT które pewnie tez wiele wytrzymaja ale juz mam poprostu wstręt do tradycyjnych bierzni i konusów, choc uzywałem zawsze najtanszych kół to zasada działania jest raczej identyczna <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kółko na piascie novatec, obręczy xm317 i 32 dt champion. Piaste novateca na tył wybrałem po tym jak kupiłem sobie koło na przod na Ace18 i też novatecu. Koło na tej piascie to takie małe perpetum mobile :D tylnie też się znakomicie kreci Ale muszę wspomniec że już drugi raz koło tylnie idzie do centrowania - przednie na 36 szprych nie było ani razu i nie zapowiada się żeby na serwis w najbliższym czasie trafiło. W sumie Ace18 czy Xm317 jedno i to samo :D Jakby nie patrzec na markę i kształt :P Obie obręcze są bardzo dobre a piasty jak dla mnie najlepsze - mogłem wziąc xt ale nie lubię sh*tmano - po piastach typu deore > i gorszych. To co mi się spodobało to fakt że w jednym serwisie widziałem dwie przednie piasty novateca - {pod vki} jedna droższa od drugiej i wyraznie lżej się krecąca. Spytałem się OCB i usłyszałem że w tej droższej siedzą jakies bajeranckie łożyska. To jest dosyc dobra sprawa - wymienic sobie po zużyciu łożyska które bedą chodzic jeszcze lżej od fabrycznych { nie przypuszczałem że wogole da się tak zrobić}. Bierz koło na novatecu i Ace18/xm317 i na pewno się nie zawiedziesz. Tylko uwzglednij swoja wagę przy ilosci szprych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednim stylu jazdy pewnie dałoby sie połamać szprychy o przekroju 10 mm smile.gif , kolega pisze że nie szaleje

 

pewnie tak, ale machy pękały w kole z obręczą mavic 517 a na tej nie poszalejesz bo za delikatna jest, byle co i masz po niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożyska w Novatecach pod vki kręcą sie ładnie, jedyne co je hamuje to smar, przy okazji jak rozbierałem po sezonie piaste przednia to rozbierałem tez łożyska, wrzuciłem do benzynki, po dokładnym oczyszczeniu i bez smaru to dopiero sie te łożyska kręcą, gdyby tak było ze smarem :rolleyes:

 

musze sie kiedys przejechac do hurtowni łożysk, spytac o odpowiednie i zobaczyc jak inne sie kręcą, skoro fabrycznie są lepsze i gorsze to pewnie idzie je kupic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yeti86

 

XM317 440g 79,00

novatec NT-802 463g 79,00

Nyple 10g 11,00

dt comp 224g 64zł <- tutaj się pomyliłem masa szprych to 184g, czyli koła jak niżej napisałem 1097g

 

odnośnie Twojej propozycji to masz pomyłkę w nazwie szprych, chodzi ci o DT Champion, a nie Competition.

Poza tym waga piasty Boplight Team tył wynosi 405g bez zacisku, a razem z nim 464, a więc jest najcięższa ze wszystkich. Z kolei obręcz Mach IV, jest podobno miękka, dość sztywna.

 

Przemyślałem sprawę i zamawiam piasty Novateca, naprawdę wszyscy użytkownicy są z nich zadowoleni. Do tego szprychy DT Competition no i obręcz Mavica, myślę, że jest to wybór idealny.

 

jeszcze jedno pytanie, jak to jest zamawiając całe koło w jakimś sklepie mogę liczyć na darmowe zaplecenie czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie to jest problem, bo sam tego nie umie robić, a nie uśmiecha mi sie chodzenie do lokalnych serwisów w celu naciągania szprych.

Może lepiej zamówić w jakimś sklepie u mnie w mieście, tylko czy wtedy to będe miał za ramo czy też będe musiał płacić?

 

W MK Bike nie kupię bo tam jest za drogo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yeti86

Ja też nie mam 100% pewności. Jednakże na aukcjach jeden sprzedawca podaje wagę 405g a drugi 464g i w nawiasie podane - waga ze szpilką. Więc najprawdopodobniej 405g to waga bez zacisku.

 

Powiem jak sie sprawa potoczyła. Byłem zdecydowany kupić koła w centrum rowerowym. Jednak zdenerwowało mnie totalny brak kontaktu z nimi. Wysłałem jakieś 5 maili, dwa razy pisałem na GG. Nawet próbowałem się dodzwonić. W końcu jednak zamówiłem wszystko u Arnika. Dodatkowo zakupiłem pedały SPD. Dogadałem się z nim, w ten sposób, że zarówno wysyłkę jak i zaplatanie mam darmowe, ale nie dostałem obnizki na obręcze i piasty, które są u niego średnie cenowo.

 

Czeka mnie co najmniej tydzień nie jeżdżenia na rowerze. Bolesne to jest tym bardziej, ze pare minut temu przyszła paczka z butami SPD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...