Skocz do zawartości

[Gniazdo steru] zużycie


endriu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, pacjent to Dartmoor Shine mojego syna. Co jakiś czas sygnalizuje trzaski z okolicy sterów. Po raz trzeci po demontażu znajduję opiłki aluminiowe pod dolnym łożyskiem/większym/. Obstawiam obracanie się całego łożyska w Gnieździe. Samo łożysko nie wykazuje objaw zużycia. Jakie mam alternatywy naprawy tego drogiego roweru? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się raczej zastanowił, gdzie leży przyczyna. Dobrze skręcacie stery? Ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, gdzie łożysko kręci się wewnątrz ramy. Stery by musiałby być skręcone strasznie mocno, ale wtedy by się zablokowały. Ewentualnie skręcacie za lekko i całość jest luźna.

Co do naprawy, to nie wiem który serwis to ma ( może @Punkxtr), ale istnieje chyba frez do gniazd sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może faktycznie za luźno ale nie czułem luzu. Obawiam się że kupiłem go już z problemem /używka/. Może wstawić łożysko na jakiś wypełniacz, skręcić i poczekać. Może brakuje już równoległości łożysk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Łożysko wpada w gniazdo i ma poprzeczny,zauważalny luz.Szer.łożyska to 51,75mm a otwór w główce 52mm.Hmm,nowe łożysko ma 52mm,więc to by się tak powycierało?Zaryzykować z nowym?

Edytowane przez endriu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien wymiarów tych łożysk i czy są one oryginalne - tak jak producent sobie pomyślał - i nie były zmieniane w trakcie eksploatacji na coś, co niby pasuje, ale jednak nie do końca...

Nic nie wiem o tym rowerze, ale tu: https://ambike.pl/stery-dartmoor-blink-intro-is42-is52.html masz stery Dartmoor Blink Intro z opisem, że pasują do ram m.in. Shine 2019-2022 i rozmiar dolenego łożyska wcale nie jest 51,75 ale 52 (pod główkę o śr. wewn. 52.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem i zamontowałem zestaw z linka podanego przez kolegę,po skręceniu zgodnie ze sztuką nadal było ociężale przy obrocie,słyszalne tarcie.Podłamka.Gestem rozpaczy podłożyłem prowizoryczny dystans pod dolną bieżnię i to był przełom-po skasowaniu luzu nastąpił płynny obrót,bez oporów i szurania.Tokarz dorobił podładkę 2mm pod dolną bieżnię i młody zadowolony.Wygląda na to że nastąpiło zużycie bieżni w głowce ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...