qwer13 Napisano wczoraj o 16:24 Napisano wczoraj o 16:24 Cześć. Przymierzałem się do zakupu meridy 300 lite, lecz ostatnio natrafiłem na ogłoszenie z 500.Będzie to mój 1 rower i zastanawiam się czy da się coś stwierdzić po samym ogłoszeniu i zdjęciach. Plus na co zwrócić uwagę na miejscu. Z tego co widzę to ta 500 w tym malowaniu to dosyc stara kolekcja z 2018, nie wiem czy moze różnić się np. geometrią od późniejszych wydań tej meridy? Ewentualnie czy może lepiej kupić nowa 300. Pozdrawiam i dzięki za sugestię. https://m.olx.pl/d/oferta/merida-big-nine-500-lite-rama-l-sztywne-osie-kola-29er-stan-idealny-CID767-ID18e3dc.html?gad_campaignid=21763988120&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlrXJBhBAEiwA-5pgwvX4LW-aBfWo-ywvDvJt-XQoLCLdRKLZ3QmDrvo8buSPfpe95IVlXBoCiNAQAvD_BwE&utm_campaign=hobbies-and-sports-bicycles-[pl]-shopping-maxclick-poland-np-ads-[m]&utm_content=167860701963&utm_id=21763988120&utm_medium=cpc&utm_source=google Cytuj
wr81 Napisano wczoraj o 16:46 Napisano wczoraj o 16:46 (edytowane) Na pierwszy rzut oka Merida z olx wygląda rzeczywiście na mało używaną. W porównaniu do Big Nine Lite 300/500 trochę nowszych tzn np. takich geometria ramy jest taka sama (odbiegająca od tzw. obecnych trendów). Generalnie to jest starsza generacja ramy, już nieprodukowana. Obecnie Big Nine Lite wygląda tak (zupełnie inna rama): https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-700-rama-l-kolo-29-niebieski-17543305253 Z różnic to porównując z wklejoną 300Lite to: - ta starsza z ogłoszenia była fabrycznie lżejsza, - starsza ma amortyzator bez sztywnej osi nowsze model ze sztywną osią ( z tyłu oczywiście zawsze jest), - w starej z przodu były zębatki 34/24 w nowszych 36/26 - grafika ramy starszej bardziej wskazuje na wiek, nowsza nei odróżnia się tak bardzo od współczesnych konstrukcji, - stara nie ma gwarancji co oczywiste. Rower z ogłoszenia ma na pewno wymieniony mostek (na krószy) i kierownicę (na wygiętą) zapewne w celu wyprostowania pozycji. Edytowane wczoraj o 16:47 przez wr81 Cytuj
chester_jds Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Zwróć uwagę na stan rury podsiodłowej - im wyżej tym dokładniej - mi już tak dwa big nine'y pękły między łączeniem ramy a obejmą, więc to może być pięta achillesowa tej konstrukcji. Cytuj
wr81 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu @chester_jds Ciekawe, miałeś bardzo wyciagniętą sztycę? sztyca była fabryczna? U mnie faktycznie szukałem jakiś czas po zakupie źródeł trzasków/strzelań w ramie (tylko gdy tyłek był na siodełku) i pomogła wymiana sztycy fabrycznej na inną ( u mnie Pro Koryak) o nominalnie tej samej średnicy ale przy pomiarze suwmiarką była niewielka różnica w średnicy (Koryak minimalnie większa). Problem zniknął ale do tej pory nie wiem czy był na styku sztyca -rama czy sztyca - siodełko. Co do roweru z ogłoszenia to jeszcze siodełko jest wymienione - na tzw. bardziej komfortowe Cytuj
chester_jds Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowane) @wr81 pierwsze pęknięcie było na fabrycznej sztycy w ramie. Zrobiłem przekładkę ramy, ale sztyca została stara, drugie pęknięcie więc na starej sztycy i nowej ramie. Każde z tych pęknięć to jakieś 3-4 lata i ok. 40 tys km przebiegu. Sztycę na ogół smarowałem, żeby mi nic nie strzelało od niej i bardzo mocno ściskałem (to z kolei konsekwencja smarowania Aktualnie trzecia rama ale ta sama sztyca (lubie ją akurat). Drugie pęknięcie to wybitnie rura podsiodłowa między spawem z poprzeczką górną i obejmą, ale pierwsza to same miejsce spawu było (rura/poprzeczka). Pierwsze objawiło się strzałami w jeździe, drugie poszło na całym obwodzie rury podsiodłowej p-odczas któregoś z upadków roweru (akurat spadł na ziemię uprawną, żaden beton). Miejsca defektu bliskie, ale jednak nieco inaczej, niemniej te okolice warto obejrzeć na wszelki wypadek. Edit: tak, raczej mam bardziej, niż mniej wyciągniętą sztycę na ramie L, chociaż ze wzrostu (175) pasowałaby mi chyba rama M, ale lepiej mi się jeździ na L. Edytowane 23 godziny temu przez chester_jds Cytuj
wr81 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Ok 30-40 tyś to już coś jest.. Ja smarowałem/odłtłuszczałem/oklejałem taśmami itp. t(ylko pasty do karbonu nie próbowałem ) i nic nie pomagało. Zacisk też wymieniłem W każdym razie pomogło - jakby co to sztyce Koryaka 30.9 z offsetem i bez są sa 22 EUR w bike-discount Cytuj
chester_jds Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Zakładam, że jednak po jakimś przebiegu to po prostu ma prawo się zmęczyć. Roweru nie oszczędzałem, ileś razy przewrócił się i pewnie krok po kroczku się zużyło. A i moja sztyca to 27,2 mm. A tak pękła fatalnie pierwsza rama (rower był z 2014): Cytuj
wr81 Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu A ok to inny model ramy zupełnie, niepotrzebnie straszymy założyciela wątku... Co do ramy jak z ogłoszenia to nie słyszałem o pękaniu. Cytuj
qwer13 Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu 16 godzin temu, wr81 napisał: Na pierwszy rzut oka Merida z olx wygląda rzeczywiście na mało używaną. W porównaniu do Big Nine Lite 300/500 trochę nowszych tzn np. takich geometria ramy jest taka sama (odbiegająca od tzw. obecnych trendów). Generalnie to jest starsza generacja ramy, już nieprodukowana. Obecnie Big Nine Lite wygląda tak (zupełnie inna rama): https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-700-rama-l-kolo-29-niebieski-17543305253 Z różnic to porównując z wklejoną 300Lite to: - ta starsza z ogłoszenia była fabrycznie lżejsza, - starsza ma amortyzator bez sztywnej osi nowsze model ze sztywną osią ( z tyłu oczywiście zawsze jest), - w starej z przodu były zębatki 34/24 w nowszych 36/26 - grafika ramy starszej bardziej wskazuje na wiek, nowsza nei odróżnia się tak bardzo od współczesnych konstrukcji, - stara nie ma gwarancji co oczywiste. Rower z ogłoszenia ma na pewno wymieniony mostek (na krószy) i kierownicę (na wygiętą) zapewne w celu wyprostowania pozycji. Właściciel niby pisał, że rower w oryginalnej specyfikacji, ale różnie może być. Cytuj
wr81 Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu (edytowane) Generalnie tak, wymiany nie były raczej spoeodowane zużyciem, uszkodzeniem (np. opony są takie jak montowane fabrycznie i wyglądają naprawdę świezo) natomiast porównaj zdjęcia z ogłoszenia ze zdjęciami z testów takiego roweru np. Poza tym na pewno Merida nie założyła mostka z napisem Romet Po prostu ktoś kupił rower w miarę sportowy w charakterze s chciał go dostosować do czegoś "wygodnego" - częsta sprawa, wiele pytań o to na forum ląduje. P.S co do mostka Romet to ten sam sprzedający ma takie mostki na sprzedaż https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/ADq5/#962162964, można spytać ew. czy nie podmienił i czy nie ma oryginalnych części od Meridy (żeby nie było, te oryginalne nie są jakieś wybitne zaawansowane/drogie więc węszyłbym tu jakiegoś przekrętu). EDIT: Kierownica może jest i oryginalna, na filmie jest teochę wygięta, ciężko ocenić. W późniejszych wydaniach jest na pewno bardziej płaska. Edytowane 7 godzin temu przez wr81 Cytuj
chester_jds Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Wydaje mi się, że do końca drugiej dekady XXI w kierownice w tych rowerach były lekko wygięte. Zresztą na stronach Meridy można ściągnąć oryginalne katalogi modeli na każdy rok handlowy i porównać. Cytuj
qwer13 Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Brak sztywnej osi z przodu to duży minus w porównaniu z nowsza wersja? Cytuj
michalr75 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) Mam ten rower, tylko w wersji z 2023 roku, rama ta sama, osprzęt fabrycznie był ten sam, moja wersja ma amortyzator w boost ze sztywną osią. Robi to różnicę, rower jest bardziej stabilny. Ta zielona jest w sumie dobrze wyceniona, nie wiem czy nie lepiej byłoby kupić taniej używkę w świetnym stanie i wymienić amor (mniej więcej +1000 PLN) czy kupić np nową 300 lite i nic w niej nie wymieniać, zależy jak będziesz jeździł, ile i gdzie. Dla mnie ten rower jest idealny, świetnie podjeżdża, znośnie zjeżdża, zwinny, zwrotny, bardzo wygodny. Rama powinna być na dożywotniej gwarancji jeśli obecny właściciel ja zarejestrował. A może warto jeszcze poszukać 300 Lite w używkach jak masz ograniczony budżet albo 500 Lite jak możesz co nieco dołożyć. Edit: w tym ogłoszeniu na zieloną jest niby że są obie sztywne osie. Ewentualnie może taka: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-merida-big-nine-300-lite-CID767-ID189jsy.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-500-lite-r-l-CID767-ID15d0UG.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=5 https://www.olx.pl/d/oferta/big-nine-lite-500-l-CID767-ID186jnZ.html Edytowane 4 godziny temu przez michalr75 Cytuj
wr81 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Osprzętowo te trochę starsze wersje były minimalnie lepsze a przynajmniej lżejsze (korba M6000 z pustymi ramionami zamiast pełnych m4100/m5100, zwijane maxxisy zamiast drucianych itp, kaseta też wygląda jakby miała największą zębatkę alu ). Co do amora to można i taniej np. właśnie Markhor ze sztywną osią ok 600PLN https://www.bike-discount.de/en/manitou-markhor-ts-air-29-100-tapered-boost tyle że i tak dochodzi przeplatanie koła (nowa piasta) lub całe koło. Cytuj
qwer13 Napisano 41 minut temu Autor Napisano 41 minut temu (edytowane) W takim razie poszukam chyba tych nowszych wersji. Jeszcze spytam bo jeśli chodzi o nowe rowery to podobne cenowo do 4k są też orbea alma h20 i h30. Jest to może lepszy wybór niż ta 300 lite? Edytowane 32 minuty temu przez qwer13 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.