itr Napisano 29 Grudnia 2024 Napisano 29 Grudnia 2024 Sprawa doboru opon i naszego o nich zdania jest subiektywna. Są jednak opony powszechnie znane z jakiejś cechy i warto przeszukać internety. Mam doświadczenia z czasów między Kopernikiem, a Słowackim, ale jeszcze się taki nie urodził, co każdemu oponą dogodził. Warto dać sobie czas ma przyzwyczajenie do nowych opon w tym na lekkie ich dotarcie. Poszukać swojego ciśnienia. Bywa jednak, że opona okazuje się tak fatalna, albo zły gwóźdź dopomoże, że wydane pieniądze są stracone....pech, zdarza się. Opony: bardzo ciężkie w osadzaniu, nadmiernie przebijane, szalenie śliskie na mokrym albo zimnym, bąblujące lub spadające z obręczy należy omijać.... do reszty można dostawać się mentalnie lub fizycznie 1 Cytuj
marekmarek Napisano 29 Marca Napisano 29 Marca Czym różnią się te opony: WTB RIDDLER 700x37C CZARNA (https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-gravelowa-do-gravela-28-cali-wtb-riddler-700x37c-czarna-15911258664) WTB RIDDLER 700 x 37 C COMP DNA (https://allegro.pl/oferta/opona-wtb-riddler-700-x-37-c-comp-dna-drut-czarna-16897631656) Cytuj
muchor Napisano 16 minut temu Napisano 16 minut temu Jako, że wypowiadałem się w tym temacie mniej więcej rok temu - chciałem zaraportować. Otóż kupiłem sobie drugi zestaw kół, trafił się dokładnie taki jak potrzeba do mojego wspaniałego Rometa Aspre 1 (czyli z tarczami i nawet kasetą 11-34T), nałożyłem na nie Continental Ultra Sport III (drutowane) 700x32C, nauczyłem się szybko przekładać opony (15 minut max, wystarczy ampulek czwórka) i chętnie z tego korzystałem. W porównaniu z moimi oponami gravelowymi (Bontrager GR1) opory ruchu w jeździe na szosie są zdecydowanie niższe - moja prędkość na gładkim asfalcie jest (przy zbliżonym poziomie wysiłku) o 3-5 km/h wyższa. Jestem bardzo zadowolony z tego rozwiązania. Kilka uwag: - jestem starszym panem, lat 59 - więc moje osiągi są takie jakie są i nie jeżdżę nazbyt ambitnie. Ale cenię sobie elastyczność - w zależności od trasy mogę sobie zmieniać oponki. Na tych Ultra Sportach to nawet po twardej polnej drodze da się troche pojechać - ale już po mazowieckich piachach raczej nie; - wiem, że najlepiej byłoby mieć dwa rowery - ale nie mam takiej możliwości; - kluczem do łatwej zmiany kół jest dobre sprawdzenie kompatybilności - ustawienie hamulców jest kluczowe. Po przełożeniu kół trzeba poluzować obejmy hamulców, ścisnąć za klamkę i dokręcić śruby obejmy (ampulek czwórka w moim przypadku). Warto mieć bardzo dokładnie wyprostowane tarcze, to przyspiesza proces. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.