Skocz do zawartości

[do 10k] MTB XC FS z napędem 2x


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ze względu na szerokie spektrum zastosowań szukam roweru jak temacie posta

budżet zwiększyłem, sprzęt ma być nowy

narzucone przez producentów trendy znam, dyskusyjne zalety 1x też znam

teorię spiskową, wg której kryzys w branży wynika z braku takich rowerów właśnie tworzę ;)

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A jaka jest najwyższa dostępna grupa mtb 2x żeby fulla na niej budować? 

Shimano M9100, M8100 i M7100 to najwyższe grupy dostępne jako 2x.

Jedyny sensowny full do cross country, który był do niedawna powszechnie dostępny w Polsce i był oferowany z napędem 2x, jaki przychodzi mi do głowy to Kross Earth.
W wersji 2.0 był oferowany z napędem 2x10. Jest niezerowe prawdopodobieństwo, że u któregoś sprzedawcy jakieś sztuki jeszcze się uchowały.
Możesz też kupić inną wersję i przerobić na 2x. Do tego będzie Ci potrzebny uchwyt przedniej przerzutki. Gdyby nie był dostępny w Krossie to przypadkiem taki mam (mam z soila, ale zdaje się, że w earth był ten sam).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli dzwonienie do sklepów handlujących Krossem. Ich stany nie są zsynchronizowane z stroną krossa. Tych sklepów są setki. Możliwe więc, że gdzieś się uchował.

Z resztą moim zdaniem bardziej się opłaca kupić aktualnego i przerobić z 1x12 na 2x12.

Dokupujesz jedną manetkę.
Dokupujesz przednią przerzutkę.
Do korby dokupujesz tylko pająk z zębatkami.
Dokupujesz tylną przerzutkę.
Dokupujesz kasetę.
Sprzedajesz oryginalne zębatkę, kasetę, tylną przerzutkę... i wychodzi Cię ta zmiana tyle co koszt przednich zębatek i lewej manetki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

z tyłu ma być 10

o ile jestem w stanie sobie wyobrazić zastosowanie w którym wolałbym mieć 2x niż 1x, to już ciężko mi sobie zobrazować sytuację w której woli się mieć 2x10 niż 2x12.

W każdym razie tu jest jeszcze łatwiej. Kupić całego eartha, sprzedać kompletny napęd 1x12 oraz koła i kupić kompletny napęd 2x10 i koła na przykład takie (https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-alexrims-vxd4b-pd26575/) lub takie (https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-mavic-crossmax-29-pd25051/?v_Id=166845) lub wiele innych... i z tej zmiany jeszcze zostanie Ci parędziesiąt złotych w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KSikorski wyreguluj lub napraw 1x11 lub 1x12 w terenie  np. w połowie trasy Carpatia Divide. Wiem ,skrajny przypadek, ale ze względu na dostępność używanych części w rowerach mieszkańców takich terenów, to powinno być 2x9 ;)

Prostota jest głównym powodem, napędy 9 i 10 mają w pupie nasze krzywe haki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jastu napisał:

@KSikorski wyreguluj lub napraw 1x11 lub 1x12 w terenie  np. w połowie trasy Carpatia Divide.

Byłem na carpatii z napędem 1x12... nie widzę żadnej zwiększonej trudności obsługi 1x12 i1x11 względem 2x11 i 3x8. Innych napędów nie miałem po za alfine, ale to inna bajka.

11 minut temu, jastu napisał:

Prostota jest głównym powodem, napędy 9 i 10 mają w pupie nasze krzywe haki ;)

No, na krzywym haku napęd 3x8 działał tak samo wadliwie jak 1x12 na krzywym. W trasie naprawa była identyczna - wyjmując z plecaka zapasowy hak.

Z resztą, Twoja sprawa.

Kup sobie eartha 1.0 lub 2.0, sprzedaj napęd i załóż co uważasz.

Może na 3.0 z 1x11 też by starczyło kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście przez wiele lat jeździłem na napędzie 2x10 i byłem z niego mega zadowolony. Od 3 miesięcy mam 1x11 i na pewno ten napęd wymaga dokładniejszej regulacji, więc obstawiam, że wrażliwość na krzywy hak też będzie większa. Zaletą 1x11 w porównaniu do 1x12 jest krótki wózek przerzutki , co znacznie zmniejsza prawdopodobieństwo uszkodzenia przerzutki w terenie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na Romet Key.

Co prawda był oferowany jako trailówka, ale obecnie wpisuje się w definicję roweru xc (skok 120mm jak scott spark czy rockrider race 900s i podobna geometria).

Na jesieni widziałem na żywo w sklepie prorowery w Gdańsku za jakieś śmieszne 5000zł.

Zawieszenie x fusion, napęd deore/slx 2x10, sztyca regulowana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...