Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Mam Bosha Performance Line CX 5 Gen. Na ten moment śmigam tak jak kupiłem rower, czyli domyślnie mam tryby ECO, Tour+, eMTB, Turbo. Żadnego trybu nie modyfikowałem. Możecie się podzielić jakie tryby wy używacie? Czy któryś modyfikowaliście? Jakie są wasze ulubione?

U mnie większość jazdy odbywa się w trybie ECO jeśli muszę z korby dojechać do trasy. Bardzo sobie chwalę ten tryb, na prostej drodze na asfalcie jest wystarczający, jednak gdy podjazd robi się bardziej stromy to już trochę brakuje.

Turbo według mnie ma sens, zostawiam go tylko na najbardziej strome ścianki i gdy nogi już nie dają rady.

Problem mam z trybami tour+ i eMTB. Tryby są fajnie pod tym względem, że wjeżdżając na szlak nie trzeba zmieniać wspomagania tylko wystarczy szybciej kręcić i sterownik dołoży więcej mocy. Problem polega na tym że oba tryby są bardzo podobne tzn. w tour+ jak się szybko kręci to dostaję się to maksymalne wspomaganie i przejście na eMTB nic nie zmienia. I dodatkowo brakuje mi czegoś pomiędzy tzn. mam długi podjazd który robi się zbyt stromy dla ECO i potrzebuję trochę większego wspomagania. Turbo i eMTB dokładają w takiej sytuacji zbyt dużo a w tour+ również gdy chce się kręcić szybciej i generować z nóg więcej mocy to też wypluwa maksymalną moc... No chyba że używam tego trybu tour+ źle...

Napisano

Tour + to tryb automatyczny ,adaptacyjny czy tam inteligentny .Jak zwał tak zwał .Jak dla mnie to jest bezużyteczne .Podobnie jak turbo .Mam dużo słabszego sx'a w elektrycznym gravelu i używam głównie tour ,eco , sprint i off .Off to też tryb :)  .Jak to wygląda u mnie jest widoczne na zrzucie ekranu z Flow .Zdaję sobie sprawę ,że gravel i mtb to teoretycznie dwa różne sporty dlatego trzeba się pobawić tymi trybami i wybrać te ,które pasują .Zasadniczo u mnie priorytetem jest zasięg .Dlatego mam wycieczki po 70 km ,1500 m przewyższeń i 30 km w trybie off :) 

Screenshot_20250706_201856_Flow.jpg

Napisano

Wykres z porównania trybów jazdy, skopiowany z powyższego filmiku.
Na podstawie tego postanowiłem zmienić SPRINT (bo nie ścigam się) na eMTB w trudnym terenie na podjazdach, aby nie używać jeszcze silniejszego trybu TURBO.

Tryby Bosch.jpg

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...