hlaw Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca Na forum pisałem rok temu z podobnym pytanie, ale zmieniły się priorytety w tamtym okresie i zwyczajnie odłożyłem temat. Budżet: fajnie byłoby się zmieścić w 2.5k i raczej myślę o używanym w tej kwocie. Myślę że obecnie najważniejsze dla mnie w wyborze roweru jest to, żeby sprawdził się turystycznie - podczas kilku albo kilkunastodniowych wypraw z sakwami po Polsce i Europie. Na codzień byłby do miasta, ale raczej nie potrzebuję szosówki i nie w to celuję. Po prostu chyba bardziej będzie mnie interesował dystans i turystyka, nawet poza tym bikepackingiem - także wydaje mi się że coś ala gravelowego, ewentualnie z lekko węższymi oponami 30-35. Poczytałem sobie trochę, że pod turystykę fajnie mieć stalową ramę jeśli mamy ją obciążyć. I że chyba lepiej sprawdzi sie dla mnie napęd 2x niż 1x, bo może być cieżko na podjazdach. Póki co upatrzyłem sobie Marin Nicasio 1. 1) Co myślicie o takim wyborze? Ewentualnie jakie alternatywy w takim budżecie? 2) Widziałem w ładnych cenach (i stanach) roczniki 2021 (często z małym przebiegiem) - jak wygląda różnica między takim Marinem a nowszymi modelami? Jest to tylko powiew nowości i kosmetyczne zmiany, czy jednak nowsze mają zupełnie inną geometrię i jedzie się po prostu inaczej? Cytuj
chrismel Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca Korba szosowa 50/34 i największa koronka z tyłu 32. Czyli nie masz nawet 1:1. Lekką szosą na szybkich oponach bez żadnych klamotów można sporo podjechać. Takim gravelem z sakwami - zapomnij. Korba 30/46 i kaseta 11-36 to minimum. I spokojnie bierz aluminium a nie żadną stal. Tak w ogóle polecam: https://www.gear-calculator.com http://bikecalculator.com/ Cytuj
clavdivs Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca Zerknij w kierunku Nicasio plus. Masz calkiem sensowny napęd, microshift sword, napęd 2xx wcale nie ma lżejszych przełożeń. Węższe opony wcale nie sprawią że będziesz robił większe dystanse, wyższe ciśnienie szybciej cię zmęczy od wibracji. Na każdym wyjeździe trafisz na fragment przygodowy terenowy, szersza opona poprostu lepiej sobie poradzi. Ja tam nie widzę przewagi aluminium nad stalą, wręcz przeciwnie. Stalowy widelec pracuje tak samo jak karbonowy, a ma wyższą wytrzymałość, wieszasz na nim co chcesz i jak chcesz, montować możesz nawet i tarcze 203mm jeśli będziesz miał taki kaprys. Niższy profil rur stalowych jest bardziej odporny na wszelkie punktowe uderzenia. Cytuj
chrismel Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca 10-cio rzędowy napęd GRX ma rozpiętość 500%. Żeby uzyskać taką samą rozpiętość przy napędzie 1x potrzebna jest kaseta 12 rzędowa, np. 10-51. Stalowy widelec pracuje dobrze jak jest wykonany z bardzo dobrej stali, np. Columbus. W tanich rowerach stal jest gruba, ciężka i toporna. Więc zysk na komforcie jest żaden a waga rośnie. Faktycznie stal jest bardziej odporna na uderzenia ale kolega wybiera się tym rowerem na wycieczkę a nie na wyprawę z Maroka do RPA. Cytuj
clavdivs Napisano 21 Czerwca Napisano 21 Czerwca (edytowane) oghhhhh....... 1. Gdzie będziesz miał grx w rowerze w okolicach tej ceny? najwyżej będzie claris. Koledze chodziło o możliwość podjeżdżania, a nie zakres. W tanich gravelach często masz sworda lub adventa, a ten napęd nie ustępuje takiemu clarisowi w stopniowaniu na podjazdach. 2. Stal tylko Columbus, wołowina Wagyu a kawa tylko Luwak..... nie no co to za metropolityczne pitu pitu. Marin nie robi ram z stali z której robi sie gwoździe, tylko ma odpowiednie przyzwoite!!! parametry, gdyby było tak jak mówisz to ten produkt najzwyczajniej by zdechł na rynku. 3. Do RPA to się obecnie jedzie MRAP-em a nie rowerem. Lubię takie przekoloryzowania, w Polsce rowery sie nie przewracaj na krawężnik, słupek? W pociągach, na statku, to przewożą Ci rower w komfortowych warunkach? Nie twórz głupiej tezy że stal nie sprawdza się w turystyce, a tanie alu to świetne rozwiązanie. Edytowane 21 Czerwca przez clavdivs 1 Cytuj
clavdivs Napisano 21 Czerwca Napisano 21 Czerwca (edytowane) Np Hel, Bornholm, Mazury Edytowane 21 Czerwca przez clavdivs Cytuj
Greg1 Napisano 21 Czerwca Napisano 21 Czerwca O! Nie wiedziałem, że anektowaliśmy Bornholm 🤣🤣🤣 Mazury i Hel to statki wycieczkowe, turystyczne a nie linie komunikacyjne. Jakbyś wymienił prom w Świnoujściu to bym nie miał się do czego przyczepić 😁 Cytuj
hlaw Napisano 21 Czerwca Autor Napisano 21 Czerwca @clavdivs dobrze trafił, bo niewykluczone że rower na statku podróżował będzie Dzięki za opinie. Oprócz tego Marina mam jeszcze na oku Author Ronin. Póki co mam dwie opcje jego zakupu, w obu osprzęt jest wymieniony w jakimś zakresie: - Apex 1x11 i Microshift 11-42 albo - osprzęt Tiagra (tam jest chyba 2x10) Początkowo odrzucałem ten 1x11, ale teraz trochę poczytałem o jego zaletach i się zastanawiam. Cytuj
clavdivs Napisano 22 Czerwca Napisano 22 Czerwca 20 godzin temu, Greg1 napisał: O! Nie wiedziałem, że anektowaliśmy Bornholm 🤣🤣🤣 Mazury i Hel to statki wycieczkowe, turystyczne a nie linie komunikacyjne. Jakbyś wymienił prom w Świnoujściu to bym nie miał się do czego przyczepić 😁 A tam szukasz dziury i nie masz racji :). Na Bornholm płyniesz pod białoczeroną banderą, a to jest terytorium Polski, a z Helu czy na Mazurach masz regularne połączenia. Dałem ci nowe pomysły na wakacyjne rowerowanie. hlaw Microshift obsługuje kasetę większą 46t wobec apexa 42t. Najbliżej mi do nicaso+, rower w sumie kompletny, zakładać toboły i w rejs. Cytuj
Greg1 Napisano 22 Czerwca Napisano 22 Czerwca Cytat Dałem ci nowe pomysły na wakacyjne rowerowanie. Na morzu i w ścisłym związku z morzem spędziłem ponad 30 lat życia więc wszelkie wycieczki na statkach nie są dla mnie żadną atrakcją - to tak jakbyś górnika, który pracował 30 lat w kopalni wysłał na wycieczkę do Wieliczki 😁 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.