grudazone Napisano 11 Listopada Napisano 11 Listopada Witam! Chciałbym wymienić kierownicę w Madone SL6 na karbonową, aero, najlepiej zintegrowaną. Nie uśmiecha mi się wydanie 3K na RSL, skoro za połowę utej kwoty można kupić np.Vision Metron 5D, nie wspominając już o chińczykach. Czy ktoś przerabiał temat zintegrowanej kiery, czy są tam jakieś problemy? Cytuj
raven82 Napisano 12 Listopada Napisano 12 Listopada Carbon carbonowi nie równy, stąd różnica w cenach. To nie jest aluminium gdzie jeśli np. masz stop 7005, to wszystkie rurki u wszystkich producentów są takie same. W carbonie masz mnóstwo parametrów które różnią się w zależności od producentów (ilość warstw, gęstość splotu, rodzaj żywicy itd.). Niektórzy mają np. "zwykły" carbon (w tańszych rowerach) i "premium" (który jest jeszcze lżejszy, w wyższych modelach). Te tanie chińskie są robione jak najniższym kosztem i nie wiadomo czy w ogóle spełniają jakieś normy. Osobiście wolałbym alu/magnez dobrego producenta niż jakiś chiński badziewny carbon. Wracając do zintegrowanej kierownicy, największym problemem jest brak jakiejkolwiek regulacji. 1 Cytuj
ernorator Napisano 12 Listopada Napisano 12 Listopada Teraz cos z porządnego chińskiego karbonu Yoeleo sklep EU bez ceł https://www.yoeleoeurope.com/collections/road-handlebar Winspace sklep międzynarodowy ale też nie ma ceł https://www.winspace.cc/collections/handlebars ICAN magazyn EU bez ceł https://icancycling.com/collections/carbon-frame-eu 1 Cytuj
grudazone Napisano 12 Listopada Autor Napisano 12 Listopada (edytowane) Ok, rozumiem argumenty, wiadomo że np. Bontrager to ekstraklasa ale dwa razy większa cena nie oznacza aż takiej różnicy w wykonaniu czy wadze. Myślę raczej o Vision itp., chinczyki w ostateczności. Pytałem raczej o to czy ktoś próbował takiej wymiany na kierownicę zintegrowaną spoza Treka. Czy nie ma problemów z montażem, podkładkami itp. Co do regulacji, to na 90% znam potrzebny rozmiar, potwierdzę to niedługo na bikefittingu. Edytowane 12 Listopada przez grudazone Cytuj
ernorator Napisano 13 Listopada Napisano 13 Listopada Cytat ...wiadomo że np. Bontrager to ekstraklasa... 2 Cytuj
grudazone Napisano 13 Listopada Autor Napisano 13 Listopada Czyli nikt nie potrafi podpowiedzieć czegoś konstruktywnego w temacie… 🤦♂️ Cytuj
ernorator Napisano 14 Listopada Napisano 14 Listopada Dostałeś bardzo konstruktywną odpowiedź w kawałkach: Chińskie tanie kierownice z nieznanej firmy - NIE Chińskie mniej tanie kierownice ze znanej firmy - TAK Bontrager to ekstraklasa - NIE Wiesz już jakie kierownice warto kupić, teraz musisz dobrać taką, która będzie miała odpowiednie wymiary, pasowała do podkładek i po temacie. 1 Cytuj
marcesco Napisano 14 Listopada Napisano 14 Listopada (edytowane) 13 godzin temu, grudazone napisał: Czyli nikt nie potrafi podpowiedzieć czegoś konstruktywnego w temacie… Sprawa jest prosta, co tu się roztrząsać. Masz taką konstrukcję główki ramy: Jeżeli zostawisz fabryczne podkładki to wsadzasz jakąkolwiek kierownicę ale tracisz pełną integrację, dodatkowo zintegrowany mostek nie będzie ładnie tam wyglądać. Miałem to samo w mojej Emondzie. Jeżeli chcesz zamontować jakąkolwiek inną kierownicę oraz jednocześnie utrzymać super-czysty look, wtedy musisz się pobawić w dobranie odpowiednich podkładek, a w najgorszym przypadku nawet inny split ring. Edytowane 14 Listopada przez marcesco 2 Cytuj
falafel87 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Tez stoję przed podobnymi rozterkami. Też mam madone sl6 gen 8. U mnie zaczeło sie od tego ze chciałem skrócic mostek. Sam mostek w treku kosztuje 450zł co jest dla mnie chorą ceną. Wpadłeś na cos fajnego? Niektóre chińczyki są naprawdę spoko. Np Toseek ludzie polecają. Spokojnie z kokpitem i owijkami mieścisz się w 1000zl. Dochodzi przekładka, bo trzeba rozruć przewody hydrauliczne od hamulców, przełożyć przez kierownice i zakuć od nowa. Trochę roboty jest ale mysle ze jest to warte zachodu. Tylko wlasnie czy to wszystko bedzie do siebie pasować i wyglądać dobrze? Cytuj
grudazone Napisano 10 minut temu Autor Napisano 10 minut temu No właśnie, ciężko uzyskać jakieś info jak to wygląda w praktyce ( Marcesco troche naświetlił sprawę), raczej wszyscy próbują przeforsować swoje opinie nt temat danej marki. Większość producentów daje kpl podkładek, ale jak to pasuje w praktyce? Nie mam wielkich doświadczeń z chińczykami. Na forach Toseek, Ryet i Kocevlo mają różne opinie. W większości ok ale zdarzają się też narzekania. Na Ali jest Og-evkin który wszyscy chwalą, jest też Ican, Winspace ale tu kiera już ponad 1000. To już blisko pułapu za jaki można kupić w Polsce (Pro, Vision) a tu wiadomo zwroty w 14 dni itp. Bontrager to już ponad 2000, poziom cenowy Roval, Enve,Deda które są uznanymi markami. Planuje zakup za ok miesiąc, więc mam czas na przemyślenie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.