Skocz do zawartości

[4000] Cross, Fitness? Miasto, dojazdy do pracy, weekendowe wycieczki.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

od dłuższego czasu rozglądam się za rowerem. Im więcej czytam, tym mniej wiem i mam większy mętlik w głowie co wybrać.

Od 5? lat nie jeździłem na żadnym rowerze i chciałbym do tego powrócić. Swego czasu był to góral Kellys Viper 50 bodajże.

Obecnie mam dylemat czy wybrać rower crossowy, czy fitness. Na co dzień jeździł będę nim do pracy po mieście (płasko, bez podjazdów), a weekendowo jakieś dłuższe trasy ok. 70km. Głównie asfalt, jakieś 90-95%.

Na oku do tej pory mam:
Cube Nature Pro (3900-4000zł)
Giant Roam 2 Disc (3800zł) - może dołożyć do Giant Roam 1 Disc?

Fitnessa w tych pieniądzach ciężko mi znaleźć. Albo raczej ciężko znaleźć na sensownym osprzęcie.

Co polecacie z ww rowerów, lub coś innego w podobnym budżecie (fitness?)?
 

 

Jeszcze pytanie z innej beczki. Jak to jest z gwarancją na ramę Gianta kupując przez internet rower, który przychodzi całkowicie złożony, po przeglądzie zerowym. Gwarancja zależy od przeglądu gwarancyjnego po X km, ale czy mogę go zrobić u siebie w mieście w autoryzowanym sklepie (odpłatnie oczywiście)? Zakładając, że sklep sprzedający jest na drugim końcu Polski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, hulk14 napisał:

Skoro asfalt 90-95%, to nie ma żadnego sensu brać roweru z amortyzatorem.

 

Przejrzyj sobie oferte gianta, meridy, cube'a, marina. Chcesz coś bardziej ze sportową pozycją czy wyprostowaną?

Raczej celowałbym w sportową z racji na chęć spróbowania szybkiej turystyki weekendowo :D

Szukanie roweru zaczynałem od MTB, później wybór padł na Crossa, a teraz raczej ukierunkowuje się na fitness. 
Przeszła mi też przez chwilę szosa w postaci Tribana 520, ale nigdy nie jeździłem z barankiem. Jak zrobi się cieplej muszę go wypożyczyć z Decathlonu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Triban na pewno spełni swoją funkcję, z tego jak opisałeś jego przeznaczenie. Słabym punktem do jazdy miejskiej są moim zdaniem opony, te 28c to za wąsko na komfortową jazdę. Słabym punktem są też na pewno hamulce mechaniczne. W przedziale cenowym >3000 oczekiwałbym już hydrauliki. Warto pamiętać też, że zasadniczo jest to rama pod kierownicę szosową, baranka, więc jest ona dość krótka. Napęd stricte szosowy, tutaj Sora, to moim zdaniem nie jest najlepszy wybór do fitness'a. Tarcza 50 jest na wyrost do takiego roweru, niepotrzebne są tak mocne przełożenia. Zdecydowanie lepsze są napędy dedykowane do rowerów gravel, czyli 46-30.

Z innych polecałbym rozważyć jeszcze:

Marin Fairfax 3 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-fairfax-3 napęd klasowo nie jest lepszy niż w Tribanie, ale korba to już 46-30, jest miejsce na grubą oponę i geometria zaprojektowana pod zwykłą kierownicę nie baranka.

Marin Kentfield 2 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-2 to moim zdaniem taki uniwersalny rower dla każdego, idealny na miasto i krótkie weekendowe wycieczki. Po prostu zwykłym wygodny rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...