Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej jako że zostaję z moim rowerem szosowym, chciałbym wymienić w nim koła (merida scultura disc 400, 2017) myślę tak do 2k pod opony 28. Ja ważę 86 kg i oryginalne koło tylne było centrowane kilka razy i ta bije na płaskim. Coś polecicie?

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, havok82 napisał:

a takie coś?

Cokolwiek nie kupisz w tej kwocie z Polskiego sklepu to będzie jeden...kij :D Zatem wybierz to, co się podoba i kup :) 

Jeżeli ja miałbym wybierać w tej kwocie i nie karbon z chin, to kupił bym koła tej samej klasy alu  no i jednak  z chin,  bo przynajmniej o połowę kwoty tych z Polskiego sklepu ;)

Edytowane przez kaido2
Napisano (edytowane)

@havok82 z gotowych zestawów to masz lekki alexirms rxd3 na stożku 30mm, może jakiś fulcrum racing 4 db. Jak nie gotowce to zobacz ofertę szobakbike albo lemonbike. Sam mam zestaw od Lemona obręcz dtswiss dt r511, piasta dt350, szprychy cx ray. Miałem go w karbonowej szosie i mimo, że nie jakiś lekki (1720gram) to super to jeździło, podjeżdżało i zjeżdżało. Teraz w szosie karbony , a te poszły do szutrówki/gravela i serio mega dają radę. Szerokość wewnętrzne obręczy to 18mm , ale jest już nowa obręcz dt r521 z szerokością wewnętrzną 20mm. Taki przykład:

https://lemonbike.eu/produkt/dt-swiss-rr521-straightpull-2/#configuration

lub niższa obręcz, ale lżej i taniej:

https://lemonbike.eu/produkt/dt-swiss-r470/#configuration

https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r-470-novatec-d411-d412-6-bolt/   (piasty novateca, ale powiedzmy że są oki).

Pytanie jeszcze jakie masz tarcze hamulcowe, czy na 6 śrub , czy centerlock bo to ew. może też być dodatkowy wydatek.

Oczywiście z rzeczy powszechnie wiadomych...w przypadku gotowych zestawów jak coś się stanie to czekasz i płacisz więcej, w przypadku kół zaplatanych u nas masz szybki serwis i duży dostęp do części....

Kolejna kwestia to ośki...masz tam qr , czy sztywne?

Edytowane przez nossy
Napisano (edytowane)

Przy podobnych parametrach nabyłem na Ali Elitewheels ent 2.0 za około 1,5k.

Na początek też chciałem coś co jest do kupienia w PL. Potem przeglądnąłem opinie, recenzje i się złamałem. Stożek 50 mm z wagą +- 1,6 kg. 

No i polecam. Poza tym +10 do szyku ;)

P.S. do tych Fulcrum też się przymierzałem.

Edytowane przez tapir77
Napisano
3 godziny temu, havok82 napisał:

Hej, myślę o  FULCRUM Racing 5 DB 2WF-R do tego vittoria rubino pro g2 28 mm, myślę że wejdą do meridy chyba nic więcej mi nie jest potrzebne...mocowanie centerlock, oś sztywna.

 

Jeśli chodzi o te koła, przy założeniu zakupu w PL to dobry wybór. Dobra, sprawdzona pozycja o ile podoba się Tobie niski profil. Od czasu kiedy włożyłem do szosy koła o stożku 32mm to nigdy nie wróciłem do niczego niższego ze względu na wygląd. Pamiętać też trzeba , że wyższy profil obręczy w alu (w większości przypadków) to też jej większa sztywność,a masa rotująca niewiele większa. Efektu aero wiadomo raczej nie ma, ale przy każdym depnięciu jest to odczuwalne. Dla przykładu obręcze dt przy wyższym profilu więcej znoszą i często wybierają je nieco ciężcy jeźdźcy.  Nie pamiętam tylko w jakim fulcrumie był problem z luzami w tylnej piaście. Ogarnięcie tego nie było wielkim problemem.

Natomiast co do opon to jednak przy zmianie kół zdecydował bym się na coś lepszego, szybszego, a niewiele droższego jak Veloflex Corsa Pro, Corsa Evo, Continental GP5000 S (są dostępne tańsze wersję pod dętkę). Vittoria Corsa Next, Pirelli p zero road, race. Pytanie oczywiście, czy idziesz w dętkę, czy w tubuless.

Tak reasumując głos ode mnie...koła alu z wyższym profilem 30,32 plus veloflex corsa lub conti gp5000. Będzie szybki, sztywny zestaw...

Napisano (edytowane)

  

9 godzin temu, nossy napisał:

Efektu aero wiadomo raczej nie ma

 

Coś tam jest, bo na delikatnie cięższych Cosmic Elitach i profilu 30 względem Fulcrum Racing 5 i tym 24 ( w obu przypadkach na tych samych oponach GP4000S) jechałem szybciej. Mowa oczywiście o prędkościach oscylujących w okolicach 35 km/h.

13 godzin temu, tapir77 napisał:

Przy podobnych parametrach nabyłem na Ali Elitewheels ent 2.0 za około 1,5k.

W tej samej kwocie poszedłem w karbonowe CSC z profilem 38 w wadze za komplet ok 1280 gr. Pod kątem ścigania( dynamiki, utrzymania wysokich prędkości, rozkręcania tego do tych wysokich prędkości) i pewnego komfortu na gorszym asfalcie, i sekcjach brukowych, nie no sorry, ale w tej samej kwocie aluminiaków bym już nie kupił. Dla kogoś, kto chce sobie szybciej pojeździć  i ma pewne obawy związane z kołami  z zagranicy, takie aluminiaki w tej kwocie będą jak najbardziej w porządku.

Edytowane przez kaido2
Napisano

Dobra,kupuje fulcrumy takie https://cyklomania.pl/produkt/fulcrum-kola-racing-5-db-afs-c20-shimano-hg11.html do tego https://cyklomania.pl/produkt/continental-opona-grand-prix-5000-28x700-czarna.html bedzie ok do meridy pytam bo jeszcze będzie jakiś niuans a nie lubię odsyłać itp jakieś dętki polecicie czy brać byle co :) Może jeszcze jakaś fajna owijka dobrze amortyzująca. dzięki za zainteresowanie...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Pewnie szedłbym w zestaw fulcrum plus gp5000 700x28c. Jeżdżę na gp5000s tr zalanych mlekiem i są bardzo dobre. Na wersji dętkowej gp5000 700x28 jeździłem ostatnio parę dni (rower z wypożyczalni plus koła dt swiss endurance ln) i bardzo ładnie się to toczyło. 

@kaido2...wiesz, nigdy nie wiem na ile to odczucia, a na ile realne różnice. Ja nie widzę efektu aero. Może to być też różnica w piastach, sztywności zestawu itp. Tutaj widzę różnicę bo wyższy profil przeważnie jest sztywniejszy i tutaj każde depnięcie w pedały, każde przyspieszenie jest odczuwalne.

Napisano

@nossy,  oba zestawy bardzo sztywne na szprychach aero straight pull, w obu łożyska maszynowe aczkolwiek w Mavicach miałem wrażenie , że lepsze. Efekt taki, że we wspomnianym przedziale na Mavicu jechało się lżej. Czasy na tych samych segmentach, w tych samych warunkach i przy tym samym tętnie różniły się na korzyść Cosmiców.

Napisano

O ile różniły się te czasy i przy jakiej generowanej mocy?

Pytam z ciekawości bo widzę różnicę na płaskim między swoimi karbonowymi stożkami 42mm, a np.: dt r511 32mm ( w obydwóch setach szprychy cx ray, inne piasty ).  Natomiast nie widziałem na płaskim przy stałej prędkości między giantami pr2 (2050 gram, wysokość stożka 23mm), a novatekami jetlfy (1445 gram, wysokość stożka 32mm). Opony conti gp4000. Mowa o aero. Natomiast czułem bardzo dużą różnicę w sprincie i zrywach -im wyższa moc generowana tym większa różnica oraz na podjazdach. Tak więc na zawodach te novateki robiły bardzo dużą różnicę (ogólnie najlepsze alu koła jakie miałem i na jakich jeździłem).

Napisano

@nossynigdy nie używałem pomiaru mocy, wtedy jeździłem z czujnikiem tętna, odcinki w których robiłem pomiar 4-ta strefa hr ok 175, jazda dzień po dniu warunki te same. Test głównie sprawdzić te różnice w kołach. Wartości prędkości dokładnie Ci nie podam, bo było to jakieś 8 lat temu, ale różnica była ok 1-,1,5 km/h . Nawet powyżej tych 30 km/h łatwiej się podjeżdżało drobne nachylenia ok 3%.Profil stożkowy przy dużych prędkościach na pewno coś dodaje, natomiast nie ulega wątpliwościom fakt, że takie aspekty jak sztywność, łożyska , szprychy, czy sam kształt piast ma znaczenie, bo np szybciej jeździ mi się na kołach z piastami właśnie novateca i tym samym profilu stożek 30 jak na Tiagrach 4600 i również ten stożek 30, koła oczywiście alu , waga setu podobna.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...