D1ckSteele Napisano 9 Czerwca Napisano 9 Czerwca Heja, zastanawiam się nad upgrade'm kół w szosie a że jestem trochę świeży w temacie to może ktoś coś poradzi. Obecnie mam wmontowane Sensa supra RA comp dsc. Zastanawiam się nad czymś na piastach DT-350 ale te które mi się podobają i mnie udźwigną kosztują w okolicach 2,5k+. Pytanie czy warto ? Czy faktycznie podczas jazdy jest to na tyle odczuwalne że warto zabulić ? Cytuj
Dokumosa Napisano 9 Czerwca Napisano 9 Czerwca Dla samego ew. uzysku na masie nie warto. IMO jest sens rozważać jeśli obecne koła mają jakąś ułomność - np. odczuwalny brak sztywności, mają zbyt wąskie obręcze, defekt którego naprawa jest nieuzasadniona ekonomicznie. Cytuj
nossy Napisano 9 Czerwca Napisano 9 Czerwca Ma sens...tzn. najwięcej dadzą Tobie dobre szybkie opony conti gp5000, vittoria corsa, maxxis highroad, pirelli p zero. Natomiast w przypadku posiadanie średnich /kiepskich kol, a takie są aluminiowe sensy to warto. Miałem w swoim zimowym contendzie ar podstawowe kola gianta alu , po zmianie na kola oparte o piasty dt swiss dt350, obręcze dt r511, szprychy cx ray bardzo odczuwalna zmiana (opony zostały te same). Rower dużo lepiej się zbiera, podjeżdża lepiej, jest żwawszy. Ja swoje kupowałam od lemona, ale szobakbike ma dobrą ofertę. Taniej wyrwiesz coś na piastach novateka...też będzie oki. Szykuje mi się następny set kół i teraz planuje zakup od chińczyka karbonowych bo za csc wychodzi poniżej 2k. Często zmieniałem kola z fabrycznych na nowe zarówno w mtb, szosach, gravelu i zawsze była to odczuwalna zmiana na plus. 1 Cytuj
D1ckSteele Napisano 9 Czerwca Autor Napisano 9 Czerwca 3 godziny temu, Dokumosa napisał: Dla samego ew. uzysku na masie nie warto. IMO jest sens rozważać jeśli obecne koła mają jakąś ułomność - np. odczuwalny brak sztywności, mają zbyt wąskie obręcze, defekt którego naprawa jest nieuzasadniona ekonomicznie. Najbardziej chyba na kręceniu się i w jakimś małym stopniu na wyglądzie XD Cytat dt swiss dt350, obręcze dt r511, szprychy cx ray Ja mam na oku coś podobnego na obręczach DT RR521 i piastach DTswiss 350. Cytuj
Dokumosa Napisano 10 Czerwca Napisano 10 Czerwca Co znaczy na kręceniu się? Chyba nie piszesz o czasie kręcenia się koła wiszącego w powietrzu? Faktycznie wyglądu nie przeskoczysz Cytuj
nossy Napisano 10 Czerwca Napisano 10 Czerwca W dniu 9.06.2025 o 23:43, D1ckSteele napisał: Najbardziej chyba na kręceniu się i w jakimś małym stopniu na wyglądzie XD Ja mam na oku coś podobnego na obręczach DT RR521 i piastach DTswiss 350. W tej chwili obrecz dt rr521 ma większy sens ze względu na szerokosc wewnętrzna 20mm. Obadaj sobie jeszcze alexirms rxd3, nowe fulcrumy racing 4 lub 5. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.