Kamilkamil89 Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Witam, Zastanawiam się nad dwoma rowerami Canyon grizl 6 1by cena 7700 VAN RYSEL Rower Gravelowy Triban Grvl Af Apex 1X12 aktualnie promocja 5500 czy dużo się różnią te modele? https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-af-apex-1x12/_/R-p-342976?mc=8766974&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-marki-pasji-css&gad_source=1&gad_campaignid=21463010797&gbraid=0AAAAADqDdfdL8s1TQ-C36jhKP2yoL5sjF&gclid=Cj0KCQjwoZbBBhDCARIsAOqMEZV_wnV4mIxfPxhgBQtoRQ4VLX9yk_b0JPi-9auZa8_fGwrMsZHpKkkaAoBwEALw_wcB Link do tego canyona https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/al/grizl-6-1by/3716.html?dwvar_3716_pv_rahmenfarbe=R075_P08&dwvar_3716_pv_rahmengroesse=L&utm_keyword=&utm_matchtype=&utm_content=&gad_source=1&gad_campaignid=20556557959&gclid=Cj0KCQjwoZbBBhDCARIsAOqMEZX6b2m7qCXYudm45Vd5el44aiR0XqadzKRyaJyvsf4dQm-9cTF7K5EaAol-EALw_wcB&utm_device=m&utm_adgroupid=153705410779&utm_adgroup=Brand+-+Gravel+-+Grizl&utm_id=20556557959&utm_campaign=POL+Gravel+-+Shopping+Brand&utm_medium=cpc&utm_source=google Cytuj
Greg1 Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja Ten sam napęd, ten sam prześwit na opony, nawet kolor podobny. Jedynie różnica w napisie na ramie no i trochę w geometrii, Van Rysel jest trochę krótszy, wydaje się mieć trochę bardziej rekreacyjną geometię: https://bikeinsights.com/compare?geometries=66d87ff362b861001aeb25b9,6799fe90807b39001b881136, Cytuj
Mythek Napisano 15 Maja Napisano 15 Maja (edytowane) Jak masz 8k to nie lepiej wziąć karbonowego Eskera 7.0 2025? Radziłbym po taniości wziąć Rysela, a mając chęć wydania całego budżetu Eskera 7.0 2025. Edytowane 15 Maja przez Mythek Cytuj
Mythek Napisano 16 Maja Napisano 16 Maja (edytowane) Dla mnie 1x ma sens jedynie kiedy napęd jest 1x12 i kaseta 10-51T. Wtedy ten napęd jest w stanie konkurować z każdym napędem 2x (jest trochę wolniejszy na płaskim, ale trochę szybszy każdym innym typie terenu) i ma swoje duże plusy jak bezproblemowe użytkowania i łatwiejszy serwis. W każdym innym razie imho lepiej wziąć 2x. W tym Soot jest napęd 1x11 i kaseta 11-42. Ja bym wolał Eskera, bo napęd o którym wspomniałem wyżej. Edytowane 16 Maja przez Mythek Cytuj
Janusz56 Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja Przy użytkowaniu takiej kasety 10-51 myślę że będzie zdecydowanie bardziej awaryjna niż 10-42 poprzez wielkość i mniejszą płynność przy przełożeniu to znaczy ogromny skok. W tym miejscu 10-45 byłoby kompromisem. Zakres przełożeń to nie wszystko, głównie trzeba patrzeć na eksploatacje. Jeśli głównym twoim wymaganiem jest 1 blat to nie pomogę bo sam jestem fanem rozwiązań dwóch blatów z przodu i kaset 11-34 albo 11-36. Cytuj
Przecietny Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja (edytowane) Cytat Przy użytkowaniu takiej kasety 10-51 myślę że będzie zdecydowanie bardziej awaryjna niż 10-42 poprzez wielkość i mniejszą płynność przy przełożeniu to znaczy ogromny skok. Awaryjność i zużycie w dużej mierze zależy od sposobu eksploatacji ale myślę,że nie masz racji. Po 4 latach użytkowania takiego napędu nie widzę różnic w awaryjności porównując do 3x8, 3x9 czy 2x9 a napęd ten używany jest w mtb 95% w lesie.. Za to wydaje mi się,że działa to nieco szybciej niż poprzednie, nie ma drastycznych różnic ale można to zaobserwować. Do tego używam cały czas tej samej kasety i zębatki. Edytowane 18 Maja przez Przecietny 1 Cytuj
Janusz56 Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja Pytanie czy w ogóle używasz blatu 51 i czy zmieniasz wszystkie biegi przerzucając z 51 na 10. Oraz czy dbasz żeby po skończonej jeździe zrzucić na mniejszy blat z tylu żeby przerzutka nie była naciągnięta na 51. Wszystko zależy od sposobu eksploatacji, jeden jeździ 4 lata bez awarii a inny po 3 miesiącach odbija się od serwisu. Bo ma lekkie rozregulowane ustawienie przerzutki i blat 51 wchodzi w mniejszy prowadnik przerzutki co prowadzi do zgniatania. Cytuj
Przecietny Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja Cytat Wszystko zależy od sposobu eksploatacji, jeden jeździ 4 lata bez awarii a inny po 3 miesiącach odbija się od serwisu tu się zgadzamy. Używam całego zakresu kasety zwłaszcza jak ćwiczę strome podjazy. Cytat Oraz czy dbasz żeby po skończonej jeździe zrzucić na mniejszy blat z tylu żeby przerzutka nie była naciągnięta na 51. Uważasz,że to ma jakieś znaczenie? Kiedyś się z kimś o to spierałem i zrobiłem test na 3 przerzutkach zostawiając je naciągnięte na całą zimę, nie zaobserwowałem po tym czasie negatywnych skutków. Ale to,że nie zauwazyłem nie znaczy,że ich nie ma. Wydaje mi się,że aby to miało na coś wpływ to trzebaby naciągnąć sprężyne przekraczając jej punkt plastyczności(czy jakoś tak😄)a sądze, że przerzutka jest tak skostruowana, że tego nie robi. Ale jak pisałem takie są moje obserwacje i dlatego tak mi się wydaje. Czy mam racje, nie wiem. Cytuj
Janusz56 Napisano 18 Maja Napisano 18 Maja (edytowane) A konczac ten offtop i wracajac do tematu. canyon ma lepsze komponenty pod wzgledem sterow, sztycy siodla i obreczy (piast) ktore otrzymujemy od dt swiss. mozliwe ze roznica w cenie jest wlasnie poniewaz kierownica sztyca jak i obrecze w tym tribanie sa jakimis chinczykami bez nazwy. oba rowery maja taka sama grupe osprzetu i naped ale wizualnie bardziej podoba mi sie canyon Uzyte opony cenowo tez sa porownywalne. Edytowane 18 Maja przez Janusz56 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.