Spoconymanek Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Hej, mam taki problem - dosłownie 2 tygodnie temu kupiliśmy rower dla partnerki, Dual Sport 2.0 gen 5, w sklepie online sprint.....pl, pojechaliśmy się tydzień temu przejechać i zauważyłem, że napęd u dziewczyny chodzi dość głośno, stwierdziłem, że pewnie smar na łańcuchu jest ten zabezpieczający, albo niedosmarowane, albo jakiś piach wszedł, lub niewyregulowane przerzutki (mimo iż deklaracja sprzedawcy jest, że wszystko jest elegancko ustawione). Wczoraj zdjąłem łańcuch, wyszejkowałem, założyłem, nawoskowałem, i zaczynam sprawdzać co się dzieje - napęd chodzi cholernie głośno. Ten rower: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-5/p/40824/?colorCode=red Shimano CUES U4000 Więc zacząłem regulować tylną przerzutkę, najmniejsza zębatka, dokręcam H aby było na równo z zębatką, jadę do góry, kręcę baryłką aby się biegi zmieniały, dochodzę do góry, największa + L, z powrotem w dół zrzucam, no i się okazało, że nie da się tego w żaden sposób ustawić... Jak ustawię wysoki bieg z H, baryłkę, to dochodzę do połowy kasety i już łańcuch zaczyna ocierać o większą zębatką i na niego nachodzi, jak pokręcę baryłką chociażby o 0.25 obrotu w prawo, to nie wejdę na niższy bieg. W swoim rowerze jestem w stanie ustawić przerzutkę idealnie, chodzi jak po maśle, żadnego tarcia, zgrzytania, skakania, tutaj nie wiem 😕 Jestem w punkcie w którym od kilku godzin na milimetry staram się wszystko ogarnąć i się nie da. Rower bez żadnej przecierki, bez żadnego uderzenia w cokolwiek, na stojaku w domu stoi. Zacząłem się zastanawiać czy np. hak nie jest krzywy, czy podczas pakowania ktoś czegoś przypadkiem nie przekrzywił, nie wiem jak to nawet sprawdzić... Skończyły mi się już pomysły i sposoby. Link do filmiku z przerzutką: Cytuj
chudzinki Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Film to mistrzostwo! 😀 Odnośnie haka - najprostszy przyrząd z Ali da radę. Cytuj
Spoconymanek Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu 12 minut temu, chudzinki napisał: Film to mistrzostwo! 😀 Odnośnie haka - najprostszy przyrząd z Ali da radę. ale czy on jest faktycznie krzywy, czy to może być coś innego? Bo nie chce mi się wierzyć, że w nowym rowerze od razu byłyby takie problemy z hakiem, że taki został dostarczony.... Cytuj
chudzinki Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Może być krzywy nawet w nowym rowerze. Niewiele trzeba żeby go skrzywić. Kupujesz coś w ten deseń https://pl.aliexpress.com/item/1005005823867522.html i sprawdzać albo serwis. Jeżeli regulacja jest poprawna łącznie z odległością kółeczka w przerzutce (co raczej nie powinno mieć na to wpływu) to warto wziąć pod lupę hak. Cytuj
Eathan Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu @Spoconymanek nie zmierzysz to się nie dowiesz. Przy pakowaniu mógł się skrzywić, w czasie transportu mógł się skrzywić. Innymi słowy nówka sztuka prosto z kartonu może być krzywa. Cytuj
Spoconymanek Napisano 52 minuty temu Autor Napisano 52 minuty temu Dla potomnych: Faktycznie był krzywy hak... Patrzyłem sobie z osi kierownicy w tylną kasetę i kręciłem, zmieniając biegi, widać było, że przerzutka jest jakby przechylona do wewnątrz roweru tj. w stronę szprych i dół łańcucha (wychodzący z tych małych zębatek) jest zukosowany w stronę lżejszych biegów, ewidentnie przerzutka była pod skosem do środka, wziąłem bodajżę bit 5mm na długim śrubokręcie, wsadziłem w miejsce mocowania przerzutki i lekko odginałem sprawdzając co się dzieje, kilka rzy odgiąłem i problemy praktycznie zniknęły, wszystkie biegi się zmieniają, wiadomo, przy skrajnych lekko ukosuje bo to 1x9, ale na 6-7 wewnętrznych biegach śmiga jak po maśle, nie spodziewałem się, że to może być to. Przyznam, że po 3 godzinach zacząłem wątpić w moje umiejętności regulowania przerzutek.... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.