gawel Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 sory schrzanilem temat bo sobie enter wcisnalem ;/ a wiec do rzeczy mam dylemat czy kupic klamki LX czy AVid SD7 lub FR5 ... LX bardziej pasuja do manetek LX ktore juz posiadam ... (ponizej zdjecie) czy moze kupic klamki AVID ... ? cenowo wyglada to podobnie ... ja jednak sklanial bym sie do tych SD7 za 90 dych :/ bo pisze ze maja regulacje odleglosci dzwigni od chwytu ??? czy rzeczywiscie jest taka regulacja ???? (chce bo mam bardzo male dlonie) dzieki za rady ...
szakq Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 z teog co sie oreitnuje to 95% klamek przynajmniej sredniej klasy ma taka regulacje LX tez ja chyba ma, avid na pewno, nie wiem czy wiesz bo na zdjeciu widac ustawienie najdalsze ale rownierz w tych 5.0 mozesz regulowac odleglosc klamek od kiery(sam ich kiedys uzywalem )
bikerman Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 fr 5 tańsze od sd 7 a to jest to samo praktycznie
gawel Napisano 13 Kwietnia 2007 Autor Napisano 13 Kwietnia 2007 z teog co sie oreitnuje to 95% klamek przynajmniej sredniej klasy ma taka regulacje LX tez ja chyba ma, avid na pewno, nie wiem czy wiesz bo na zdjeciu widac ustawienie najdalsze ale rownierz w tych 5.0 mozesz regulowac odleglosc klamek od kiery(sam ich kiedys uzywalem ) hmm moze masz racje ? ale jak niby tam nie ma zadnych srobek do regulacji ;/
KuLa2030 Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 Fr-5 będą pasować , a także sa tańsze tak jak ktoś wyżej powiedział od SD-7... I co najważniejsze są lekkie Chyba ze chcesz bardzo do kompletu to LX-y też dobre będą..
bilskij Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 Ja bym sobie kupil klamki fr-5 Za 60zł mozna wyhaczyc komplet na allegro;] Bardzo dobre i lekkie klamki:) Uzywam takich i nie mam najmniejszych zastrzezen Pozdro
zendel Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 Witam. Avid SD7 ma regulacje siły hamowania, polega ona na oddalaniu i przybliżaniu linki w klamce. Pozdrawiam.
ralf Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 musi być śrubka regulacyjna odległość klamki od kierownicy, nawet klamki od brata co kosztowały komplet 15zł mają taki patent, nawet plastikowe ze starego roweru tak maja więc takie SRAMy tez powinny miec ze swojej strony polecam FR5, tanie, lekkie, ładne i sztywne a co do regulacji długości linki w SD7 to według mnie zbędny bajer który się moze tylko zepsuć, przecież równie dobrze można sobie podkręcić baryłką w FR5 długość linki w czasie jazdy bez problemu
Paviarotti Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 FR5 bardzo fajne klameczki. Polecam, nie zawiedziesz się lekkie i sztywne.
Maki Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 Ja ze swojej strony polecał bym jednak LX. Ja ich używam i uważam iż bardziej będą LX pasować.
gawel Napisano 13 Kwietnia 2007 Autor Napisano 13 Kwietnia 2007 panowie nie czaje tej regulacji , jak ona wyglada ? gdzie powinna byc w klamce? jest na srobke czy jak ? (znalazlem tylko srobke na klucz imbusowy z boku klamki ale krece i nic to nie daje) ???
ralf Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 tak to jest śrubka z boku klamki, w moich FR5 tez jest na imbus i działa jak powinna
kusak Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 sam mam sd7 więc mogę powiedzieć o co tam chodzi - otóż regulacja wyglada tak, ze na piórku klamki jest regulacja tego uchwytu co trzyma linkę - góra - dół i im blizej kiery tym bardziej musisz wychylić klamkę żeby zahamować w sumie nie jest to zbyt potrzebne bo i tak jest zazwyczaj na 'maksa' więc polecić mogę fr5 - tanie i dobre, róznią się od sd7 tylko tą regulacją, reszta jest taka sama. imo - bierz fr5 - lekkie, tanie, dobre i dobra modulacja
Andrew Napisano 13 Kwietnia 2007 Napisano 13 Kwietnia 2007 musi być śrubka regulacyjna odległość klamki od kierownicy, nawet klamki od brata co kosztowały komplet 15zł mają taki patent, nawet plastikowe ze starego roweru tak maja więc takie SRAMy tez powinny miec ze swojej strony polecam FR5, tanie, lekkie, ładne i sztywne a co do regulacji długości linki w SD7 to według mnie zbędny bajer który się moze tylko zepsuć, przecież równie dobrze można sobie podkręcić baryłką w FR5 długość linki w czasie jazdy bez problemu no to chyba nigdy na oczy nie widziałeś SD7. Ta dodatkowa regulacja, to regulacja siły. Nie ma to nic wspólnego z baryłką. Dzięki temu bajerowi na zimę i na śliski teren ustawiam sobie małą siłę klamki i o wiele lepiej panuję nad hamulcami, nie blokuję przypadkowo kół. A w mieście daję siłę na max, bo bardzo często hamuję i nie chcę męczyć palców.
Bizon Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 Dla mnie ta regulacja to zbędny patent bierz fr 5 chodź i lx używałem i też byłem zadowolony.Różnicy w użytkowanie nie widziałem .
ralf Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 no to chyba nigdy na oczy nie widziałeś SD7. Ta dodatkowa regulacja, to regulacja siły. Nie ma to nic wspólnego z baryłką. Dzięki temu bajerowi na zimę i na śliski teren ustawiam sobie małą siłę klamki i o wiele lepiej panuję nad hamulcami, nie blokuję przypadkowo kół. A w mieście daję siłę na max, bo bardzo często hamuję i nie chcę męczyć palców. widziałem ale nie wiedziałem jak to działa, juz wiem i z tego co czytam to kompletnie bez sensu to jest, bo na co komu osłabiać siłe hamulca, przecież normalną klamke tez możesz dowolnie zacisnąć i zależnie od tego jak mocno zaciśniesz taką bedziesz miał siłe, ta regulacja jest chyba dobra tylko dla kogoś kto się boi ostrych hamulców i nie umie takowych dobrze obsługiwać :wink: a napisałem o tej baryłce, bo zendel wspomniał coś o oddalaniu i przybliżaniu linki w klamce więc myślałem ze to chodzi o długość linki
nagast Napisano 14 Kwietnia 2007 Napisano 14 Kwietnia 2007 miałem kiedyś Sram 7 teraz mam od roku Avidy FR5 .. świetne! Jak już inni wspominali. Solidne, tanie, lekkie. Czego chcieć więcej. Dla mnie idealne Sramy 7 przy nich wyglądają i działają jak zabawki
uchmanek Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 SD7 ma regulacje uciagu linki, tz jaka ilosc linki jest wybierana przy danym ugieciu klamki. im wiecej tym hamulec robi sie bardziej "nerwowy". sila oczywiscie pozostaje bez zmian.
kusak Napisano 17 Kwietnia 2007 Napisano 17 Kwietnia 2007 tą regulację można też określić w sposób zmiany miękkości klamki ;p
szakq Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 ta regulacja to wlasnie ta mala srubka z boku klamki na imbusik wkrecasz ja tak dlugo az klamka zacznie sie przyblizac do kierownicy jest to tak jakby blokada do ktorego miejsca ma odbijac klamka u mnie mozna bylo to regulowac przynajmniej na 5mm odleglosci konca klamki do kiery
Napatos Napisano 18 Kwietnia 2007 Napisano 18 Kwietnia 2007 szakq - regulacja stosunku wybieranej linki do ruchu klamki, jaka jest między innymi w SD7, to zupełnie co innego niż regulacja maksymalnej odległości klamki od kierownicy, która jest praktycznie we wszystkich modelach
szakq Napisano 22 Kwietnia 2007 Napisano 22 Kwietnia 2007 doskonale o tym wiem, odpisywalem tylko aby wyjasnic czy zakladajacy temat na pewno wie ze ma regulacje odleglosci klamki od kiery bo wywnioskowalem ze to wlasnei jej rzekomy brak jest powodem checi zakupu nowych klamek ktore by cos takiego mialy,aczkolwiek SD7 to bardzo fajny model i regulacja speed dial jest przydatna czasami i to dla niej warto moze byloby przy okazji je kupic
Napatos Napisano 22 Kwietnia 2007 Napisano 22 Kwietnia 2007 No to dobrze Po prostu napisałeś swojego posta pod wypowidziedziami dotyczącymi regulacji uciągu i wyglądało jakbyś odnosił się do tego fragmentu tematu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.