Skocz do zawartości

[Opony] Dostosuwujemy gravel pod szosę. opona szosowa 28mm, specialized, duro, Schwalbe?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sprawa doboru opon i naszego o nich zdania jest subiektywna.  Są jednak opony powszechnie znane z jakiejś cechy i warto przeszukać internety.   Mam doświadczenia z czasów między Kopernikiem, a Słowackim,  ale jeszcze się taki nie urodził, co każdemu oponą dogodził.   Warto dać sobie czas ma przyzwyczajenie do nowych opon w tym na lekkie ich dotarcie.    Poszukać swojego ciśnienia.  
Bywa jednak, że opona okazuje się tak fatalna, albo zły gwóźdź dopomoże,  że wydane pieniądze są stracone....pech, zdarza się. 

Opony:

bardzo ciężkie w osadzaniu, nadmiernie przebijane, szalenie śliskie na mokrym albo zimnym, bąblujące lub spadające z obręczy należy omijać.... do reszty można dostawać się mentalnie lub fizycznie :)  

  • Haha 1
  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Jako, że wypowiadałem się w tym temacie mniej więcej rok temu - chciałem zaraportować.

Otóż kupiłem sobie drugi zestaw kół, trafił się dokładnie taki jak potrzeba do mojego wspaniałego Rometa Aspre 1 (czyli z tarczami i nawet kasetą 11-34T), nałożyłem na nie Continental Ultra Sport III (drutowane) 700x32C, nauczyłem się szybko przekładać opony (15 minut max, wystarczy ampulek czwórka) i chętnie z tego korzystałem. W porównaniu z moimi oponami gravelowymi (Bontrager GR1) opory ruchu w jeździe na szosie są zdecydowanie niższe - moja prędkość na gładkim asfalcie jest (przy zbliżonym poziomie wysiłku) o 3-5 km/h wyższa. Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania.

 

Kilka uwag:

  - jestem starszym panem, lat 59 - więc moje osiągi są takie jakie są i nie jeżdżę nazbyt ambitnie. Ale cenię sobie elastyczność - w zależności od trasy mogę sobie zmieniać oponki. Na tych Ultra Sportach to nawet po twardej polnej drodze da się troche pojechać - ale już po mazowieckich piachach raczej nie;

  - wiem, że najlepiej byłoby mieć dwa rowery - ale nie mam takiej możliwości;

  - kluczem do łatwej zmiany kół jest dobre sprawdzenie kompatybilności - ustawienie hamulców jest kluczowe. Po przełożeniu kół trzeba poluzować obejmy hamulców, ścisnąć za klamkę i dokręcić śruby obejmy (ampulek czwórka w moim przypadku). Warto mieć bardzo dokładnie wyprostowane tarcze, to przyspiesza proces.

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...