benek1987 Napisano Sobota o 20:07 Napisano Sobota o 20:07 (edytowane) Cześć, Jeżdżę od jakiegoś czasu na Romecie Finale. Zastanawiałem się co można by było w tym rowerze ulepszyć, ale tak, żeby nie kombinować za dużo i nie odchodzić od napędu 2x8. Według informacji producenta w rowerze jest suport na kwadrat i korba FC-RS200. Nie znam się na tym za dobrze, ale słyszałem, że jest ogromna różnica między suportem na kwadrat i Hollowtech II, a tak się składa, że do 2x8 dostępny jest suport Shimano BB RS500 (https://www.centrumrowerowe.pl/suport-rowerowy-shimano-bb-rs500-pd1644/), który jest kompatybilny z korbą Clarisa FC R2000 (https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-claris-fc-r2000-pd16179/). Co prawda jest to zmiana korby z 46/34 na 50/34, ale to chyba nie powinno robić problemu? Nie znam się kompletnie na mechanice, więc dwa pytania z mojej strony:; 1. Czy ta zmiana jest mechanicznie wykonalna? 2. Czy ta zmiana ma w ogóle sens, tj. czy różnica będzie odczuwalna, biorąc pod uwagę, że jej koszt, to 360 zł za części + pewnie jakieś 200-250 zł serwisu (nie mam narzędzi). Czy wymiana suportu i korby kosztująca 500-600 zł w Romecie za 2400 zł przyniesie jakiekolwiek zauważalne różnice w jeździe? Edytowane Sobota o 20:08 przez benek1987 Cytuj
Mihau_ Napisano Sobota o 20:32 Napisano Sobota o 20:32 Cytat Czy wymiana suportu i korby kosztująca 500-600 zł w Romecie za 2400 zł przyniesie jakiekolwiek zauważalne różnice w jeździe? Ale to zależy czego oczekujesz. Jeśli myślisz, że pojedziesz szybciej to nie, nie pojedziesz. Różnica między kwadratem a ht2 to przede wszystkim sztywność całego układu. Przy kwadracie masz łożyska umieszczone wewnątrz mufy suportu i ramiona korby osadzone na kwadratowych trzpieniach. Przy ht2 łożyska są szerzej rozstawione, poza mufą a korba jest "łączona" wyłącznie w jednym miejscu i to na wielowypuście średnicy 24mm. W dużym skrócie - jeśli nie generujesz mocy przy których obecna korba ci się wygina i podczas kręcenia łańcuch nie ociera o przerzutkę to będzie to zmiana dla zmiany. Jak już chcesz coś wymieniać to zacznij od opon bo masz tam pewnie jakieś drutowe kartofle Cytuj
benek1987 Napisano Sobota o 20:41 Autor Napisano Sobota o 20:41 (edytowane) Przede wszystkim dziękuję za odpowiedź. Na ten moment generuję średnio po 180W na przejazd, więc nie są to jakieś zawrotne wartości. Myślałem, że suport i korba będą takim upgradem w stylu "najwięcej za najniższą cenę". Zgaduję więc, że w moim przypadku niekoniecznie będzie to prawda. Co do opon, to rozważam temat od kilku dni. Obecnie mam stockowe WTB Riddler 700x37c, jeżdżę głównie po szosie, więc rozważałem Tufa Thundero i Speedero 40 HD. Pirelli czy Schwalbe po 300 zł za sztukę mnie nie interesują. Czy jest cokolwiek innego godnego polecenia w tym kontekście? Czytałem trochę o Continentalach, ale opinie są mieszane. Zdaje się, że opony to bardzo subiektywny temat. Edytowane Sobota o 20:42 przez benek1987 Cytuj
Mihau_ Napisano Sobota o 21:33 Napisano Sobota o 21:33 Cytat Na ten moment generuję średnio po 180W na przejazd, więc nie są to jakieś zawrotne wartości. I czym to mierzysz? Pomiar mocy masz na kwadracie? Na pewno prawidłowo używasz słowa "średnio"? Cytat Myślałem, że suport i korba będą takim upgradem w stylu "najwięcej za najniższą cenę". Zgaduję więc, że w moim przypadku niekoniecznie będzie to prawda. Masz 13 kilogramowego, stalowego, gravela, nie wiem czego ty od niego oczekujesz ale wyścigówką nie będzie choćbyś wszystko oprócz ramy wymienił Cytuj
benek1987 Napisano wczoraj o 05:47 Autor Napisano wczoraj o 05:47 Cytat I czym to mierzysz? Pomiar mocy masz na kwadracie? Na pewno prawidłowo używasz słowa "średnio"? Nie mam pomiaru mocy. Gdybym miał zamontować pomiar za 1,5 tysiąca w rowerze za 2 tysiące, to musiałbym się nad sobą poważnie zastanowić. W domu Domyos E520B + Rouvy (AVG POWER do 210W na intensywnych 40-minutowych przejazdach), na zewnątrz IGPSport BSC200 + Strava (dwugodzinne przejazdy - ostatnie trzy to 181, 182 i 185W). Jedno i drugie wskazuje mniej więcej podobne wartości w zależności od rodzaju przejazdu. Nie chcę tego zamieniać w dyskusję na temat prawidłowości tych pomiarów, na pewno są obarczone jakimś błędem - np. taki durny Kinomap pokazywał mi jakieś absurdalne 420W.^^ Tak czy siak, wydaje mi się, że wiem już nieco więcej w kwestii suportu i korby - że nie ma sensu robić czegokolwiek przy rowerze o tej wadze. Dziękuję pięknie za pomoc! Cytuj
Seb Napisano wczoraj o 07:56 Napisano wczoraj o 07:56 Wymień lub zastanów się nad wymianą ewentualnie jak zabijesz napęd teraz to jest wymiana bo wymiana, trochę bez sensu chociaż pamiętam jak przeszedłem z kwadratu na HTII to jakaś mentalna różnica była że jest jakby sztywniej pod nogą. 1 Cytuj
clavdivs Napisano wczoraj o 08:47 Napisano wczoraj o 08:47 (edytowane) 12 godzin temu, benek1987 napisał: Co do opon, to rozważam temat od kilku dni. Obecnie mam stockowe WTB Riddler 700x37c, jeżdżę głównie po szosie, więc rozważałem Tufa Thundero i Speedero 40 HD Opony akurat są dobre, nie wymagają zmiany. Thundero czy speedero nie będą jakoś wyjątkowo lepsze. Korba faktycznie w finale jest słaba, jednak jak zauważyłeś wymiana kosztowała by kilka stówek.Czy warto? Moim zdaniem nie. Zajeździł bym ten napęd który jest i czekał bym aż bardziej upowszechni sie cues, czy essa do graveli. Claris to schodząca grupa napędowa. Edytowane wczoraj o 08:49 przez clavdivs 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.