Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem szosy za około 8k. W grę wchodzą na ten moment dwa modele:

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/?v_Id=261266

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-polygon-strattos-s7d

Mój wzrost 174, przekrok 81. Giulia wydaje mi się lepszym wyborem, chociażby ze względu na mniejszą wagę czy możliwość założenia szerszej opony.

Proszę o pomoc w wyborze, ewentualnie jakieś inne opcje w tych pieniądzach.

Napisano

A może by tak zacząć od ustalenia geometrii jakiej szukasz?

Masz w ogóle jakieś doświadczenia z szosą? Bo ogólnie to marki jakie bierzesz pod uwagę (szczególnie polygon) będą bardzo ciężkie w odsprzedaży za rozsądną kasę jeśli ci szosa nie podejdzie

Napisano

Jeżdżę już dobre 2 lata na gravelu (geometria raczej sportowa) więc wiem na co się piszę. Szukam czegoś na dłuższe dystanse. Nie mam zamiaru się z nikim ścigać. Szedłbym w kierunku wygody. Dwie pierwsze opcje wydają się być endurance i to by mnie interesowało, model giulia evo nie do końca taki jest (przynajmniej wnioskując po opisie i opiniach).

Napisano

Ale w czym ta szosa ma Ci pomoc? Nie chcesz się ścigać, chcesz mieć wygodnie, masz gravela to po co Ci szosa? 
Zmień w nim napęd na bardziej szosowy, wąskie opony i spokojnie możesz jezdzic po kilkaset km.

Ja mam napęd 48x11-28 i opony Conti 4season. Na płaskim do 30km/h rower sam jedzie :P. Spokojnie można nabijać setki.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Przyszedł czas na zmianę :) Z racji że jeżdżę więcej po asfalcie, to chcę rower typowo szosowy, a nie dostosowywać to co mam. Dlatego pytam o opinię co będzie lepsze :P.

PS. Polygona już wykluczyłem

Napisano

@lowicZ1 zmiana dla samej zmiany może oczywiście cieszyć, ale jeżeli ta zmiana funkcjonalnie niewiele wniesie, to możesz poczuć spory zawód po wydaniu niemałej sumy. Stąd uwaga @JWO jest całkiem słuszna, bo w określonych okolicznościach niewielki wkład w to, co masz, da Ci to samo (lub niemal to samo) co nowy rower...

Piszesz o grawelu o sportowej geometrii... Nie wiem, co to dokładnie oznacza, ale dla mnie - myśląc o takim rowerze - od razu mam z tyłu głowy jakąś maszynę do szybszej jazdy w ok. tych 9-10 kg. A Ty dajesz link do karbonowej szosy, która na dzień dobry waży 9,3 kg (co to karbony, że tyle ważą , ja się pytam??? - tyle to ważą właśnie dobre aluminiowe road plusy i lekkie grawele), więc przynajmniej pod tym względem nie spodziewałbym się jakiejś zasadniczej zmiany.

Nowy rower jak najbardziej popieram 🙂, ale przemyśl oczekiwania i sposoby dojścia do celu... Mając grawela, szukając szosy, szedłbym w taką, która jest jak najdalej od świata szerszej opony. No chyba, że pisząc o grawelu, masz na myśli jakiegoś wyprawowego monstercrossa 🙂, to wówczas wszystko lżejsze i na węższym laczku jest "ścigancką szosą"

  • +1 pomógł 1
Napisano

Wadą przerabiania gravela na szosę jest to że po tym procesie nie masz gravela.

Btw ta Sensa ma 2 zdjęcia na CR: na jednym ma pełne wewnętrzne prowadzenie linek a na drugim nie. Te dwa modele Sensy (ten na CR i EVO na SR) różnią sie tylko OEMowymi kołami i oponami? (wagą bym się za bardzo nie sugerował na na CR to ich własny pomiar a na SR jest od producenta AKA fikcyjna)

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...