lowicZ1 Napisano Sobota o 07:20 Napisano Sobota o 07:20 Witam, Zastanawiam się nad kupnem szosy za około 8k. W grę wchodzą na ten moment dwa modele: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/?v_Id=261266 https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-polygon-strattos-s7d Mój wzrost 174, przekrok 81. Giulia wydaje mi się lepszym wyborem, chociażby ze względu na mniejszą wagę czy możliwość założenia szerszej opony. Proszę o pomoc w wyborze, ewentualnie jakieś inne opcje w tych pieniądzach. Cytuj
lowicZ1 Napisano wczoraj o 18:12 Autor Napisano wczoraj o 18:12 pod uwagę biorę jeszcze 500 zł droższy model EVO: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-evo-integrale-disc-105-2x12-2025/ warto dopłacać? Cytuj
Mihau_ Napisano wczoraj o 18:20 Napisano wczoraj o 18:20 A może by tak zacząć od ustalenia geometrii jakiej szukasz? Masz w ogóle jakieś doświadczenia z szosą? Bo ogólnie to marki jakie bierzesz pod uwagę (szczególnie polygon) będą bardzo ciężkie w odsprzedaży za rozsądną kasę jeśli ci szosa nie podejdzie Cytuj
lowicZ1 Napisano wczoraj o 18:28 Autor Napisano wczoraj o 18:28 Jeżdżę już dobre 2 lata na gravelu (geometria raczej sportowa) więc wiem na co się piszę. Szukam czegoś na dłuższe dystanse. Nie mam zamiaru się z nikim ścigać. Szedłbym w kierunku wygody. Dwie pierwsze opcje wydają się być endurance i to by mnie interesowało, model giulia evo nie do końca taki jest (przynajmniej wnioskując po opisie i opiniach). Cytuj
JWO Napisano wczoraj o 18:37 Napisano wczoraj o 18:37 Ale w czym ta szosa ma Ci pomoc? Nie chcesz się ścigać, chcesz mieć wygodnie, masz gravela to po co Ci szosa? Zmień w nim napęd na bardziej szosowy, wąskie opony i spokojnie możesz jezdzic po kilkaset km. Ja mam napęd 48x11-28 i opony Conti 4season. Na płaskim do 30km/h rower sam jedzie . Spokojnie można nabijać setki. 1 Cytuj
lowicZ1 Napisano wczoraj o 18:46 Autor Napisano wczoraj o 18:46 Przyszedł czas na zmianę Z racji że jeżdżę więcej po asfalcie, to chcę rower typowo szosowy, a nie dostosowywać to co mam. Dlatego pytam o opinię co będzie lepsze . PS. Polygona już wykluczyłem Cytuj
HSM Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu @lowicZ1 zmiana dla samej zmiany może oczywiście cieszyć, ale jeżeli ta zmiana funkcjonalnie niewiele wniesie, to możesz poczuć spory zawód po wydaniu niemałej sumy. Stąd uwaga @JWO jest całkiem słuszna, bo w określonych okolicznościach niewielki wkład w to, co masz, da Ci to samo (lub niemal to samo) co nowy rower... Piszesz o grawelu o sportowej geometrii... Nie wiem, co to dokładnie oznacza, ale dla mnie - myśląc o takim rowerze - od razu mam z tyłu głowy jakąś maszynę do szybszej jazdy w ok. tych 9-10 kg. A Ty dajesz link do karbonowej szosy, która na dzień dobry waży 9,3 kg (co to karbony, że tyle ważą , ja się pytam??? - tyle to ważą właśnie dobre aluminiowe road plusy i lekkie grawele), więc przynajmniej pod tym względem nie spodziewałbym się jakiejś zasadniczej zmiany. Nowy rower jak najbardziej popieram 🙂, ale przemyśl oczekiwania i sposoby dojścia do celu... Mając grawela, szukając szosy, szedłbym w taką, która jest jak najdalej od świata szerszej opony. No chyba, że pisząc o grawelu, masz na myśli jakiegoś wyprawowego monstercrossa 🙂, to wówczas wszystko lżejsze i na węższym laczku jest "ścigancką szosą" 1 Cytuj
Talrand Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Wadą przerabiania gravela na szosę jest to że po tym procesie nie masz gravela. Btw ta Sensa ma 2 zdjęcia na CR: na jednym ma pełne wewnętrzne prowadzenie linek a na drugim nie. Te dwa modele Sensy (ten na CR i EVO na SR) różnią sie tylko OEMowymi kołami i oponami? (wagą bym się za bardzo nie sugerował na na CR to ich własny pomiar a na SR jest od producenta AKA fikcyjna) 1 Cytuj
lowicZ1 Napisano 9 godzin temu Autor Napisano 9 godzin temu @Talrand rama różni się geometrią i tym co napisałeś oraz wersja rocznikową. Ta czarna jest 2025 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.