Skocz do zawartości

[5000-6000] Cross Radon Scart Light 10.0 / Giant Roam 0/1 / ?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Szukając nowego roweru od jakiegoś czasu czytam forum, w efekcie zdecydowałem się na zakup roweru crossowego w przedziale cenowym 5-6k. Zastanawiam się nad Radon Scart Light 10.0 oraz Giant Roam 0 albo 1 - między dwoma ostatnimi różnice wydają się być kosmetyczne.

SCART LIGHT 10.0 2022 – RADON Bikes (radon-bikes.de)

Roam Disc 1 (2022) | Adventure rower | Giant Bicycles Polska (giant-bicycles.com)

W związku z tym, że mechanicznie i rowerowo jestem zielony i jednocześnie chcąc dokonać najlepszego możliwego wyboru w założonym budżecie, chciałbym zapytać osób znających się w temacie osprzętu czy jest zasadne wydawać ok. 1,5 k zł więcej za Radona, który wizualnie bardzo mi się podoba + jest o około 1kg lżejszy od obu wariantów Roama. Na korzyść Gianta z kolei oprócz niższej ceny działa dość rozbudowana dystrybucja w PL i łatwiejsze egzekwowanie ewentualnych napraw gwarancyjnych.

A może są jeszcze jakieś inne rowery warte uwagi?

Będę jeżdził głównie po asfalcie ~80%, reszta po utwardzonych szutrach i las. Ważę 72kg przy 175 cm wzrostu.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Będę jeżdził głównie po asfalcie ~80%, reszta po utwardzonych szutrach i las.

Pewien jesteś, że potrzebujesz amortyzowanego widelca?

 

A ogólnie temat jest ciężki. Trudno znaleźć jakieś przewagi gianta, radon ma lepszy widelec, lepsze koła, teoretycznie lepszy napęd. Tylko no właśnie, napęd, 3x, dla mnie to wada przez którą bym tego roweru nie chciał ale jeśli tobie nie przeszkadza to można brać

Szukałbym czegoś z rockshox'em ale innym napędem. Coraz mniej jest takich rowerów bo producenci poprzechodzili na suntoura, do głowy wpada mi tylko https://www.bikester.pl/ghost-square-cross-essential-al-diament-M896205.html?vgid=G1283328#cgid=36905