qwer13 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Cześć. Przymierzałem się do zakupu meridy 300 lite, lecz ostatnio natrafiłem na ogłoszenie z 500.Będzie to mój 1 rower i zastanawiam się czy da się coś stwierdzić po samym ogłoszeniu i zdjęciach. Plus na co zwrócić uwagę na miejscu. Z tego co widzę to ta 500 w tym malowaniu to dosyc stara kolekcja z 2018, nie wiem czy moze różnić się np. geometrią od późniejszych wydań tej meridy? Ewentualnie czy może lepiej kupić nowa 300. Pozdrawiam i dzięki za sugestię. https://m.olx.pl/d/oferta/merida-big-nine-500-lite-rama-l-sztywne-osie-kola-29er-stan-idealny-CID767-ID18e3dc.html?gad_campaignid=21763988120&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlrXJBhBAEiwA-5pgwvX4LW-aBfWo-ywvDvJt-XQoLCLdRKLZ3QmDrvo8buSPfpe95IVlXBoCiNAQAvD_BwE&utm_campaign=hobbies-and-sports-bicycles-[pl]-shopping-maxclick-poland-np-ads-[m]&utm_content=167860701963&utm_id=21763988120&utm_medium=cpc&utm_source=google Cytuj
wr81 Napisano 59 minut temu Napisano 59 minut temu (edytowane) Na pierwszy rzut oka Merida z olx wygląda rzeczywiście na mało używaną. W porównaniu do Big Nine Lite 300/500 trochę nowszych tzn np. takich geometria ramy jest taka sama (odbiegająca od tzw. obecnych trendów). Generalnie to jest starsza generacja ramy, już nieprodukowana. Obecnie Big Nine Lite wygląda tak (zupełnie inna rama): https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-700-rama-l-kolo-29-niebieski-17543305253 Z różnic to porównując z wklejoną 300Lite to: - ta starsza z ogłoszenia była fabrycznie lżejsza, - starsza ma amortyzator bez sztywnej osi nowsze model ze sztywną osią ( z tyłu oczywiście zawsze jest), - w starej z przodu były zębatki 34/24 w nowszych 36/26 - grafika ramy starszej bardziej wskazuje na wiek, nowsza nei odróżnia się tak bardzo od współczesnych konstrukcji, - stara nie ma gwarancji co oczywiste. Rower z ogłoszenia ma na pewno wymieniony mostek (na krószy) i kierownicę (na wygiętą) zapewne w celu wyprostowania pozycji. Edytowane 58 minut temu przez wr81 Cytuj
chester_jds Napisano 25 minut temu Napisano 25 minut temu Zwróć uwagę na stan rury podsiodłowej - im wyżej tym dokładniej - mi już tak dwa big nine'y pękły między łączeniem ramy a obejmą, więc to może być pięta achillesowa tej konstrukcji. Cytuj
wr81 Napisano 8 minut temu Napisano 8 minut temu @chester_jds Ciekawe, miałeś bardzo wyciagniętą sztycę? sztyca była fabryczna? U mnie faktycznie szukałem jakiś czas po zakupie źródeł trzasków/strzelań w ramie (tylko gdy tyłek był na siodełku) i pomogła wymiana sztycy fabrycznej na inną ( u mnie Pro Koryak) o nominalnie tej samej średnicy ale przy pomiarze suwmiarką była niewielka różnica w średnicy (Koryak minimalnie większa). Problem zniknął ale do tej pory nie wiem czy był na styku sztyca -rama czy sztyca - siodełko. Co do roweru z ogłoszenia to jeszcze siodełko jest wymienione - na tzw. bardziej komfortowe Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.