Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Ostatnio sprzedałem swojego gianta roama 2 i rozglądam się za czymś nowym. Był to mój pierwszy rower, który miałem jakoś pół roku, ale był używany i miał trochę przebiegu, dlatego teraz chcę kupić coś nowego.

Od razu pomyślałem o jakimś gravelu np. marin nicasio plus lub kross esker 2.0 - natomiast martwią mnie w tych rowerach hamulce mechaniczne. Nawet mój roam miał jakieś podstawowe hydrauliczne i to działało super. Natomiast kusi wizja roweru z barankiem. Amortyzator chyba też byłoby mi zbędny bo po aż takich dziurach nie jeżdżę. 

Rzecz w tym, że nie chcę wydawać jakoś dużo pieniędzy, bo nie jeżdżę mega często - raz/dwa razy w tygodniu po 30-40km max. Poprzedni roam na kwadracie z napędem 2x9 był w sumie ok, ale jakby się dało to chciałbym coś co będzie odczuwalnie szybsze (nie wiem czy gravel będzie szybszy?).

Co do napędu to chciałbym sprawdzić 1X - wcześniej miałem 2x9 i miałem takie wrażenie, że 1X z trochę większa rozpiętością kasety będzie idealny.

No i pytanie, co tutaj polecacie w takiej kasie? Brać jakiegoś nicasio i nie przejmować się tymi hamulcami, czy może jednak kupić znowu jakiegoś crossa? Pytanie jak dużo baranek poprawia wygodę jazdy :) 

Jeżdżę rekreacyjnje, głównie po asfalcie + szutrach 40/60, mam 180cm wzrostu i 70kg. 

Z góry dzięki za pomoc 

Napisano

Mój serwisant stwierdził, że rower ma już trochę przebiegu i za jakiś czas będzie trzeba zmienić piasty, korbę itp. Więc wolałem od razu wymienić na coś nowego, zamiast wymieniać wszystko w tamtym.

Z takich technicznych rzeczy to chyba najbardziej dokuczał brak sprzęgła w przerzutce, bo łańcuch się obijał, więc to muszę już mieć w nowym rowerze. No i pozostaje kwestia tego baranka, bo od początku chciałem coś z barankiem, ale kupiłem crossa żeby w ogóle sprawdzić czy będzie mi się podobała jazda rowerem.

Napisano

Wymiana piast i korb w półrocznym rowerze? Zmień serwisanta bo albo on się kompletnie nie zna albo w pół roku zrobiłeś ponad 20 tys. km przy okazji zupełnie nie dbając o stan roweru.

W grawelach do 4 tys. raczej nie będzie GRX-a a więc i nie będzie sprzęgła przerzutki, z reguły jest tam napęd 2x8 Shimano Claris, który nie ma sprzęgła, albo MicroShift 1x10, w którym nie wiem czy jest sprzęgło

Napisano

Tamten rower kupiłem jako używany, więc faktycznie mógł mieć taki przebieg :) Gdyby był nowy to na pewno zostałby ze mną.

Z tego co się orientuję to nowy MicroShift 1x10 ma sprzęgło, więc byłoby git. Bardziej mnie martwią te hamulce mechaniczne i np waga w nicasio plus, bo jest stalowy (jeśli byłby tak ciężki jak mój roam 2 to w sumie ok, ale cięższy to średnio).

Napisano

Zrobiłem trochę przegląd tanich graveli i co znalazłem:
https://prestosport.pl/sklep/sport-i-turystyka/rowery-i-akcesoria/rowery/przelajowe-gravel/rower-marin-nicasio-650b-szary-l-56/ (NICASIO PLUS - 3200ZŁ)
https://prestosport.pl/sklep/sport-i-turystyka/rowery-i-akcesoria/rowery/przelajowe-gravel/rower-marin-four-corners-1-sword-700c-czarny-srebrny-l/ (FOUR CORNERS 3700ZŁ)
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/?v_Id=229897 (ESKER 2.0 3700ZŁ)
https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/rower-gravelowy-romet-aspre-2-2024/_/R-p-ab628c10-dcea-447f-92a0-16811f9c3f28 (ASPRE 2 - 4400ZŁ)
https://www.decathlon.pl/p/mp/romet/rower-gravelowy-romet-boreas-2/_/R-p-b3426008-0876-4920-9ce0-190b506bb9d4 (BOREAS 2 - 4400ZŁ)
https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-50-grx-pedaly-gratis-p-3676.html?gad_source=1&gad_campaignid=2046572860&gbraid=0AAAAACvBgwwSyOiiMNLSTU4mPwbmWRCs6&gclid=Cj0KCQjw0erBBhDTARIsAKO8iqSpECxupJIU3FGpvQL1mGDgXituSnUS4sWOjOk13hdRQvX---acowUaAppKEALw_wcB (ESKER 5.0 stara rama - 5100zł)

Hamulce hydrauliczne chyba zaczynają się od pułapu 4400zł, taniej chyba nie ma? Nawet fajny byłby tutaj ten esker 2.0, bo ma hollowtech i karbonowy widelec, ale nadal jest z mechanicznymi hamulcami. Co do tych rometów, to jeździ to jakoś? Niby osprzęt jest spoko, ale napis na ramie kłuje w oczy, strasznie mi się kojarzy z tanimi sypiącymi się motorowerami.

Jeszcze jakby nie było to mega drogie to mógłbym np. po jakimś czasie kupić hamulce hydrauliczno-mechaniczne i przełożyć zaciski. Co o tym myślicie? Jeszcze też jest kwestia taka, że w nicasio są opony 650B, robi to jakąkolwiek różnicę? Mam 180cm, więc pewnie będę brał L-kę.

Nie wiem co tutaj wybrać, bo też nie mam żadnych info co mi da np. zmiania microshift na np. GRX - w roamie miałem altusa, który po regulacji działał wystarczająco dobrze jak dla mnie, ale też nie jeździłem na niczym lepszym. Jeżdżąc na roamie 2 miałem takie spostrzeżenia, że pewnie chciałbym coś na hollowtechu (chociaż nie wiem czy to jest aż taka różnica dla amatora) + na napędzie 1X i koniecznie przerzutka ze sprzęgłem. Może wypożyczę jakiegoś gravela z decathlonu, żeby przekonać się do barank :P 

Napisano (edytowane)

Jest bardzo mało gravelowych opon 650. Prawie same MTB albo drutowe ciężkie turystyczne. Więc jeśli będziesz dużo jeździł po asfalcie lub dobrych utwardzonych drogach, ta pole manewru bardzo wąskie. Trochę sensownych 650 pod gravela jest w rozmiarze ok. 47 mm, ale z reguły w zachodnich sklepach i jest tego coraz mniej.

Poza tym w układzie 1x przy oponach 650 jak dasz nawet blat 42, to prędkości będziesz miał identyczne jak przy oponach 622 z blatem 40. A blaty 44 i większe dokupisz tylko osobno, głównie customowe.

Edytowane przez Miro1970

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...