Skocz do zawartości

[Przerzutka] RD-RX400 Szczelina


ChuChu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Zrobiłem serwis przerzutki, ale coś mi nie pasuje.

IMG-20230201-091532817-HDR.jpg

Pomiędzy wózkiem a korpusem jest szczelina. Jest tam ta plastikowa uszczelka, ale mimo jest tam około 1mm szczelina, przez którą widać sprężynę.

Nic nie zgubiłem, śruba dokręcona mocno. Może ktoś z Was spojrzeć, czy ma tak samo?

Z jednej strony coś mi tu nie gra, z drugiej, nie mam pojęcia co mogłem zrobić źle.

Zastanawia mnie też to, że Pin blokujący, zostawił ślad na korpusie nieco głębiej, więc jakby jednak brakuje tego 1mm.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zauważyłeś, ślad po pinie blokującym wózek sięga dalej niż pin obecnie, więc przerzutka wcześniej była inaczej poskładana.
Do tej pory we wszystkich przerzutkach Shimano które serwisowałem (czy to szosowe, czy MTB) wózek zawsze licował się z korpusem.
Nie włożyłeś odwrotnie sprężyny?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się odwrotnie. Podkładka w środku też jest dobrze, chociaż nie ma to znaczenia.

No i w zasadzie środkowa tulejka wkręca się w wózek. Tulejka opiera się na podkładce, co definiuje długóść. Nie mam pojęcia...

Problem jest taki, że też miałem troche przerzutek i nie kojarzę takiej sytuacji...

@Punkxtr w Tobie nadzieja. Kojarzysz czy tak ma być?

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem jeszcze raz i sprawdziłem bez kolejnych elementów.

Korpus opiera się na podkładce, która jest na wózku. To te elementy definiują osadzenie. Zatem opcje są dwie:

1. GRX400 tak ma

2. Jakimś cudem na etapie produkcji, została zastosowana za gruba podkładka

Szczelina pewnie była od nowości. Tłumaczyloby to dlaczego pod zaledwie dwóch myciach, komora ze sprężoną była absolutnie sucha. Zero smaru. Wyjąłem elementy czyste jak z taśmy produkcyjnej.

Złożyłem tak jak jest, bo nie widzę innego rozwiązania. Pewnie można by było szlifować podkładkę, ale to większa robota. W razie niepowodzenia, musiałbym kupić nową przerzutkę.

Inna sprawa, że przy takiej konstrukcji, miejsce gdzie siedzi sprężyna w zasadzie może być suche. Piwot na którym obraca się przerzutka jest dobrze uszczelniony.

Co do śladu na korpusie. Chyna ja go przypadkiem zrobilem. Miejsce gdzie Pin się opiera o obudowę, jest wgniecione a nie tylko zarysowane.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...