Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzień dobry Państwu,

Zamierzam wyremontować stary rower, bo go lubię. Stara zostanie tylko rama i kierownica. Nie zamierzam kupować nowego, bo mój rumak stoi na ulicy, a strasznie tu kradną. Mieszkam za granicą i zanim zacznę użerać się z lokalnym serwisem w dwóch językach, muszę zdobyć pewną wiedzę. Podejmę pewne decyzje i dopiero zlecę robotę. A więc potrzebuję pomocy w podjęciu tych decyzji. Moje pytania będą zapewne dla Państwa bardzo łatwe. Będę niezwykle wdzięczna za odpowiedzi. A teraz do rzeczy… i proszę mi wybaczyć terminologię, nie zamierzam udawać, że znam fachowe określenia :) 

Rower: stary babski Centurion trekkingowy City 8 czyli 8 biegów Shimano Nexus

1. Wydaje mi się, że części do Shimano 7 są tańsze niż do Shimano 8. Czy mam rację? 

2. Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? Hamulce mam V-brake, oba idą do wymiany. 

Z góry dzięki za odpowiedzi,

Ela

Edytowane przez Betje
  • Betje zmienił tytuł na [Nexus] Zmiana liczby biegów w rowerze
Napisano
21 godzin temu, Betje napisał:

Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? Hamulce mam V-brake, oba idą do wymiany. 

Ale o co chodzi?

Piasta jest uszkodzona? Obręcze wytarte lub skrzywione? Hamulce nie działają? 

Napisano

@ RabbitHood

Te koła mają 18 lat. Ładne parę lat rower parkuje cały czas na dworze. Opony i dętki mają 7 lat, ich poprzedniczki zdechły jakoś mając około 7 lat przebiegu (Maxis Overdrive, teraz Schwalbe Marathon Plus, rower z Maxisami kilka lat stał prawie nieużywany) 'Sterownik' biegów na kierownicy zamókł lata temu i też coś tam 'chrząka'. Nawet nie widzę na którym biegu jadę :) Zamierzam w przyszłym roku zacząć robić dłuższe wycieczki i nie zamierzam ryzykować że któreś prawie 20-letnie koło nagle się zebździ. Stąd decyzja o remoncie generalnym. 

 

@ marvelo

Po taniości założyłam w zeszłym roku jakieś takie se hamulce, teraz poproszę serwis o założenie czegoś lepszego, na dłużej, cały system: łapki, linki, szczęki, klocki. No, może linki się nadadzą. Piasta – jeśli masz na myśli tę najważniejszą część w środku koła – być może jest w dobrym stanie, chociaż ostatnio serwisant coś tam też marudził 'na temat'.

 

Żadne majstrowanie à la Polonaise w serwisie nie wchodzi w grę, to Holandia. Żebym się zdecydowała na 'majstrowanie' musiałabym co do przecinka rozumieć co serwisant mi tłumaczy albo próbuje wcisnąć. Więc ponawiam pytania:

1. Czy części do Shimano 7 są tańsze niż do Shimano 8?  

2. Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...