Skocz do zawartości

[geometria] pomoc w doborze rozmiaru ramy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Planuję złożyć sobie gravela na ramie carbonda cfr 707, ale mam problem z doborem rozmiaru ramy. Mam 184cm wzrostu, obecnie jeżdżę na szosie canyon ultimate cf sl8 disc z 2022 w rozmiarze M (canyon wychodzi większy niż większość producentów) oraz fullu cannondale scalpel carbon 2 w rozmiarze L. Obydwa te rowery pasują bardzo dobrze, ale jako, że nie mam doświadczenia w pozycji na gravelu to proszę o poradę

Tutaj zestawienie geometrii w porównaniu z moim obecnym canyonem 

https://geometrygeeks.bike/compare/canyon-ultimate-cf-sl-8-disc-di2-2022-m,carbonda-cfr-707-2021-m,carbonda-cfr-707-2021-l/

zintegrowana kierownica w canyonie ma 110mm, w ramie gravelowej może miec 90 lub 100mm. No i pojawia się pytanie...brać M czy L? Zastanawiający jest ten wymiar C-T (mocno odbiega od innych porównując M canyona do M carbondy).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Zastanawiający jest ten wymiar C-T (mocno odbiega od innych porównując M canyona do M carbondy).

 

Ale to jest długość podsiodlowej i nie ma żadnego znaczenia. 

 

Na M carbondy będziesz miał praktycznie taką samą pozycję jak na obecnym rowerze (bo podkładki pod mostkiem pewnie jakieś masz) ale z uwagi na kąty i większą bazę kół będzie troszkę mniej "nerwowy". L-ka z kolei będzie za długa. Kwestia oczywiście też czego szukasz, wiele osób woli w terenie mieć bardziej wyprostowaną pozycję - w takim przypadku musisz poszukać innej ramy 

 

 

 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.