Skocz do zawartości

[bagażnik samochodowy] Docelowo 5 rowerów


Macro

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Widzę trochę tematów o bagażnikach samochodowych dach/hak itp. Mam jednak dosyć specyficzne pytanie.

Czy ktoś zmagał się z problemem wożenia rowerów dla rodziny 2+3? W grę wchodzą 2 rowery dorosłe i 3 dziecięce, z czego póki co 2 jeszcze w tym roku pomijalne (czyli rozmiar bagażnikowy). W przyszłym roku już będzie to kwestia 4 "normalnych" rowerów, ale za chwilę dołączy też piąty. Pojawia się więc pytanie: jak z tym jeździć np na wakacje?

Dopiero przymierzam się do jakichkolwiek rozwiązań, bo jeszcze nie woziliśmy, więc inwestycja od zera. Z tego co wyczytałem, to preferowałbym hak, ale nie wiem czy przy 5 i tak nie czeka mnie łączenie haka z dachowym bagażnikiem. Czy są w ogóle rozwiązania na 5 rowerów?

Samochód to aktualnie VW Sharan, więc jest trochę miejsca.

Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne uwagi/pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

VW Sharan

Na nim jest trochę szerokości na dachu, zatem belki 140cm i 5 rynienek wejdzie (rowery dziecięce wstawisz z mniejszym rozstawem). Tylko trochę wysoko ładować (jakiś składany stołek potrzebny) i niezły żagiel wyjdzie. Ale za to pełny dostęp do bagażnika (ważne z rodziną na wyjeździe). Platformy oryginalnej na 5 rowerów nie ma legalnie, zatem i tak bagażnik dachowy cie czeka. Jeśli np weźmiesz platformę na 2 a 3 dziecięce na dachu to i tak wiele miejsca na dachu nie zostanie (np. na box może być za mało) a koszt zakupu większy.

Zależy też gdzie i jak szybko zamierzasz się tym poruszać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Wyjazdy raczej wakacyjne czyli takie przez pół Polski bądź nieco dalej. Przynajmniej tak widzę najbliższe lata.

A ile rozsądnie wchodzi na haku? Gdybym tam dał 3 lub 4, (z czego dwa duże) to najmniejszy jeszcze może wejść do środka. Względnie jakby zostały 1-2 na dachu to jeszcze box może by wszedł na górę. Faktycznie trochę miejsca jest, ale pomysł ze stołkiem składanym jak najbardziej na plus.

Dostęp do bagażnika przy montażu na haku to też w sumie rozsądna uwaga, chociaż z tego co widziałem, to sporo jest chyba patentów uchylnych, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hak max 4 i tu trzeba ostrożnie. Jaki max nacisk na hak ma samochód. Np. mój ma 90kg - teoretycznie 4 rowery po 15kg plus 25kg bagażnik - 85kg, czyli niby OK, ale choć ja mam 3x15kg i bagażnik 18kg, to auto siada, bo to nacisk wywieszony za oś. Rozwiązanie z 3 na haku i 2 na dachu uważam za optymalne, a jak auto da radę, to na hak 4. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wojcioma rację z reguły na wyjazdach jest pełny bagażnik plus trójka dzieci z tyłu można zgubić tłumik na jakimś garbie 😞 Woziłem cztery rowery na dachu, najpierw odkręcałem pedały i przekręcałem kierownicę na wprost aby się zmieściły potem dawałem na przemian z siodełkami w dół.

Piąty jeśli jest mały można wrzucić do bagażnika i na niego torby. Docelowo 2 na hak i 3 do góry może jeszcze box się zmieści🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka rada (sam to mam) - są sprężyny wspomagające do tylnego zawieszenia. Produkuje je holenderska firma Mad Springs, bo Holendrzy mają fisia na temat przyczep  (a pod swoją marką sprzedaje też Westfalia). Mają one homologację TUV (przynajmniej moje, do passata) i istnieją do Sharana po 2010 roku. Prawie tego nie czuć na pusto (z auta nie zrobiła się terenówka), a z rowerami i bagażem samochód nie zapada się . Sprężyny te są dość cienkie - montowane są we wnętrzu normalnych sprężyn (koncentrycznie). Kosztuje to, ale efekt jest. Montaż raczej w warsztacie - bo trzeba też ustawić geometrię.

W poprzednim samochodzie (golf) wymieniłem sprężyny na oryginalne, ale od cięższej wersji (sprężyny pod wersję 50kg cięższą - licząc nacisk na tył) - efekt podobny. VW ma do swoich modeli na platformie mgb sprężyny co 25kg. Wiem - sharan to nie mqb.

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Przepraszam za brak odpowiedzi, ale byłem w rozjazdach.

Ogromne dzięki za podpowiedzi i przemyślenia! O dodatkowych sprężynach w ogóle nie wiedziałem - wyeksploruję temat choćby z ciekawości.

Też mi się wydaje, ze póki co pójdą 3 na hak i reszta będzie lądować na dachu lub jak sie da to w bagażniku.

To jeszcze tylko pytanie - czy te dostawki do 4-go roweru to normalne rozwiązanie - w sensie wszystko legalne?

Rozejrzę się za bagażnikami - czy są jakieś firmy, bądź rozwiązania których zdecydowanie unikać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...