Betje Napisano wczoraj o 15:13 Napisano wczoraj o 15:13 (edytowane) Dzień dobry Państwu, Zamierzam wyremontować stary rower, bo go lubię. Stara zostanie tylko rama i kierownica. Nie zamierzam kupować nowego, bo mój rumak stoi na ulicy, a strasznie tu kradną. Mieszkam za granicą i zanim zacznę użerać się z lokalnym serwisem w dwóch językach, muszę zdobyć pewną wiedzę. Podejmę pewne decyzje i dopiero zlecę robotę. A więc potrzebuję pomocy w podjęciu tych decyzji. Moje pytania będą zapewne dla Państwa bardzo łatwe. Będę niezwykle wdzięczna za odpowiedzi. A teraz do rzeczy… i proszę mi wybaczyć terminologię, nie zamierzam udawać, że znam fachowe określenia Rower: stary babski Centurion trekkingowy City 8 czyli 8 biegów Shimano Nexus 1. Wydaje mi się, że części do Shimano 7 są tańsze niż do Shimano 8. Czy mam rację? 2. Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? Hamulce mam V-brake, oba idą do wymiany. Z góry dzięki za odpowiedzi, Ela Edytowane wczoraj o 15:14 przez Betje Cytuj
RabbitHood Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Jeśli przerzutka chodzi ci dobrze, to dogadaj się z serwisem i niech ci przeplotą tylne koło na starej piaście. Cytuj
marvelo Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 21 godzin temu, Betje napisał: Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? Hamulce mam V-brake, oba idą do wymiany. Ale o co chodzi? Piasta jest uszkodzona? Obręcze wytarte lub skrzywione? Hamulce nie działają? Cytuj
Betje Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu @ RabbitHood Te koła mają 18 lat. Ładne parę lat rower parkuje cały czas na dworze. Opony i dętki mają 7 lat, ich poprzedniczki zdechły jakoś mając około 7 lat przebiegu (Maxis Overdrive, teraz Schwalbe Marathon Plus, rower z Maxisami kilka lat stał prawie nieużywany) 'Sterownik' biegów na kierownicy zamókł lata temu i też coś tam 'chrząka'. Nawet nie widzę na którym biegu jadę Zamierzam w przyszłym roku zacząć robić dłuższe wycieczki i nie zamierzam ryzykować że któreś prawie 20-letnie koło nagle się zebździ. Stąd decyzja o remoncie generalnym. @ marvelo Po taniości założyłam w zeszłym roku jakieś takie se hamulce, teraz poproszę serwis o założenie czegoś lepszego, na dłużej, cały system: łapki, linki, szczęki, klocki. No, może linki się nadadzą. Piasta – jeśli masz na myśli tę najważniejszą część w środku koła – być może jest w dobrym stanie, chociaż ostatnio serwisant coś tam też marudził 'na temat'. Żadne majstrowanie à la Polonaise w serwisie nie wchodzi w grę, to Holandia. Żebym się zdecydowała na 'majstrowanie' musiałabym co do przecinka rozumieć co serwisant mi tłumaczy albo próbuje wcisnąć. Więc ponawiam pytania: 1. Czy części do Shimano 7 są tańsze niż do Shimano 8? 2. Czy zmiana całego systemu z 8 na 7 biegów wymaga wymiany jakichś części w tej części między pedałami, czy tylko to co siedzi na kierownicy i tylne koło? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.