Skocz do zawartości

[Napęd] Spadanie/Blokowanie łańcucha przy obracaniu korby do tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie koleżanki rowerzystki i kolegów rowerzystów.

Mam irytujący problem i nie mogę dojść co może być przyczyną (a tym bardziej nie wiem jak go usunąć). Może coś podpowiecie.

Konfiguracja roweru: rama Northec Caledon, przerzutka przód Altus (3 tarcze), przerzutka tył Deore (9 blatów).

Przechodzą do opisu problemu. Dzisiaj po jeździe (około 60km nie bardzo intensywnie) rower dostał błotem kilka razy więc został umyty (trochę wody ze szlaufa i dotarcie szmatką + suszenie + wytarcie łańcucha i nasmarowanie). No o właśnie podczas czyszczenia i smarowania zauważyłem dziwną przypadłość:

Przy obracaniu korby do tyłu łańcuch spada z ustawionej przerzutki (o dwa lub nawet cztery oczka). Dzieje się to tylko jeśli przód ustawiony jest na 3 (największą) i tył od 1 do 3 (nawet 4) - czyli też największe. Oczywiście zdaję sobie sprawę że ustawienie 3-1 to nie najszczęśliwsze lekko mówiąc ale raz że 3-4 też się zdarza, dwa że wcześniej nie odnotowałem takiego problemu nawet na 3-1. Wszelkie regulacje nic nie dały (nie jestem tutaj mistrzem ale przerzutki chodzą ładnie przy kręceniu w przód w całym zakresie).

Nie wiem czy coś stało się na trasie czy ma to jakiś związek z myciem (po umyciu zauważyłem).

Tutaj dałem filmik prezentujący problem https://photos.app.goo.gl/3E8DTSsZXo5tPCNK7

Jakieś pomysły ?

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) teraz moje życie będzie łatwiejsze ;) 

Zdaję sobie sprawę że kręcenie do tyłu może nie mieć sensu ale:

  • takiego objawu wcześniej nie było (stąd moja obawa czy wszystko jest ok, czy to nie początek większych problemów lub coś czymś trzeba się zająć aby nie mieć problemów w przyszłości)
  • czasem trzeba cofnąć rower do tyły i korba wtedy też obróci się do tyłu (nie koniecznie na największym przekosie)

Dzięki za szybką odpowiedź ale oprócz tego że była zabawna nie odpowiada na moje pytanie: czy jest to sytuacja prawidłowa czy trzeba coś z tym zrobić - co (nie pytałem co robić aby nie zauważać problemu ;) )

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch brudny to sztywny łańcuch. Szczególnie taki, który swoje pojeździł. Po wyczyszczeniu może inaczej pracować, aż znowu się zaklei brudem.

Do tego pancerze i linki po kontakcie z wodą też mogą gorzej chodzić. Przestawić się tam to coś w sumie też mogło, ale to bardziej od np. uderzenia, upadku itp...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czym przejmować.

Taki objaw mógł być zawsze, ale po prostu wczesniej nie zwróciłeś na to uwagi.

Do tego dochodzi naturalne zużycie się elementów napędu, pozostały brud i być może syf w bębenku, który powoduje jego bardziej oponrą pracę jak wspomina @Sansei6.

Regulacja przerzutek nie ma nic do rzeczy!

Zwróć uwagę, że podczas kręcenia do tyłu przerzutki nie biorą udziału w naprowadzaniu łańcucha na zębatki.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...