qwer13 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Cześć. Przymierzałem się do zakupu meridy 300 lite, lecz ostatnio natrafiłem na ogłoszenie z 500.Będzie to mój 1 rower i zastanawiam się czy da się coś stwierdzić po samym ogłoszeniu i zdjęciach. Plus na co zwrócić uwagę na miejscu. Z tego co widzę to ta 500 w tym malowaniu to dosyc stara kolekcja z 2018, nie wiem czy moze różnić się np. geometrią od późniejszych wydań tej meridy? Ewentualnie czy może lepiej kupić nowa 300. Pozdrawiam i dzięki za sugestię. https://m.olx.pl/d/oferta/merida-big-nine-500-lite-rama-l-sztywne-osie-kola-29er-stan-idealny-CID767-ID18e3dc.html?gad_campaignid=21763988120&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlrXJBhBAEiwA-5pgwvX4LW-aBfWo-ywvDvJt-XQoLCLdRKLZ3QmDrvo8buSPfpe95IVlXBoCiNAQAvD_BwE&utm_campaign=hobbies-and-sports-bicycles-[pl]-shopping-maxclick-poland-np-ads-[m]&utm_content=167860701963&utm_id=21763988120&utm_medium=cpc&utm_source=google Cytuj
wr81 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Na pierwszy rzut oka Merida z olx wygląda rzeczywiście na mało używaną. W porównaniu do Big Nine Lite 300/500 trochę nowszych tzn np. takich geometria ramy jest taka sama (odbiegająca od tzw. obecnych trendów). Generalnie to jest starsza generacja ramy, już nieprodukowana. Obecnie Big Nine Lite wygląda tak (zupełnie inna rama): https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-700-rama-l-kolo-29-niebieski-17543305253 Z różnic to porównując z wklejoną 300Lite to: - ta starsza z ogłoszenia była fabrycznie lżejsza, - starsza ma amortyzator bez sztywnej osi nowsze model ze sztywną osią ( z tyłu oczywiście zawsze jest), - w starej z przodu były zębatki 34/24 w nowszych 36/26 - grafika ramy starszej bardziej wskazuje na wiek, nowsza nei odróżnia się tak bardzo od współczesnych konstrukcji, - stara nie ma gwarancji co oczywiste. Rower z ogłoszenia ma na pewno wymieniony mostek (na krószy) i kierownicę (na wygiętą) zapewne w celu wyprostowania pozycji. Edytowane 3 godziny temu przez wr81 Cytuj
chester_jds Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Zwróć uwagę na stan rury podsiodłowej - im wyżej tym dokładniej - mi już tak dwa big nine'y pękły między łączeniem ramy a obejmą, więc to może być pięta achillesowa tej konstrukcji. Cytuj
wr81 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu @chester_jds Ciekawe, miałeś bardzo wyciagniętą sztycę? sztyca była fabryczna? U mnie faktycznie szukałem jakiś czas po zakupie źródeł trzasków/strzelań w ramie (tylko gdy tyłek był na siodełku) i pomogła wymiana sztycy fabrycznej na inną ( u mnie Pro Koryak) o nominalnie tej samej średnicy ale przy pomiarze suwmiarką była niewielka różnica w średnicy (Koryak minimalnie większa). Problem zniknął ale do tej pory nie wiem czy był na styku sztyca -rama czy sztyca - siodełko. Co do roweru z ogłoszenia to jeszcze siodełko jest wymienione - na tzw. bardziej komfortowe Cytuj
chester_jds Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) @wr81 pierwsze pęknięcie było na fabrycznej sztycy w ramie. Zrobiłem przekładkę ramy, ale sztyca została stara, drugie pęknięcie więc na starej sztycy i nowej ramie. Każde z tych pęknięć to jakieś 3-4 lata i ok. 40 tys km przebiegu. Sztycę na ogół smarowałem, żeby mi nic nie strzelało od niej i bardzo mocno ściskałem (to z kolei konsekwencja smarowania Aktualnie trzecia rama ale ta sama sztyca (lubie ją akurat). Drugie pęknięcie to wybitnie rura podsiodłowa między spawem z poprzeczką górną i obejmą, ale pierwsza to same miejsce spawu było (rura/poprzeczka). Pierwsze objawiło się strzałami w jeździe, drugie poszło na całym obwodzie rury podsiodłowej p-odczas któregoś z upadków roweru (akurat spadł na ziemię uprawną, żaden beton). Miejsca defektu bliskie, ale jednak nieco inaczej, niemniej te okolice warto obejrzeć na wszelki wypadek. Edit: tak, raczej mam bardziej, niż mniej wyciągniętą sztycę na ramie L, chociaż ze wzrostu (175) pasowałaby mi chyba rama M, ale lepiej mi się jeździ na L. Edytowane 1 godzinę temu przez chester_jds Cytuj
wr81 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Ok 30-40 tyś to już coś jest.. Ja smarowałem/odłtłuszczałem/oklejałem taśmami itp. t(ylko pasty do karbonu nie próbowałem ) i nic nie pomagało. Zacisk też wymieniłem W każdym razie pomogło - jakby co to sztyce Koryaka 30.9 z offsetem i bez są sa 22 EUR w bike-discount Cytuj
chester_jds Napisano 55 minut temu Napisano 55 minut temu Zakładam, że jednak po jakimś przebiegu to po prostu ma prawo się zmęczyć. Roweru nie oszczędzałem, ileś razy przewrócił się i pewnie krok po kroczku się zużyło. A i moja sztyca to 27,2 mm. A tak pękła fatalnie pierwsza rama (rower był z 2014): Cytuj
wr81 Napisano 7 minut temu Napisano 7 minut temu A ok to inny model ramy zupełnie, niepotrzebnie straszymy założyciela wątku... Co do ramy jak z ogłoszenia to nie słyszałem o pękaniu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.