Skocz do zawartości

[konusy] koło tylne


jarek74

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie dotyczące dokręcania konusów. Czy zostawić delikatny luz czy dokręcić na mocniej. Po wymianie koła bardzo ciężko się jezdzi czuć , że koło hamuje.

Napisano

Na starym kole lżej się jezdziło. Wczoraj zrobiłem 50km a czułem się jak bym zrobił z 80km i po górki jak łańcuch miałem na kasecie na największej koronce a z przodu na małej to ciężej szło niż na starym kole. Czyli spróbować delikatnie odkręcić konus bo z tego co czytałem to tego od strony kasety nie powinno się ruszać? 

Napisano

Ogólnie to ciężko powiedzieć łatwiej pokazać, bo regulację konusów robi się na "czuja". Dla mnie złotą zasadą jest lekko kręcące się koła "w ręku" z delikatnym (i tu jest problem jak to opisać - nie ma latać ale ma się lekko gibać) luzem który znika po założeniu koła na rower.

Napisano

Ja zakładam, że po ściśnięciu w ramie koło nie ma luzu, a jednocześnie po zakręceniu ręką ustawi się wentylem do dołu. Jeśli wentyl zatrzymuje się w górnej części okręgu to jest za mocno lub piasta kiepskiej jakości.

Napisano

Po zakręceniu w ramie nie ma luzu. Teraz pytanie po zakręceniu ręką -jak mocno zakręcić ręką?  Bo rozpędziłem dość mocno koło korbą i wentyl stanął u góry.  Koło jest z piastą maszynową XMX 700c nie jakieś z górnej półki . Oryginał był AlexRims na kulkach ale trochę się skrzywiło i gość w serwisie powiedział  , że nie ma sensu robić bo wszystkie nyple i szprychy do wymiany i obręcz niby już starta. Więc zaoferował mi to XMX.

Napisano

Klucze mam bo kupiłem specjalnie. Tylko ,że ten wentyl robi co chce. Raz zatrzyma się na dole , raz u góry a innym razem w połowie. Nic jutro planuje jazdę zobaczę na trasie czy coś się zmieniło.A reguluję tak :odkręcam  nakrętkę kluczem 17 , pózniej delikatnie odkręcam konus .I trzymając go kluczem 15  dokręcam mocno nakrętkę kluczem17.

Napisano

Tym wentylem się nie przejmuj bo są różne obręcze i opony nie do końca wyważone, ważne aby po skręceniu/skontrowaniu koło się lekko kręciło.

Można chwycić ośkę w ręce i zakręcić kołem jeżeli czuć pod palcami pracę poszczególnych kulek łożyska to jest za mocno skręcone.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...