Skocz do zawartości

[Części do siodełka Brooks] gdzie kupię?


miki11

Rekomendowane odpowiedzi

Konkretnie szukam stelaża dolnego (ew. ze sprężynami) do modelu Brooks B67. Coś jak tutaj:

https://www.rowerystylowe.pl/p-14343/dolny-stelaz-brooks-b67

Od razu powiem, że w tym sklepie nie mają. A może ktoś ma zużyte siodło (np. zdeformowana skóra) ze sprawnym zawieszeniem, to też chętnie kupię.

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź może być bardzo ciekawa. Jakiś czas temu spotkałem się z informacją, że Brooks zaprzestał sprzedaży szerokiej gamy części zamiennych, kasując praktycznie wsparcie serwisowe siodełek skórzanych i mocno ograniczając dostęp do części zamiennych dla serii cambium. Sprzedawcy, którzy tym handlowali po wyprzedaży swoich zapasów nie będą mieli już tego w ofercie. Zresztą w sklepie samego Brooksa, w dziale z częściami zamiennymi dla skóry są w zasadzie tylko sprężyny...

Tak więc tradycja, tradycją, 10 lat gwarancji i tym podobne, a biznes musi się kręcić, najlepiej z kupowanymi nowymi rzeczami, a nie naprawą starych.

Może te zmiany są pokłosiem utraty brytyjskiego rodowodu przez Brooksa, a może wynikiem po prostu globalnych tendencji do skupienia się na mało namacalnych sprawach jak wizja marki, dna produktu czy inne marketingowe pierdoły, przesłaniające coś tak banalnego jak dobre siodełko, możliwe do naprawy przez wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2023 o 22:45, HSM napisał:

Odpowiedź może być bardzo ciekawa. Jakiś czas temu spotkałem się z informacją, że Brooks zaprzestał sprzedaży szerokiej gamy części zamiennych, kasując praktycznie wsparcie serwisowe siodełek skórzanych i mocno ograniczając dostęp do części zamiennych dla serii cambium. Sprzedawcy, którzy tym handlowali po wyprzedaży swoich zapasów nie będą mieli już tego w ofercie. Zresztą w sklepie samego Brooksa, w dziale z częściami zamiennymi dla skóry są w zasadzie tylko sprężyny...

Tak więc tradycja, tradycją, 10 lat gwarancji i tym podobne, a biznes musi się kręcić, najlepiej z kupowanymi nowymi rzeczami, a nie naprawą starych.

Może te zmiany są pokłosiem utraty brytyjskiego rodowodu przez Brooksa, a może wynikiem po prostu globalnych tendencji do skupienia się na mało namacalnych sprawach jak wizja marki, dna produktu czy inne marketingowe pierdoły, przesłaniające coś tak banalnego jak dobre siodełko, możliwe do naprawy przez wiele lat.

Mamy odpowiedź.

------

Hello Mike,

thank you for getting in touch.
Metal components for leather saddles are not available for DIY repairs, unfortunately.
Major repairs on leather saddles can only be performed by our authorised repair centers o at our factory.
We do not have a repair center in Poland yet, so I am afraid the only option is to have the saddle repaired at our factory in Birmingham.
If you wish to receive a repair estimate, we would need to have some pictures of the saddle first to make sure a repair is feasible.

Thank you,

Laura

P.S. May I ask you if you have checked and adjusted the leather top tension regularly since you had the saddle?
Leather top maintenance is fundamental to have a durable saddle. If the leather top tension is low, the metal structure can easily get damaged.


Laura
Brooks England Customer Service 

-------

 

Jednym słowem pierwsza runda dla nich, zdołali się wypiąć na kajenta. Ale napisałem im odpowiedź, więc znowu czekam.

 

 

Edytowane przez miki11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to mamy drugi mail od Laury:
----

Hello Tom,

as I wrote in my previous message, frame components for leather saddles are not available as spare parts for DIY repairs, so sending the replacement rail to you is not an option, unfortunately.
Repairs on leather saddles can only be performed by authorised and trained repair centers at the moment, as Brooks must ensure the repaired saddle complies our safety standards. Brooks takes its riders' safety very seriously!
Brooks repair program is fairly new and we still have few repair centers in Europe, and, unfortunately, none in Poland, but hopefully we will expand this program in the future, so that repairs will be accessible at fair prices to other countries as well.
In this perspective, I will of course forward your feedback about Polish market to our product dept.

After checking again your message, I noticed that you did not mention how old the saddle is and did not send any pictures of it.
Could you please let me know? It is fundamental to know when the saddle was bought and see some pictures of it to give a proper evaluation. Specifically, our quality dept will need to check the leather top and the tension pin.

Thank you,
---

Jak widać, nie wnosi nic nowego do tematu. Odpisałem, że wcześniej takie elementy serwisowe były dostępne, a teraz zniknęły z magazynów oraz żeby sobie dodała koszty wysyłek, nowej części oraz koszty serwisanta w Birmingham. I jak jej wyjdzie suma w okolicy 100-130 euro, to w podobnej cenie w Polsce jest nowe siodło Brooks, którego nie kupię ze względu na fatalną jakość obsługi. Poprosiłem, żeby mi napisała wprost, czy mi pomoże, czy nie - bez ściemniania. Dodałem też informację, że tutaj co najmniej kilka osób ma podobne do moich problemy z Brooksem w tle i że opublikuję wynik dyskusji na forum, aby kolejni ludzie mieli wiedzę na temat realnej sytuacji dotyczącej obsługi serwisowej tych niezbyt tanich, niby elitarnych, siodełek rowerowych. Dołączyłem fotę z miejscem uszkodzenia i czekam na trzecią odpowiedź.

Edytowane przez miki11
korekta literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejną odpowiedź od firmy Brooks, niestety wypinają się na moje kłopoty z pękniętym prętem. A już poobserwowałem trochę tych siodełek i w modelu B67 widzę oferty siodełek ze spawanym prętem (w tym samym miejscu, co u mnie). Więc można sądzić, że to nie jest jednostkowy przypadek. No dobra, załączam ich odpowiedź. Zamykam temat ostrzeżeniem przed produktami Brooks (a właściwie braku możliwości ich serwisowania w Polsce).

-----

Brooks decision to reduce the spare part range dates back to before Brexit became effective, so I am not sure I understand why you are quoting Brexit effects in your message.
The spare part range was reduced as a conscious decision to preserve our rider's safety: although leather saddles look very simply built, we do have safety standards that we must ensure to our customers. Uncontrolled leather saddle repairs can be very dangerous and are at Brooks's risk. We understand this decision may sound disappointing and exaggerated to expert cyclists, who would be perfectly capable of repairing a leather saddle. However, as you can imagine, Brooks does not have the possibility to deliberately give access to the spare part range to selected riders only.

Of course I understand your point when you say that having the saddle repaired at our factory would costs more or less as buying a news saddle. As I anticipated, Brooks has just started a repair program: right now the authorised repair centers all over the world are few, but hopefully we will be able to extend it to other countries, too, in order to make repairs on leather saddles more accessible also for riders from other countries. New projects take time to take off and we are working hard on it.
I won't fail to pass your feedback about Polish market and customers to our marketing and sales dept, anyway.

Thus said, I have to confirm once again that the spare part can't be sent to you, for the reasons expressed above.
If you are willing to give Brooks another chance, we can offer you a 30% discount on a new saddle.
You will just need to enter the code BROOKS30CUSTOMER at the checkout of the order.

I am now closing the case, since no further action is possible on our side.

Thank you and kind regards,

Laura
Brooks England Customer Service

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...